سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • صدور مجوز نشر به استان محول می شود
    10 مرداد 1396 - 11:20
    شناسه : 72687
    0

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: کارگروه نظارت بر نشر در استان تشکیل شده و پس از ابلاغ از سوی وزارتخانه، بررسی و صدور مجوز در استان انجام می شود. فیروز فاضلی در گفت و گو با ایرنا افزود: کار گروه یاد شده و جلسه واگذاری نظارت بر نشر گیلان، مطابق ماده ٨ […]

    پ
    پ

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: کارگروه نظارت بر نشر در استان تشکیل شده و پس از ابلاغ از سوی وزارتخانه، بررسی و صدور مجوز در استان انجام می شود.

    فاضلی

    فیروز فاضلی در گفت و گو با ایرنا افزود: کار گروه یاد شده و جلسه واگذاری نظارت بر نشر گیلان، مطابق ماده ٨ مصوبه اصلاحی سیاست ها و ضوابط نشر کتاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.
    وی ادامه داد: گیلان جزو ۱۰ استانی است که بررسی و صدور مجوز نشر به خود آن استان محول می شود.
    وی اظهار کرد: پس از ابلاغ و محول شدن بررسی و صدور مجوز نشر به استان ، روند صدور مجوز تسریع و بررسی کتاب های بومی تسهیل می شود.
    فاضلی با تاکید بر این موضوع که هر اندازه در زمینه نشر کتاب سرمایه گذاری شود، باز هم اندک است، ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کارگروه نظارت بر نشر در گیلان، سرعت چاپ کتاب ها در استان با دقت و سرعت بیشتر انجام شود.
    فاضلی ادامه داد: در حوزه نشر استان انباشتی از محدودیت ها وجود دارد که بسیاری از این انباشت ها را می توان با رایزنی در سطح کلان، حل کرد و تمرکززدایی از پایتخت می بایست در همه امور انجام شود تا همگان بهره ببرند.
    وی یکی دیگر از راه های حمایت از ناشران استانی را از سوی متولیان فرهنگی کشور، اختصاص وام های کم بهره عنوان کرد.
    فاضلی با بیان اینکه گیلان جزو پنج استان برتر کشور در انتشار کتاب از ابتدا تا انتهاست، متذکر شد: تمام مراحل انتشار کتاب در گیلان انجام می‌شود.
    ١٤٤ ناشر دارای مجوز فعالیت در گیلان هستند که از این تعداد ١١٦ ناشر در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها فعالیت دارند. سال گذشته ٧٦٠ عنوان کتاب در حوزه های مختلف در گیلان منتشر شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.