جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برگزاری مراسم تحلیف، نشان از جایگاه رئیس جمهوری در مدیریت کشور است
    10 مرداد 1396 - 11:58
    شناسه : 72693
    0

    رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم گفت: برگزاری آیین تنفیذ و تحلیف ، نشانگر جایگاه رئیس جمهوری و رهبری در مدیریت کشور است. به گزارش «بامردم»، محمدحسین قربانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس قانون اساسی، […]

    پ
    پ

    رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم گفت: برگزاری آیین تنفیذ و تحلیف ، نشانگر جایگاه رئیس جمهوری و رهبری در مدیریت کشور است.

    - برگزاری مراسم تحلیف، نشان از جایگاه رئیس جمهوری در مدیریت کشور است -

    به گزارش «بامردم»، محمدحسین قربانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس قانون اساسی، حکم رئیس جمهوری توسط رهبری و ولی فقیه به عنوان عالی ترین مقام کشور تنفیذ می شود.
    وی اظهار داشت: همچنین بر اساس قانون اساسی، رئیس جمهوری بعد از تنفیذ و دریافت حکم باید در مراسمی به عنوان تحلیف با حضور نمایندگان مردم در خانه ملت دوباره سوگند یاد کند که به قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی و به وعده ها وفادار است.
    نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی به جایگاه مهم رئیس جمهوری در کشور اشاره و تصریح کرد: رئیس قوه مجریه به عنوان نفر دوم کشور و مجری قانون اساسی با رای مستقیم مردم انتخاب می شود که نشان از جایگاه و نقش مهم او دارد.
    قربانی با اشاره به ضرورت وحدت و انسجام سران قوا در کشور خاطرنشان کرد: همدلی، همراهی و همکاری قوا لازمه پیشرفت و توسعه کشور است.
    وی بیان داشت: اگرچه در قانون اساسی، قوا تفکیک شده اما سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه در کشور زنجیره به هم پیوسته ای هستند که بایستی در جهت پیشرفت کشور، برنامه ها و رفع مشکلات و گرفتاری های مردم گام بردارند و با وحدت، برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی تلاش کنند.
    رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان به عنوان وعده های رئیس جمهوری افزود: امروز گفتمان نقش بسیار اساسی دارد؛ با دیپلماسی گفتمان می توان مشکلات را مرتفع کرد و با رویکردی که حجت الاسلام روحانی در دولت یازدهم در پیش گرفت، توانستیم فضا و افکار منفی به سمت ایران را به سمت مثبت ببریم.
    به گزارش ایرنا ، مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری پنجشنبه هفته جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام و مراسم تحلیف نیز 14 مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.