×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

توسعه فرهنگی، زیر بنای توسعه همه جانبه و این امر نیز نیازمند نگاه ویژه تمامی فعالان حوزه فرهنگ به پرورش حس دینی و تعمیق باورهای اسلامی کودکان و نوجوانان است.

z22 - پرورش حس دینی، اساس فعالیت فرهنگی است -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این بخشی از دیدگاه‌های مشترک سرپرست کانون و فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه پیرامون اولویت‌های فعالیت فرهنگی است.
این مسوولان استانی طی نشستی که به منظور افزایش گستره‌ی همکاری‌ها و هدف‌مند‌سازی فعالیت‌های کودک و نوجوانان محور صورت‌گرفت، زیربنای توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را توسعه فرهنگی ارزیابی کرده و برضرورت هم‌افزایی و همراهی تمامی تصمیم‌گیرندگان در این مسیر تاکید‌کردند.
بنابراین گزارش رحیم حیدری، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه دراین دیدار اظهار داشت: « به فعالیت‌های فرهنگی کانون اعتقاد دارم و این برنامه‌های ارزش‌مند، بستری مناسب برای افزایش توان‌مندی مخاطبان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم‌می کند».
وی در ادامه تحقق اهداف را نیازمند هم‌اندیشی و هم‌افزایی دانست و با اشاره به فضای حاکم بر شهرستان گفت: خوشبختانه تعامل مثبت مسوولان زمینه‌ای برای اعتماد مردم به تصمیم‌گیرندگان و بستری مناسب برای هم‌گرایی در جهت پیش‌برد فعالیت‌های فرهنگی فراهم آورده است.
فرماندار آستانه اشرفیه در این میان نقش کانون درفرهنگ‌سازی و تقویت باور‌های دینی مخاطبان را یادآورشد و با ارایه‌ی راهکارهایی برای افزایش گستره‌ی همکاری‌های متقابل گفت: نیازسنجی و ارایه خواسته‌ها به مسوولان، در تامین بودجه لازم برای توسعه‌ و تجهیز فضا‌های آموزشی نقشی تعیین‌کننده دارد و از این رو اولویت‌بندی و هدف‌گذاری برنامه‌ها می تواند سازنده و راه‌گشا باشد.
اسفندیارضیائی، سرپرست کانون گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه ویژه فرماندار و دیگر مسوولان استانی به مقوله فرهنگ گفت: زیربنای توسعه همه جانبه، توسعه فرهنگی است و چه خوب که ازکودکان و نوجوانان شروع کرده و منشاء خیری برای آینده باشیم.
وی در ادامه به پیشینه و تفکر حاکم بر فعالیت‌های کتاب‌محور و برگرفته از اندیشه‌های اسلامی کانون پرداخت و گفت: آستانه اشرفیه پایگاه فرهنگی گیلان است و نگاه ویژه مسوولان به پایتخت مذهبی استان در اثربخشی هرچه بیشتر فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر نقشی اساسی دارد.
ضیائی درعین حال نگاه فرهنگی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان را پشتوانه‌ای ارزش‌مند در پیش‌برد برنامه‌ها و شاداب‌سازی مراکزسراسر استان دانست و با ابرازخرسندی از همراهی فرمانداران با برنامه‌های کانون اظهارکرد: فعالیت فرهنگی مستلزم برنامه‌محوری است و حرکت به سوی هم‌گرایی و بهره‌گیری از خردجمعی می تواند به پیش‌برد این اهداف کمک کند.
سرپرست کانون گیلان درادامه بهره‌گیری از ظرفیت‌های همکاران و اعتماد خانواده‌ها به فعالیت‌های کانون را سرمایه‌‌ای ارزش‌مند برای این مجموعه فرهنگی توصیف‌کرد و با بیان این‌که ناکافی بودن امکانات مانعی برای بهره‌وری مناسب نیست گفت: مدیریت فرصت‌ها و امکانات از شاخصه‌های کانون است و این امر در سایه‌ی حمایت‌های افزون‌تر مسوولان می تواند افق‌های روشن‌تری برای فرهنگ ایران اسلامی ترسیم‌کند.
نشست با معاون فرماندار و بخشدار مرکزی آستانه ‌اشرفیه از برنامه‌های اسفندیارضیائی در حاشیه این دیداربود که درمحل فرمانداری این شهرستان صورت‌گرفت.

z29 - پرورش حس دینی، اساس فعالیت فرهنگی است - z27 - پرورش حس دینی، اساس فعالیت فرهنگی است - z25 - پرورش حس دینی، اساس فعالیت فرهنگی است -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.