×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

لاهوتی نماینده لنگرود (2)

نماینده مردم لنگرود در مجلس ضمن انتقاد از دست نیافتن به چشم‌اندازهای حوزه گردشگری، تصریح کرد: می‌گویند ۵ الی ۶ میلیاد دلار درآمد در این حوزه داریم؛ در حالی که درآمد حاصل از حضور سران خارجی را هم جزء درآمدهای گردشگری حساب می‌کند!

به گزارش بامردم، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به شاخص های بین المللی حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، گفت: بر اساس معیارهای موجود، کشورمان در ردیف ۱۰ کشور برتر دارای تنوع میراث فرهنگی قرار دارد؛ لذا طبق محاسبه ها باید میزان درآمد حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نیز متناسب با جایگاه کشورمان در میان ۱۰ کشور برتر دنیا باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: باید ۱۰ درصد درآمد گردشگری دنیا به کشورمان اختصاص یابد اما به دلیل استفاده نامناسب از استعدادهای گردشگری، هم اکنون از ۶۰ کشور دنیا در زمینه میزان درآمد گردشگری عقب هستیم.

وی تصریح کرد: آمارهای ارائه شده در این حوزه نیز درست نیست؛ به عبارتی، عنوان می شود ۵ الی ۶ میلیاد دلار درآمد در حوزه گردشگی برای کشورمان حاصل شده در حالی که بخشی از آن مربوط به حضور سران خارجی سایر کشورها و مرتبط با امور کاری است.

میزبانی ایران  از ۲۰ میلیون گردشگر در افق ۱۴۰۴

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه برای احتساب میزان درآمد گردشگری باید بر اساس معیار های استاندارد جهانی و نسبت به انگیزه افراد وارد شده به کشور توجه کرد، ادامه داد: هم اکنون درآمد گردشگری کشورمان کمتر از ۱ میلیارد دلار است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم ضمن اشاره به اینکه برای افزایش درآمد در این عرصه باید برای گردشگران و فعالان این حوزه انگیزه ایجاد شود، گفت: نمی توان تلاش های نادیده گرفت ولی باید قدم های اساسی برای رفع مشکلات و ایجاد رونق در این صنعت جهانی برداشته شود.

لاهوتی صنعت گردشگری را سومین اقتصاد برتر دنیا دانست و افزود: خوشبختانه در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده که کشورمان میزبان ۲۰ میلیون گردشگر باشد تا بتوان به درآمد ۳۰ میلیاردی در این عرصه دست یابیم.

توافق‌های دوطرفه با سایر کشورها برای سهولت تردد گردشگران

وی ضمن اشاره به راهکارهای ایجاد رونق در حوزه گردشگری، بیان کرد: می توان بر اساس توافق های دوطرفه با سایر کشورها، موضوع حذف روادید را مطرح کرد تا گردشگران با سهولت بیشتری به کشورمان سفر کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: هم اکنون در برنامه ریزی ها و پیش بینی ها نسبت به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی عقب هستیم لذا باید با جدیت بیشتری گام برداریم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم خاطرنشان کرد: می توان درآمد های حاصل شده در عرصه گردشگری را جایگزین درآمدهای نفتی برای کشور کرد اما به دلیل برخی تفاوت سلیقه ها این مهم محقق نشده است.

خانه ملت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.