×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر می گوید: رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دشتستان در اثر یک اختلاف صنفی جزئی به قتل رسید.

حوادث 1 - جزئیات قتل رئیس اتحادیه نانوایان دشتستان - دشتستان

به گزارش جنوب نیوز، مصطفی گراشی اظهار داشت: ظهر روز گذشته، رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دشتستان در اثر یک اختلاف صنفی جزئی به قتل رسید.

وی افزود: بر اساس قانون نظام صنفی یکی از وظایف رئیس اتحادیه‌های صنفی بر اساس ماده ۷  موضوع تبصره ۲ بند ط ماده ۳۰ قانون نظام صنفی، رسیدگی به اختلافات و شکایات صنفی است که مرحوم اصغر رجب‌زاده رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دشتستان جهت حل اختلاف بین مالک قبلی یک واحد نانوایی و مالک جدید آن با طرفین وارد صحبت می‌شود که متاسفانه این صحبت‌ها رنگ خون می‌گیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر که با فارس گفتگو کرده، در شرح ماجرا عنوان کرد: بر اساس اخبار رسیده مالک یک واحد نانوایی واحد صنفی خود را به یک جوان کمتر از سی سال واگذار می‌کند که این معامله و انتقال پروانه صنفی در حضور رئیس اتحادیه نانوایان صورت گرفته و طرفین با مبلغی حدود سی میلیون تومان واحد صنفی خود را معامله می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت مدت زمانی فرد جوان که واحد نانوایی را طبق قانون تصاحب نموده بود به اتحادیه مراجعه کرده و اظهار می‌کند که نانوایی خریداری شده سوددهی لازم را ندارد و امکان ورشکستگی او وجود دارد.

گراشی تصریح کرد: از آنجا که مالک جدید یک فرد جوان بوده رئیس اتحادیه از مالک قبلی می‌خواهد که زمینه بازگشت سرمایه خریدار را فراهم نماید و مالک قبل هم که فردی خوشنام و رئیس یکی از دستگاه‌های رسمی شهرستان دشتستان است می‌پذیرد که نیمی از مبلغ خریدار را به او برگرداند.

وی ادامه داد: مالک قبلی مبلغی حدود ۱۵ میلیون تومان را به فرد جوان می‌دهد و طی صورت جلسه‌ای رسمی واحد صنفی خود را پس می‌گیرد و فرد فروشنده (جوان قاتل) هم اقرار رسمی می‌کند که از این معامله راضی است و طلب دیگری ندارد، اما بعد از گذشت چند هفته به اتحادیه نانوایان مراجعه نموده و طلب مابقی پول خود می‌کند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر بیان کرد: رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دشتستان که فردی خوش‌نام و مومن بوده نیز بارها این فرد را نصیحت می‌کند و به او می گوید که شما اقرار کرده‌ای که هیچ طلبی از خریدار ندارید، جوان اما مجاب نمی شود و ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه به اتحادیه نانوایان مراجعه کرده و بعد از یک مشاجره کوتاه بر سر حق عضویت و معامله صورت گرفته دست به اسلحه برده و رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان را به قتل می‌رساند.

وی افزود: با توجه به ضبط‌شدن چهره فرد قاتل توسط دوربین اتحادیه فروشندگان پوشاک و خرازان، پلیس دشتستان هویت ضارب را شناسایی کرده و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.