×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

سعید علیپور

اگرچه کمبود منابع مالی ، نیرو و امکانات سخت افزاری در فرآیند شکل گیری یک روابط عمومی قوی و پویا اثرگذار است ، اما درک متقابل مدیران از حیطه وظایف این واحد فنی نیز به تحلیل محتوا و تولید اخبار کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش بامردم ، سعید علیپور در اولین همایش نشست هم اندیشی نقش روابط عمومی ها در سازمانها و رسانه ها ویژه مسئولین و روسای ادارات ورزش وجوانان شهرستانها و مسئولین روابط عمومی های آنان ورابطین خبری بانوان گیلان ، با بیان اینکه هنوز ۴۷ هیئت ورزشی استان گیلان باورشان به اهمیت اطلاع رسانی ملموس و عملیاتی نشده است ، بر ضرورت تداوم جلسات هم اندیشی در شکل گیری روابط عمومی هیاتها تاکید کردو گفت : اگرچه هم اکنون ۱۷هیات ورزشی در سطح استان دارای روابط عمومی هستند ، اما در روند اطلاع رسانی تنها ۷ هیئت فعال بوده که این کم توجهی باید با تدابیر هوشمندانه مدیرکل محترم برطرف شود.

وی از روسای هیاتهای ورزشی و ادارات ورزش وجوانان شهرستانها خواست که از خبرنگاران وفعالان حوزه رسانه برای مسولیت در روابط عمومی خود استفاده کنند چراکه براساس آمار ، بیشترین میزان تولید اخبار ورویدادها از هیاتها و اداراتی است که از عوامل رسانه ای و آشنا با دانش خبرنویسی استفاده کرده اند.

مسول روابط عمومی اداره کل که عضو شورای روابط عمومی های دستگاههای اجرایی گیلان نیز هست، از نگرش سازنده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان که با برپایی چندین همایش روابط عمومی های ادارات کل در راستای تحقق اهداف اطلاع رسانی و ایجاد نشاط در جامعه ، تحرکات سازنده ای دارند قدردانی کرد و افزود : تولید محتوا و تحلیل اخبار توسط روابط عمومی ها نیازمند افزایش آستانه تحمل مدیران و جامعه هدف خواهد بود که امیدواریم این گونه همایش ها بتواند ما را در مسیر صحیح دستیابی به اهداف عالیه نظام هدایت کند .

سعید علی پور با تصریح بر این نکته که منابع مالی ، نیرو و امکانات اگر چه از نیازهای اولیه تشکیل تیم های قوی در حوزه روابط عمومی خواهد بود ، درک متقابل و حمایت عملی مدیران از روابط عمومی ها می تواند بر اقتدار این واحد بیافزاید.

وی سپس از نگرش مدیرکل ورزش و جوانان گیلان که در دو سال گذشته امکانات خوبی را دراختیار واحد روابط عمومی قرار داده است ، قدردانی کرد و یادآور شد : برای اینکه آگاهی بخشی و ایجاد نشاط در سطح استان گیلان با ثبات و هماهنگی دنبال شود ، باید همه هیئتهای ورزشی و ادارات ورزش وجوانان شهرستانها از حداقل های امکانات سخت افزاری جهت تولید خبر برخوردار باشند .

مسول روابط عمومی اداره کل باتشکر از حمایتهای مدیرکل ورزش وجوانان گیلان در برگزاری این همایش که برای اولین بار در کشور انجام شده گفت : خوشبختانه مسعود رهنما مدیرکل گیلان حمایتهای ویژه ای از برنامه های ما دارند و همیشه در مسایل رسانه ای واطلاع رسانی پیشتاز و آماده هستندکه جای تقدیر وتشکر دارد.

وی با اذعان بر این موضوع که آموزش خبرنویسی مهمترین شاخصه در این راستا خواهد بود ، از تداوم ماهانه اینگونه نشست ها خبر داد و افزود : از این پس فرآیند آموزش روابط عمومی ها بصورت هفتگی خواهد بود تا روابط عمومی ها بتوانند با یادگیری اصول اولیه خبرنویسی کمک بزرگی به ارایه دستاوردهای ورزش وجوانان استان به مردم داشته باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با یادآوری این مسئله که اطلاع رسانی بهنگام بر قدرت پیگیری مدیران شهرستانی در جلسات خواهد افزود ، از نقش شهرداران، فرمانداران و نمایندگان مجلس نیز در بستر توسعه و ایجاد نشاط بین اقشار مختلف جامعه سخن گفت .

در این همایش پس از سخنرانی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان ، کلاس آموزش توجیهی خبرنویسی و آشنایی با اصول اولیه خبر هم برگزارشد.

این دومین کلاس آموزشی برای روابط عمومی های ادارات وهیاتهای ورزشی گیلان بود که باحضور بیش از ۹۰ نفر برگزار شد وقرار است کلاس بعدی یکشنبه ۳۰خرداد ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.