×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

پایگاه ایندیپندنت طی مطلبی به این مسئله پرداخته که چرا صد‌ها زن اروپایی طی سال‌های گذشته جذب گروه‌های تروریستی به ویژه داعش شده‌اند و کشور‌های اروپایی را به سمت سوریه و عراق ترک کرده‌اند.

تحقیقی که «مؤسسه سلطنتی مطالعات امنیتی و دفاعی انگلیس» به تازگی در این‌باره منتشر کرده، نشان می‌دهد که چرایی پیوستن زنان و دختران اروپایی به گروه داعش را نمی‌توان به یک عامل خاص تقلیل داد بلکه عوامل مختلفی در این خصوص دخیل هستند.
«امیلی وینتربوثام» از نویسندگان این تحقیق می‌گوید: بیشتر افرادی که ما با آن‌ها گفتگو کرده‌ایم اعتقاد دارند که زنان و دختران اروپایی را مردان داعشی در شبکه‌های اجتماعی با شیوه‌های مختلف از جمله وعده ازدواج اغوا می‌کنند.

150207599403114500 - دلایل جذابیت داعشی‌ها برای دختران اروپایی! - جذابیت داعشی

وی می‌افزاید: شاید این نحوه جذب زنان برخی از تحلیل‌گران را دچار این وسوسه کند تا به این استدلال روی آورند که تمامی این فرآیند را با فعال‌بودن جنس مرد و منفعل‌بودن جنس زن توضیح دهند، اما فرآیند تصمیم‌گیری چنین افرادی هیچ ربطی به مغزشویی یا گول‌زدن‌های معمولی ندارد.

150207605910076700 - دلایل جذابیت داعشی‌ها برای دختران اروپایی! - جذابیت داعشی

این پژوهشگر انگلیسی در ادامه در خصوص دلایل اصلی حضور زنان اروپایی در صفوف تروریست‌های داعش تصریح می‌کند، از جمله دلایل احتمالی جذب ساده دختران و زنان اروپایی به آموز‌‎ه‎های تروریست‌ها می‌توان به طرد فمینیسم غربی، ارتباط برخط با عناصر تروریستی که به آن‌ها پیشنهاد ازدواج و ماجراجویی می‌دهند اشاره کرد.
نفوذ و تأثیر خانواده و همسالان، خوشبینی رمانتیک و ساده‌لوحی، هیجان و میل به قانون‌شکنی از دیگر دلایل حضور زنان اروپایی در میان داعشی‌ها است.

150207613620005000 - دلایل جذابیت داعشی‌ها برای دختران اروپایی! - جذابیت داعشی

این مطالعه که در کشور‌های انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، و هلند انجام شده به این صورت بوده است که طی جلسات مختلف با نزدیکان، دوستان و آشنایان زنان و دخترانی که به داعش پیوسته‌اند گفتگو و بحث شده است.
برخی از مصاحبه‌شوندگان گفته‌اند که این زنان و دختران با تلاش برای دست‌یابی به یک هویت جدید به صورت عمدی در پی به چالش‌کشیدن هنجار‌های حاکم جنسیتی غربی بودند.

150207625310542500 - دلایل جذابیت داعشی‌ها برای دختران اروپایی! - جذابیت داعشی

منبع: میزان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.