×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

این بار یک پسر در قفس
اتفاقی که سال گذشته در مبارزات غیرقانونی برای یک دختر نوجوان ایرانی رخ داد و باعث جریحه دار شدن احساسات مردم شد، این بار برای یک پسر خردسال رخ داده است!

خردادماه سال گذشته در جریان یک دوره مسابقات حرفه‌ای داخل قفس دختر رزمی کار اما آماتور ایرانی برابر حریف حرفه‌ای خود به بدترین شکل ممکن مورد ضرب و شتم قرار گرفت. همان جریان یکبار دیگر و بازهم در همان کشور برای پسری نوجوان اتفاق افتاد.

«مهرشاد هدایتی» با پرچم ایران روز گذشته تحت عنوان یک دوره رقابت حرفه‌ای اما غیراستاندارد وارد قفس شد و در همان دقایق اولیه بازنده شد و به شدت هم آسیب دید. متاسفانه فردی که سال گذشته هم در جریان اعزام «آرینا مافی» دخالت مستقیم داشت، این بار نیز شرایط چنین اعزامی را فراهم کرده و به نظر می رسد برخوردهایی که سال قبل با وی صورت گرفت، اثربخشی لازم را نداشته است.

331551 558 - ماجرای تلخ مبارزه دختر ایرانی در قفس تکرار شد! - دختر ایرانی

در جریان اتفاقات سال گذشته هم فدراسیون های مختلف با صدور بیانیه این نوع برنامه ها را محکوم کردند. حتی با ارائه بخشنامه های متعدد از فعالیت در رشته های حرفه ای بخصوص «MMA» را همچنان ممنوع اعلام کردند.

نکته اصلی دراین خصوص این است که چنین اعزام های غیرقانونی صورت می گیرد و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند اصولا نیازی به مجوز ندارند و بدون کوچکترین عامل بازدانده در مسابقات مختلف که در هر هفته در کشورهای مختلف برگزار می شود، شرکت کرده و به سود هنگفتی هم می رسند.

متاسفانه در حوزه ورزشهای رزمی بخصوص در بخش حرفه ای آن افراد متعدد و البته شناخته ای هستند که به دلایل مختلف از جمله ضعف قوانین، با بهره گیری از بی اطلاعی والدین، دست به سوء استفاده از نوجوانان و جوانان این مرز و بوم می زنند و در بسیاری از موارد شاهد آسیب های جدی به این رزمی کاران هستیم.

هدایتی روز گذشته در مسابقاتی شرکت کرد که نه قانونی بوده و نه قوانین داوری درست و حسابی داشت و خیلی زود هم از ناحیه دست راست دچار آسیب شدید شد. حال اینکه چه کسی مسئولیت چنین اعزام، مسابقه و آسیب دیدن این نوجوان را برعهده می گیرد، مشخص نیست.

وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون های رزمی و حتی مسئولان امنیتی و نظارتی باید برای این معضل بزرگ تصمیمی درست و منطقی بگیرند و با افرادی که از کودکان و نوجوانان ایرانی سوء استفاده می کنند برخورد کنند.
منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.