پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دومین جشنواره روز ملی دریای کاسپین در لاهیجان برگزار می‌شود + پوستر
    18 مرداد 1396 - 18:05
    شناسه : 75219
    0

    روز ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ (۱۲ آگوست ۲۰۰۸) در کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای کاسپین (کنوانسیون تهران) و از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل(UNEP) به عنوان روز دریای کاسپین «خزر» نامگذاری شده است و در این روز هر ساله برنامه های متنوعی با هدف آگاهی درخصوص اهمیت حفاظت از تنوع زیستی، مسائل و مشکلات […]

    پ
    پ

    روز ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ (۱۲ آگوست ۲۰۰۸) در کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای کاسپین (کنوانسیون تهران) و از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل(UNEP) به عنوان روز دریای کاسپین «خزر» نامگذاری شده است و در این روز هر ساله برنامه های متنوعی با هدف آگاهی درخصوص اهمیت حفاظت از تنوع زیستی، مسائل و مشکلات زیست محیطی دریای کاسپین در تمامی کشورهای حاشیه این دریا برگزار می‌شود.

    انجمن بوم بانان در نظر دارد به منظور پاسداشت روز دریای کاسپین در روز جمعه 20/5/1396 جشنواره ای را به همراهی نهاد های ذیربط و نمایندگان دولت تدبیر و امید در شهرستان که در طول چهارساله دولت اول به گواه فعالبن این عرصه محیط زیستی ترین دولت تاریخ انقلاب اسلامی بوده در ساحل دریا درطرح سالمسازی نیلوفر روستای سحرخیز محله یکی از روستاهای زیبای شهرستان لاهیجان برگزار نماید.

    این جشنواره با مشارکت فرمانداری شهرستان لاهیجان، بخشداری بخش رودبنه، شهرداری لاهیجان، شهرداری رودبنه، فرماندهی انتظامی شهرستان لاهیجان، ادارات محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر، شیلات و فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان لاهیجان، دهیاری روستای سحرخیز محله (مدیریت طرح سالمسازی)، شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست استان گیلان، کانون سندروم داون استان گیلان و سایر نهاد های ذیربط با هدف شناساندن ارزش های زیستی، تاریخی و فرهنگی و خدمات اکوسیستمی این دریاچه برگزار می گردد.

    برگزار کنندگان قویا باور دارند که این دریاچه نه تنها حلقه اتحاد و اتصال سه استان در حاشیه جنوبی دریاچه   بلکه مایه پیوند مردم پنج کشور ساحلی آن است. این دریا سرچشمه تمدن این خطه و سفره ای پر برکت برای امنیت غذایی، مایه اشتغال پایدار و مایه امید صیادان و دریانوردان این خطه بوده است.

    علاوه بر این، ساحل سحرخیز محله به عنوان یکی از سواحل پاک و بکر دریای کاسپین میتواند با رعایت ملاحظات زیست  محیطی ساحلی امن برای پذیرایی از گردشگران آگاه و مسئول باشد که این برنامه در معرفی این منطقه ارزش بسیاری دارد. برنامه های اجرایی این جشنواره شامل :

    -جشن پرواز بادبادک ها،

    -تئاتر خیابانی با موضوع محیط زیست و موسیقی محلی (با هماهنگی اداره فرهنگ و گروه موسیقی آوا )

    -تشکیل زنجیره انسانی

    -سخنرانی مسئولان محلی و اساتید دانشگاه درباره مسائل محیط زیستی و مشکلات دریا و پیرامون آن.

    -تقدیر از افتخار آفرینان شهرستان در مسابقات کشوری که با پیام های محیط زیستی در مسابقات حضور یافتند.

    -مسابقه عکاسی و نقاشی خانوادگی.

    -غرفه آشنایی شرکت کنندگان با صنایع دستی استان

    -مسابقات ورزشی (توسط هیات ورزش همگانی  و ورزشهای بومی محلی ، هیات آفرود لاهیجان و قایق سواری  شهرستان لاهیجان )

    -اجرای طرح های آزمایشی توسط پرسنل نجات غریق ساحل سحرخیزمحله

    -تور دوچرخه سواری  (توسط هیات دوچرخه سواری شهرستان لاهیجان و رودبنه )

    -برپایی ایستگاه های فرهنگی توزیع بروشور های زیست محیطی (انجمن بوم بانان  اداره محیط زیست شهرستان)

    -نمایش پوسترهای آبزیان دریای خزر (توسط اداره شبلات شهرستان لاهیجان)

    -قرائت بیانیه برگزار کنندگان. ودر نهایت برنامه نمادین پاکسازی ساحل خواهد بود

    امیدواریم همانند سال گذشته با حضور شهروندان عزیز شهرمان در کنار اجرای برنامه های شاد و مفرح نمایشی از اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولین پیرامون حل مشکلات این همسایه ارزشمند و حیاتی شهرمان داشته باشیم ….

    روز ملی دریای کاسپین در لاهیجان - دومین جشنواره روز ملی دریای کاسپین در لاهیجان برگزار می‌شود + پوستر - جشنواره

    پوریا فرهش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.