پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در حال حاضر بیشتر از خبر به تفسیر خبر نیازمندیم
    19 مرداد 1396 - 16:24
    شناسه : 75442
    1

    پیش از ظهر دیروز فرماندار،معاون فرماندار و بخشدار مرکزی طی یک نشست صمیمی در رستوران آنا از زحمات اصحاب رسانه شهرستان آستانه اشرفیه و برخی از شهرستان های همجوار تقدیر و تشکر بعمل آوردند. به گزارش «بامردم»، رحیم حیدری پیش از ظهر دیروز در دیدار با اصحاب رسانه آستانه اشرفیه  و شهرستان های همجوار  در […]

    پ
    پ

    پیش از ظهر دیروز فرماندار،معاون فرماندار و بخشدار مرکزی طی یک نشست صمیمی در رستوران آنا از زحمات اصحاب رسانه شهرستان آستانه اشرفیه و برخی از شهرستان های همجوار تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

    4245 - در حال حاضر بیشتر از خبر به تفسیر خبر نیازمندیم - آستانه

    به گزارش «بامردم»، رحیم حیدری پیش از ظهر دیروز در دیدار با اصحاب رسانه آستانه اشرفیه  و شهرستان های همجوار  در یک نشست صمیمی اظهار کرد : به همه شهدای انقلاب اسلامی علی الخصوص خبرنگار شهید اهل قلم محمود صارمی ادای احترام می کنیم  و این روز را به تک تک شما تبریک می گویم و برایتان سلامتی و موفقیت در نشر خبرهای حوزه مربوطه را از خداوند خواستارم.
    وی با اشاره به روز خبرنگار گفت : همانگونه که روز هوای پاک و روز طبیعت داریم با توجه به نیاز روزمره همه ما به خبر هر روز ما روز خبر نگار است لاکن امروز ویژه جهت تکریم از خبرنگاران اختصاص داده شده است.
    فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به تاثیر خبر در جامعه بیان کرد: عوامل قدرت در جامعه جهانی سه چیز است: ثروت ، تکنولوژی و رسانه خبر و فضای ایجاد شده توسط این گروه و تاثیر آن بر جامعه جهانی که این خود نشاندهنده اهمیت ویژه رسانه و خبر است.
    حیدری در خصوص جامعه هدف خبر و خبرنگار در میان مردم افزود: خبر امروزه یک رکن اصلی از سبد برخورداری مردم است یعنی چه بخواهیم و چه نخواهیم بازاری ، پزشک، مهندس، اصحاب سیاست و سایر آحاد جامعه با توجه به نیازمندی هایشان یک بخش از زندگی شان را خبر تشکیل می دهد و اگر ظرف خبر خبر گیرنده صحیح پر نشود بازار شایعات داغ می شود و شایعات جایگزین خبرهای صحیح خواهد شد که تبعات منفی خود را خواهد داشت .
    فرماندار شهرستان در خصوص اهمیت اعتماد عمومی در جامعه گفت: با توجه به دو انتخابات پشت سر گذاشته ، با نوع اعتمادی که مردم به گروه های برگزار کننده انتخابات داشتند مشاهده کردیم که در فردای بعد از انتخابات ما موضوعی دیگر بعنوان موضوع داغ انتخابات در شهرستان نداشتیم یعنی همه مردم نحوه برگزاری و نتیجه حاصل را پذیرفته بودند . در زمینه اصحاب رسانه هم همینطور است یعنی اگر خدای نکرده برای جناح و منافع گروه خاصی مطلب بنویسند آن اعتماد از بین خواهد رفت .
    وی درباره اهمیت تفسیر خبر افزود : همه ما به خبر نیازمندیم اما الان بیشتر از خبر به تفسیر خبر نیازمندیم و باید این تفسیر را از افراد دلسوز نظام بشنویم نه از افراد سودجو و بیگانه که طبیعتا با مقاصد خاصی تفسیر خبر را انجام میدهند که به ضرر نظام و حاکمیت است .
    حیدری در ادامه اظهار داشت : رسانه ها باید از حوادث و وقایع برای همدلی و همگرایی افراد جامعه استفاده کنند و از واگرایی بپرهیزند.بعنوان مثال در حوادث بزرگ کشور رسانه ها بجای پیدا کردن مقصر در ابتدای امر به فرموده مقام معظم رهبری باید در ساعات اولیه حوادث وحدت و همگرایی ایجاد کنید و دغدغه های افراد آسیب دیده را از بین ببرند.
    فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه لازمه موفقیت خبرنگاران را تسلط به علم روز بیان کرد و افزود : خبرنگاران الان با توجه به علوم و تکنولوژی روز ضرورت دارد که تسلط بر آن ها داشته باشند و نحوه نفوذ به لایه های مختلف جامعه را پیدا بکنند تا بر اساس آن اولا سوالات درست را مطرح کنند و هم به پاسخ های احتمالی و درست برسند.
    وی با ارزیابی رسانه های شهرستان آستانه اشرفیه و شهرستان های همجوار گفت : خوشبختانه در شهرستان آستانه اشرفیه حل موضوعات و مشکلات مردم برایشان مهم است یعنی برای خوشامد مسئولی هرگز از انتشار خبر اجتناب نکرده و در راستای برطرف شدن معضلات بر می آیند چنان که انتقاد و پیگیری مشکلات و معضلات جامعه و نشر آن حق طبیعی رسانه ها است و این امر آنقدر برایشان مهم است که حتی هزینه می کنند، همفکری می کنند و انصافا وقت زیادی صرف مرتفع شدن آن می کنند.

    در این دیدار معاون فرماندار،بخشدار مرکزی و سایر مسئولین نیز حضور داشتند که در پایان از مسئولین رسانه های مختلف،خبرنگاران،عکاسان و تصویربرداران با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل بعمل آمد.

    منبع: آستان خبر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.