جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درک فقرا و کمک به نیازمندان از فلسفه های واجب شدن روزه است
    28 خرداد 1395 - 14:52
    شناسه : 7565
    0

    امام جمعه رشت بیان اینکه ثرومتمندان با روزه داری وضعیت فقرا را درک می کنند، گفت: یکی از فلسفه های واجب شدن روزه این است که مردم حال فقرا را درک کنند به گزارش بامردم،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به لزوم درک فضایل بالای […]

    پ
    پ

    آیت الله قربانی

    امام جمعه رشت بیان اینکه ثرومتمندان با روزه داری وضعیت فقرا را درک می کنند، گفت: یکی از فلسفه های واجب شدن روزه این است که مردم حال فقرا را درک کنند

    به گزارش بامردم،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به لزوم درک فضایل بالای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سی روز روزه داری تمرینی برای تقویت تقوای الهی است.

    وی بیان اینکه ثرومتمندان با روزه داری وضعیت فقرا را درک می کنند، گفت: یکی از فلسفه های واجب شدن روزه این است که مردم حال فقرا را درک کنند.

    امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت ایثار و همدردی در اسلام، بیان کرد: همه از جمله ثروتمندان جامعه باید در فکر رفع گرفتاری نیازمندان باشیم.

    وی با اشاره به فاصله طبقاتی در جامعه، یکی از راه های کمک به افراد نیازمند را گلریزان دانست و افزود: با این سنت باید به فکر افراد نیازمندی که به خاطر مهریه یا حوادث غیرعمد در زندان افتاده اند کمک کنیم.

    قربانی با اشاره در پیش بودن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه رمضان، گفت: نیازمندان و فقرا همواره برای حل مشکلات خود در خانه کریم اهل بیت (ع) را می زدند ایشان خریدار آبروی بدهکاران بود.

    امام جمعه رشت با اشاره به هفته اکرام، گفت: شاد کردن دل برادر دینی از بهترین فضایل است و در ماه رمضان باید از فرصت طلایی اطعام نیازمندان بهره بگیریم.

    وی با اشاره به فواید عمومی روزه داری بیان کرد: در روزه‌داری فقرا و ثروتمندان یکسان هستند و با درد فقرا آشنا می شوند.

    قربانی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه انسان معتاد از همه چیز محروم می‌شود، تصریح کرد: دنیا امروز گرفتار مصیبت بزرگ اعتیاد است.

    امام جمعه رشت با اشاره به آسیبی که خانواده از فرد معتاد می بیند، ادامه داد: باید با راهکار های مختلف فرزندان را از مبتلا شدن به اعتیاد نجات داد.

    وی ایمان و روزه را عامل مهمی در ترک اعتیاد دانست و با بیان اینکه سیگار هم نوعی اعتیاد است، افزود: ماه رمضان در در تقویت اراده و ترک عادت‌های زشت بسیار مؤثر است.

    قربانی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی توسط امام راحل، بیان کرد: ماندگاری ارزش های اسلامی در تبلیغ و ترویج آن است.

    امام جمعه رشت با اشاره به حضور رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی مبارزه با تروریسم، گفت: صیهونیست ها در رأس جنایتکاران قرار دارند و با این انتخاب دیگر سازمان ملل نمی تواند مورد اعتماد باشد. /کاسپین

    انتهای خبر/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.