شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پارک بوجاق در طمع آتش متصرفان اراضی سوخت
    21 مرداد 1396 - 17:11
    شناسه : 75989
    0

    طمع متصرفان اراضی آتش به جان پارک بوجاق انداخت.   لطیف جواهردشتی رییس پارک ملی بوجاق کیاشهر با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در پارک ملی بوجاق گفت: با بسیج تمام امکانات شهرهای لشت‌نشا و بندرکیاشهر و همچنین استفاده از امکانات و خودروهای سنگین پادگان سپاه پاسداران در منطقه زیباکنار بعد از ساعت ها […]

    پ
    پ

    طمع متصرفان اراضی آتش به جان پارک بوجاق انداخت.

     

    لطیف جواهردشتی رییس پارک ملی بوجاق کیاشهر با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در پارک ملی بوجاق گفت: با بسیج تمام امکانات شهرهای لشت‌نشا و بندرکیاشهر و همچنین استفاده از امکانات و خودروهای سنگین پادگان سپاه پاسداران در منطقه زیباکنار بعد از ساعت ها تلاش موفق شدیم با ایجاد آتش‌بر و نیز دیگر اقدامات فوریتی،آتش سوزی ایجاد شده را مهار کنیم.

    وی افزود:در این فصل معمولا به دلیل گرمای هوا و خشک بودن سطح منطقه و نیز بی‌احتیاطی گردشگران حریق‌هایی در سطح پارک ملی ایجاد می‌شود که باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در سطح منطقه می‌شود.

    وی ادامه داد:دشت سفیدرود در پارک ملی در فصل پاییز و زمستان زیر آب می‌رود و زیستگاه هزاران قطعه پرنده مهاجر است، اما با گرم شدن هوا و در فصل تابستان بدلیل خشک شدن سطح منطقه شرایط برای بروز حوادث آتش سوزی محیا می‌شود که لزوم توجه گردشگران و اهالی منطقه را می‌طلبد.

    جواهردشتی خاطر نشان کرد:در مواردی مشاهده می‌شود که عده‌ای متخلف به منظور تصاحب غیر قانونی اراضی پارک ملی اقدام به ایجاد حریق تعمدی می‌کنند که بدلیل خشکی منطقه و علفزار بودن آن ، آتش سوزی به سرعت از کنترل خارج شده و باعث بروز خسارات فراوانی می‌شود.

    رییس پارک ملی بوجاق خاطرنشان کرد:با رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات حوزه قضایی بندرکیاشهر و نیروی انتظامی در این خصوص تصمیماتی گرفته شده که رسیدگی به پرونده‌ها با جدیت و سرعت عمل بیشتر و برخورد شدید با مسببین از جمله آنهاست.

    ایسنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.