شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کشاورزان نفس های آخر را می کشند/ سریال برادر تبلیغ برنج خارجی است
    30 خرداد 1395 - 10:55
    شناسه : 7679
    0

    مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران ازمسئولان تقاضا داریم که این مسائل را ساده قلمداد نکنند و مسائل را جدی بگیرند و بیایند با آمار و ارقام صحبت کنند و با احساسات مردم در سریال ها بازی نکنند و مردم راگول نزنند و اگر دلتان برای مصرف کننده می سوزد آینده […]

    پ
    پ

    سید اسماعیل یزدان پناه

    مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران ازمسئولان تقاضا داریم که این مسائل را ساده قلمداد نکنند و مسائل را جدی بگیرند و بیایند با آمار و ارقام صحبت کنند و با احساسات مردم در سریال ها بازی نکنند و مردم راگول نزنند و اگر دلتان برای مصرف کننده می سوزد آینده و تولید پایدار را تضمین کنید و تضمین تولید پایدار به مفهوم بها دادن به کشاورز داخلی می باشد

     سید اسماعیل یزدان پناه  با تاکید براینکه شعار سال جاری مقام معظم رهبری باید نصب العین مدیران قرارگیرد،اظهارداشت: آنچه که مسلم است اقتصاد مقاومتی برای کشورمان بسیار مهم و حتی رهبری استفاده شعاری و ابزاری را در سال جاری ممنوع کردند و فرمودند که حتما باید اقدام وعمل شود.

    مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه پایه های اقتصادی یک کشور بخش کشاورزی است که بخش عمده آن را برویژه محصولات استراتژیک گندم و برنج تشکیل می دهد، تصریح کرد: محصولات استراتژیک بدان معنا است که ما در مراودات جهانی و چانه زنی های سیاسی و اقتصادی با کمبود مواجه شدیم باید ازموضع ضعف مذاکرات ورود پیدا کنیم.

    *گندم و برنج محصولات استراتژیک کشاورزی هستند

    مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با اشاره به اینکه دو محصول استراتژیکی گندم و برنج که دومین محصول استراتژیک کشورمی باشد خودکفا و یا خوداکتفا شویم، اذعان داشت:  مقام معظم رهبری به صراحت اعلام فرمودند که ما باید در محصولات کشاورزی خصوصا محصولات استراتژیک به خودکفایی برسیم.

    یزدان پناه خاطرنشان کرد: برای تهیه ارزان تر محصولات استراتژیک باید به تولیدات داخلی خودمان بها دهیم تا به مرز خودکفایی و خوداتکایی برسیم و با توجه به اینکه سازمان فائو به صراحت اعلام کرد در سال ۲۰۲۵ هیچ کشوری برای صادرات برنجی ندارد و هرکسی برنج تولید می کند برای مصرف داخلی خودش می باشد.

     وی با بیان اینکه به این موضوع اگر برنامه ریزی نداشته باشیم در آینده کشاورز ما در کاشت برنج دچار ضرر و زیان می شود، افزود:  پس از یکسال زحمت در آخر ته کیسه آن چیزی نمانده تا  بتواند هزینه روزمره زندگی و تامین فرزندان مثل ازدواج و تهیه مسکن را فراهم کند که کشاورز مجبور خواهد بود بخشی از زمین های خود را بفروش برساند تا بتواند به امورات زندگی خود برسد.

    *فروش زمین های کشاورزی برای رهایی از مشکلات زندگی

    مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران بیان کرد: کشاورز برای رهایی از قرض و بدهی مجبور می شود زمین های خود را بصورت قطعه قطعه بفروش برساند که این امر موجب کاهش سطح زیرکشت تولید برنج می شود و قطعا در سال ۲۰۲۵ با توجه به افزایش جمعیت و نیاز بیشتر به برنج ما شاهد تولید کمتری هستیم.

     یزدان پناه با تاکید بر اینکه اگرعده ای امروز دم از مصرف کننده می زنند و با این شعار واردات برنج را افزایش می دهند عملا تیشه به ریشه کشاورز می زنند، اظهارداشت: اینها دلی سوخته برای مصرف کننده ندارند بلکه دلشان برای جبیب های خودشان می سوزد و اگر این اتفاق بیافتد وسطح زیر کشت کاهش پیدا کند و نتوانیم به نقطه خودکفایی برسیم در آینده مصرف کننده ما باید چندین برابر برنج را خریداری کند.

    وی تصریح کرد: اگر امروز قیمت برنج  ۱۰ هزار تومان است مصرف کننده باید ۳۰۰ هزار تومان خریداری کند و این مسئله شوخی نیست و کارشناسان بیایند و این مسئله را بررسی کنند که فقط ۶ درصد تولید برنج جهان در چرخه تجارت جهانی قرار می گیرد و چه بسا هر لحظه شاد باشیم که برنجی برای خریداری وجود نداشته باشد و برنج ارزانی را وارد کنیم و صدمه به تولید داخلی و کشاورزی می باشد که نسل آینده اصلا امیدی به کشاورزی ندارد.

    *تبلیغات برنج خارجی در صداوسیما ممنوع است

    مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران  با بیان اینکه در صداوسیما تبلیغات برنج خارجی ممنوع است، تصریح کرد: برای حمایت از کالای داخلی چه صنعتی و کشاورزی تبلیغ کالاهای خارجی باید ممنوع شود و از تولید داخلی حمایت و اگر قیمت برنج از ۸ هزار تومان به ۱۰ هزارتومان رسید اصلا گران نیست وعده ای سودجو بواسطه عنوان حمایت از مصرف کننده حق ندارند برنج خارجی را بیاورند.

    یزدان پناه عنوان داشت: یک مصرف کننده سر سفره غذای خودش ۱۰۰گرم برنج مصرف می کند برایش تفاوت نمی کند که ۸۰۰ تومان به هزارتومان برسد اما برای کشاورز ما بسیار متفاوت است و اگر این اتفاق بیافتد کشاورز ما حتی حیاط خانه خودش را کشت برنج می کند بنابراین به این امر مهم بسیار توجه داشته باشیم.

    وی با تاکید بر اینکه تبلیغ برنج خارجی ممنوع است گفت:چطور محصول برنج خارجی به راحتی می آید و در صداوسیما جوایز اعلام می کند و هرشب چه مبلغی هزینه می شود و چرا ما نمی توانیم برای یک برنج داخلی چنین کاری را انجام دهیم و چطور می گویند برنج بصورت قاچاق وارد می شود اگرما در طول سال برنج وارد نکنیم برنج قاچاق چطور وارد می شود.

    *با برنامه ریزی می توانیم جلوی قاچاق برنج به کشور را گرفت

    چهره برتر صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان اینکه نمی توانیم مرزهای خود را کنترل کنیم، اذعان داشت:  آیا برنج قاچاق مواد مخدراست که گرمی و یا کیلوئی وارد می شود و وقتی ما می گوییم ۴۰۰هزار تن قاچاق برنج  داریم ، هرکشتی ۲۰ هزارتن و نیاز به چند تریلی داریم و باید میلیون ها اسب و الاغ فراهم کنند تا برنج را حمل کنند می توانیم براحتی کنترل کنیم.

    یزدان پناه بیان کرد: در بحث نان قیمت را افزایش دادیم و کشور را از بحران نجات دادیم و اگر به برنج داخلی مبلغی اضافه شود ۲۰ درصد  اسراف بعد از پخت حذف می شود و کشاورز هم انگیزه تولید پیدا میکند.

    وی با اشاره به اینکه برنج داخلی در طول سال با یک قیمت ثابت می ماند، گفت: ولی در یک مقطع زمانی کسی که برنج خرید نمی کند مبلغی اضافه می شود که بدست همین افرادی که رانت واردات را بگیرند این عمل انجام داده می شود.

     مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه ورود برنج خارجی در حقیقت  اقدام و عمل برای سودجویان می باشد، اظهارداشت: این اقدام و عمل تیشه به ریشه کشاورزی داخلی میزند و یعنی درست مقابل فرمایشات رهبری عمل کردن و این برای ما و برای کشاورز و  دلسوزان این انقلاب آزاردهنده است و فقط عده محدودی از واردکنندگان باید سودهای کلان ببرند و ما نمی گوییم نبرند اما در شرایط خاص و در چهارچوب که حداقل کشاورزان ما دارند نفس های آخر را می کشند لااقل بتوانیم اینها را زنده نگه داریم.

    سریال برادر تشویق برای واردکنندگان است

    یزدان پناه ازمسئولان تقاضا داریم که این مسائل را ساده قلمداد نکنند و مسائل را جدی بگیرند و بیایند با آمار و ارقام صحبت کنند و با احساسات مردم در سریال ها بازی نکنند و مردم راگول نزنند و اگر دلتان برای مصرف کننده می سوزد آینده و تولید پایدار را تضمین کنید و تضمین تولید پایدار به مفهوم بها دادن به کشاورز داخلی می باشد.

    وی با تاکید براینکه سریال برادر که از شبکه سراسری پخش می شود در حقیقت تشویق برای واردکنندگان می باشد، افزود: به شکر خدا ذائقه مردم میل به برنج داخلی پیدا کرده و عده ای با برنامه ریزی چگونه می توانند این ذائقه را تغییر دهند و بتوانند سودهای کلان را به جیب بزنند و الان برنج کشاورز خارجی را تبلیغ می کنند.

     مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با اعلام اینکه در کل سال واردات برنج ممنوع باشد، افزود: به غیر از ۴ ماه که کمبود برنج داریم اگر چه کمبود برنج ۸۰۰ هزارتن می باشد  و اعلام می کنند یک میلیون تن و اعلان دسیسه می کنند که بکنند دو میلیون تن کسری برنج را که بتوانند واردات بیشتری انجام داده و بعد از برنج به دنبال محصولات دیگر بروند و به دنبال پرکردن جیب خودشان هستند.

    یزدان پناه تاکید کرد: ما باید آگاه باشیم چطور وقتی که پای صنعت خودرو به میان می آید تمام قد همه حمایت می کنند و مصرف کننده دو برابر قیمت خریداری می کند و سه میلیون کشاورز ما که تولید پایدار و امنیت غذایی را تامین می کنند جایگاهی ندارند و کسی نباید حامی آنها باشد و فقط شعارگونه بیایند صحبت کنند و حتی صداوسیما نباید بخشی ازکارها را تخصیص به تولیدات داخلی دهند و فقط هر جایی که به مشکل برخوردند شعارگونه بیایند و برخورد کنند که درعمل شاهد هستیم برنج های خارجی هستند که پر و بال می گیرند و این چرا و به کجا می رویم.

    *قدردانی از اقدام سریع نمایندگان مجلس در جلوگیری از واردات برنج

    یزدان پناه با قدردانی از اقدام و عمل سریع نمایندگان مجلس در جلوگیری از ورود برنج در زمان برداشت محصول داخلی تصریح کرد: تشکر می کنم از نمایندگان استان مازندران در مجلس که با جدیت مقابل این موضوع ایستادگی کردند و از آنها تقاضا دارم این امر را ساده نگیرند و در صحن علنی مجلس به جد قوانینی را مصوب کنند که هیئت دولت با یک بخش نامه آن را تغییر ندهد.

    *دریافت مدال چهره برتر صنعت، معدن و تجارت کشور

    مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با اشاره به دریافت مدال چهره برتر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: به لطف خداوند متعال مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران  که در حال احداث هستیم و با توجه به شرایط بداقتصادی و عدم گرفتن کمک از دولت و نگرفتن وام از هیچ یک از بانکها و با همت ۴۲۸ نفر از سهامداران توانست بودجه خودش را تامین کند و این مرکز را که خانه امید کشاورزان و مصرف کنندگان درراستای برندسازی و فرآوری از ضایعات برنج و بسته بندی برنج می باشد موفق به اخذ مدال چهره برتر صنعت، معدن و تجارت کشور شد.

    یزدان پناه اشاره کرد: در همایش برگزار شده این شرکت موفق به اخذ گواهینامه چهره ماندگار صنعت، معدن و تجارت گردید که این مدال افتخار تقدیم می شود به شهدای مدافعان حرم، کشاورزان و مردم مازندران که این مجموعه مثل نگینی در مازندران با عمر کوتاه خود می درخشد و خداوند متعال را شاکر هستیم، هستند کسانی که ببینند کارهایی که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انجام شده و آن را تقدیر می کنند که از مسئولان سپاسگزاریم. / کاسپین

    انتهای خبر/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.