×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

کوهنورد گیلانی به دوازدهمین قله بلند در دنیا با ارتفاع ۸۰۵۱ متر بدون کپسول اکسیژن صعود کرد.

آرمان حداد - صعود بدون کپسول اکسیژن به دوازدهمین قله بلند در دنیا - آرمان حداد

آرمان حداد در گفت وگو با ایسنا منطقه گیلان،از صعود خود به قله ۸ هزار و ۵۱ متری برود پیک کشور پاکستان خبر داد و اظهار کرد:این قله دوازدهمین قله بلند در دنیا با ارتفاع ۸۰۵۱ متر، در رشته‌کوه قراقروم و در شمال شرقی پاکستان واقع شده‌است.

کوهنورد گیلانی با بیان اینکه این صعود طی ۵۳ روز انجام شد، به سختی های این صعود اشاره کرد و افزود:از ویژگی های منحصربفرد این صعود این است که بدون کپسول اکسیژن و باربر ارتفاع انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ نفر از دنیا برای این صعود آمده بودند،ادامه داد:تنها ۱۸ نفر موفق شدند این صعود را به اتمام برسانند که از این تعداد تنها دو نفر ایرانی بودیم.

حداد با اشاره به اینکه صعود به ۴ قله بالای ۸ هزار متر را در کارنامه خود دارد،گفت:بطور کلی ۱۴ قله بالای ۸ هزار متر داریم.

کوهنورد گیلانی با اشاره به اینکه پیش از این صعود به دو قله بالای ۷ هزار متر داشته است،تاکید کرد:در فروردین ۹۷ صعود به قله دائولا در کشور نپال را خواهم داشت.

وی غرور ملی و آرامش را ویژگی منحصربفرد پس از صعود به قلل مختلف عنوان کرد و یادآور شد:از حمایت های شورای شهر رشت و شهرداری رشت و اداره کل ورزش و جوانان استان قدردانی می کنم که با حمایت های مادی و معنوی خود من را در این مهم یاری رساندند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.