شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قابل توجه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد/ نکات مهم برای یک انتخاب خوب چیست؟
    31 خرداد 1395 - 11:23
    شناسه : 7748
    0

    با شروع زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز در مقطع ارشد، این سوال مطرح می‌شود که نکات مهم و کلیدی برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد چیست؟ به گزارش بامردم، انتخاب رشته ۴۴۴ هزار داوطلب مجاز کارشناسی ارشد از ساعت ۱۶ دیروز آغاز شد و در حال حاضر متقاضیان می توانند اقدام به انتخاب رشته های مورد […]

    پ
    پ

    با شروع زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز در مقطع ارشد، این سوال مطرح می‌شود که نکات مهم و کلیدی برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد چیست؟

    به گزارش بامردم، انتخاب رشته ۴۴۴ هزار داوطلب مجاز کارشناسی ارشد از ساعت ۱۶ دیروز آغاز شد و در حال حاضر متقاضیان می توانند اقدام به انتخاب رشته های مورد نظر خود کنند.

     

    اما پیشنهاد می کنیم که برای این کار عجله نکنید و نکات زیر را بادقت مطالعه کنید:

     

    اولین نکته: داوطلبی که در نوبت دوم(دوره شبانه) یا موسسات غیر انتفاعی و پردیس‌های خودگردان پذیرش شود اما ثبت‌نام نکند،می‌تواند در آزمون سراسری سال آینده نیز شرکت کند و از شرکت در آزمون محروم نمی‌شود،حتی چنانچه داوطلبی در یکی از دوره‌های شهریه پرداز(دوره‌های شبانه،موسسات غیر انتفاعی و پردیس‌های خودگردان)،پذیرش شود و ثبت‌نام کند،چنانچه قصد انصراف از تحصیل داشته باشد،می تواند پس از تسویه حساب مجددا در آزمون سال بعد شرکت کند. در حالی که طبق قوانین موجود،چنانچه داوطلبی در آزمون‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد نوبت اول(دوره های روزانه) پذیرش شود اما برای ثبت‌نام اقدام نکند،از شرکت در آزمون سال آینده محروم می‌شود.

     

     نکته دوم: یکی از مشکلاتی که بسیاری از داوطلبان ارشد با آن رو به رو هستند،این است که برخی از اطلاعاتی که هنگام ثبت‌نام وارد سیستم کرده‌اند با حقیقت مغایرت دارد،در این شرایط داوطلب ضرورت دارد هنگام انتخاب رشته  گزینه «اطلاعات (معدل،رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی) مورد تایید نبوده و دارای مغایرت است » را انتخاب کنند و نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.در غیر این صورت داوطلب از پذیرش در این آزمون و آزمون سال بعد محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می گردد.

     

    نکته سوم ومهم برای رتبه های برتر: براساس مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ،برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی با معرفی مرکز المپیاد با کسب حد نصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدمحل تحصیل توسط سازمان سنجش به صورت مازاد بر ظرفیت به یکی از دانشگاه‌ها معرفی می‌شود.

     

    همچنین، دانشجویان نمونه کشوری رتبه‌های نهایی اول تا سوم جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی و همچنین دانش‌آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی به شرط کسب حد نصاب علمی برابر ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده شامل این آیین نامه می شوند.

     

    دانش‌آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که براساس مفاد آیین‌نامه ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی که در این آزمون ثبت‌نام و شرکت نموده‌اند در صورت احراز حد نصاب علمی لازم و سایر شرایط گزینش هم جزو این آیین نامه است و سازمان سنجش حداکثر معادل ۱۰ درصد در هر کدرشته محل تحصیل دوره بالاتر را براساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص خواهد داد.

     

    326711 - قابل توجه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد/ نکات مهم برای یک انتخاب خوب چیست؟ -

     

    داوطلبان توجه کنند که با توجه به اینکه تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در حیطه وظایف سازمان سنجش‌آموزش کشور نبوده و هیچ‌گونه اقدامی نیز از سوی این سازمان میسر نیست، به داوطلبان توصیه می‌شود هنگام انتخاب‌رشته خود دقت لازم را به عمل آورند و داوطلبان برای اطلاع از میزان شهریه‌های ثابت و متغیر دوره‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های مجری به پایگاه اینترنتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو مراجعه نمایند.

     

    دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مجری دوره‌های نوبت دوم از ارائه خوابگاه، سرویس ایاب و ذهاب و مسائل رفاهی معذور هستند لذا به داوطلبان توصیه می شود انتخاب خود را بومی نموده و کدرشته‌های شهر محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

     

    خوشبختانه راه های ارتباطی با سازمان سنجش زیاد است و داوطلبان در صورت لزوم می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا صندوق پستی ۴۳۷۸_۱۵۸۷۵روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور،با ارسال مدارک مستند مکاتبه نموده و یا با شماره تلفن ۴۲۱۶۳_۰۲۱ تماس حاصل نمایند

     

    در پایان برای همه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد، آرزوی یک انتخاب مناسب و موفقیت روز افزون داریم تا بتوانند در مقاطع بالاتر برای کشور تولید علم وبه دنبال آن ثروت کنند.

    ———————————————————————————————————————————————————–

    منبع: خ. دانشجو

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.