چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پلنگ رودسر به طبیعت بازمی گردد
    29 مرداد 1396 - 20:37
    شناسه : 78318
    0

    پلنگ رودسر که هفت ماه پیش در تله شکارچیان به دام افتاده بود و دچار مصدومیت شده بود به زودی به طبیعت باز می‌گردد. به گزارش «بامردم»، علی تیموری گفت: اهداف سازمان حفاظت محیط زیست این است که اگر گونه‌ای را از طبیعت گرفتیم و نیاز به ترمیم، بازسازی و مشکلات جسمی او بود پس […]

    پ
    پ

    پلنگ رودسر که هفت ماه پیش در تله شکارچیان به دام افتاده بود و دچار مصدومیت شده بود به زودی به طبیعت باز می‌گردد.

    رودسر - پلنگ رودسر به طبیعت بازمی گردد - پلنگ رودسر

    به گزارش «بامردم»، علی تیموری گفت: اهداف سازمان حفاظت محیط زیست این است که اگر گونه‌ای را از طبیعت گرفتیم و نیاز به ترمیم، بازسازی و مشکلات جسمی او بود پس از بهبود یافتن او را به طبیعت بازگردانیم.

    وی ادامه داد: رهاسازی حیات وحش به طبیعت فرقی نمی‌کند، پلنگ ایرانی باشد یا پرنده و هرگونه دیگر چراکه ما در طول ماه گونه‌های زیادی را در سطح کشور از دست متخلفان می‌گیریم و پس از آماده سازی و بهبود شرایط جسمی‌شان در کلینیک پردیسان او را به طبیعت باز می‌گردانیم و این موضوع اولویت سازمان حفاظت محیط زیست است.

    تیموری با اشاره به رهاسازی پلنگ رودسر که هفت ماه پیش در تله شکارچیان به دام افتاده بود و دچار مصدومیت شده بود، گفت: پلنگ رودسر که در تله شکارچیان به دام افتاده بود از ناحیه کمر دچار آسیب شده بود که با معالجه دامپزشک بخش خصوصی در کشور در ستون فقرات این پلنگ یک پلیت قرار داده شد و پس از بهبود ابتدایی و نگهداری در فضاهای مختلف حدود سه ماه پیش به باغ وحش باراجین در قزوین انتقال داده شد و هم اکنون این پلنگ در یک فضای ۶۰۰ متری رهاسازی شده و غذای آن به صورت شکار زنده حیات وحش تامین می‌شود.

    مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بسیاری از دامپزشکان بر این باور بودند که باید پلنگ رودسر یوتانایز یعنی با مرگ خاموش تلف شود اما با تلاش برخی دامپزشکان دیگر، او هم اکنون به شرایط مطلوبی رسیده تا جایی که می‌تواند شکار خود را با دویدن در مسافت طولانی به صورت زنده تهیه کند.

    وی گفت: هم اکنون تیم کارشناسان محیط زیست وضع این پلنگ را به صورت شبانه روزی رصد می‌کنند و تا یک ماه و نیم دیگر مشخص می‌شود که این پلنگ در چه زمانی در طبیعت رهاسازی می‌شود.

    خبرگزاری آنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.