جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • توجه به امر تولید موجب رونق بازار می شود
    01 تیر 1395 - 15:03
    شناسه : 7889
    0

    فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: توجه و اهمیت دادن به مقوله تولید با در نظر داشتن حمایت های دولت، زمینه رونق و شکوفایی بازار این شهرستان را فراهم می کند. به گزارش بامردم، سیروس شفقی روز سه شنبه در جمع کارکنان اتاق اصناف و جمعی از بازاریان شهرستان آستارا افزود: بازاریان به عنوان خادمان […]

    پ
    پ

    سیروس شفقی فرماندار آستارا

    فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: توجه و اهمیت دادن به مقوله تولید با در نظر داشتن حمایت های دولت، زمینه رونق و شکوفایی بازار این شهرستان را فراهم می کند.

    به گزارش بامردم، سیروس شفقی روز سه شنبه در جمع کارکنان اتاق اصناف و جمعی از بازاریان شهرستان آستارا افزود: بازاریان به عنوان خادمان اقتصادی در تمامی دوران انقلاب، نقش درخشان خود را ایفا کرده اند.
    وی اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس و نیز در دوران تحریم های ظالمانه، نقش کلیدی اصناف در تامین مایحتاج مردم بر هیچ کس پوشیده نبوده است.
    شفقی بازار را به عنوان یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: دولت با وجود کاهش قیمت نفت و تنها با اتکا به یک پنجم درآمدها ، کشور را مدیریت کرد که در این راستا کاهش اتکا به درآمدهای نفتی تا مرز 30 درصد، نویدبخش روزهای درخشان برای اقتصاد کشور است.
    وی با بیان اینکه با تمام فراز و فرودها مشکل جدی را در باب اقتصاد شاهد نبودیم، بیان کرد: دولت ساماندهی و جراحی اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده که برای این منظور نیازمند مشارکت همگانی به خصوص از سوی اصناف هستیم.
    وی به تورم افسار گسیخته بالای 40 درصد پیش از استقرار دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت توانست با وجود حاکم بودن آن شرایط ، آرامش نسبی را در بازار ایجاد کند که تثبیت قیمت ارز در رقم خوردن ثبات اقتصادی اثربخش بود.
    فرماندار آستارا ادامه داد: از بازاریان انتظار داریم تا پیش بینی و برنامه ریزی لازم را بر روی شاخص های اقتصادی خود داشته باشد.
    شفقی با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی تقویت تولیدات داخلی است ، خاطرنشان کرد: دولت در قالب طرح های مشارکتی تا سقف 50 میلیارد ریال با نرخ سود صفر درصد از تولید کنندگان حمایت می کند.
    وی اظهار داشت: بایستی از این فرصت پیش آمده در دولت تدبیر و امید به منظور تقویت بازار استفاده کرد.
    رئیس اتاق اصناف شهرستان آستارا نیز در این نشست گفت: شهرستان آستارا دارای پنج هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب 19 اتحادیه است که بواسطه این واحدها برای 10 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
    عارف باباش پور افزود: با همکاری اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتحادیه های صنفی واحدهای بدون پروانه کسب شناسایی و ساماندهی می شود.
    وی بازار ساحلی آستارا را قلب تپنده اقتصاد منطقه نام برد و بیان کرد: با توجه به موقعیت مرزی شهرستان آستارا امید داریم شاهد رونق بیش از پیش مبادلات تجاری از طریق مرز زمینی گمرک آستارا باشیم تا بدین واسطه بازار آستارا نیز به نقطه ایده آل خود دست یابد.
    یک تیرماه روز ملی اصناف نامگذاری شده است.
    شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب آنها در بازارچه ساحلی متمرکز است ، همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است و یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور به شمار می رود.
    ایرنا

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.