چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • افتتاح ۱۱۴۷ پروژه در روزهای آتی|هیچ سخنرانی و برنامه هنری در گیلان لغو نشده است|استفاده از ظرفیت‌های جوانان و اهل سنت
    01 شهریور 1396 - 17:48
    شناسه : 79321
    0

    نشست خبری محمدعلی نجفی استاندار گیلان به مناسبت آغاز هفته دولت صبح امروز یکم شهریورماه در استانداری گیلان برگزار شد. افتتاح ۱۱۷۴ در هفته‌ی دولت نجفی در این نشست با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در تکمیل و افتتاح بیش از ۸۰۴۰ پروژه در بخش‌های عمرانی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، خدماتی، بندری و گردشگری از افتتاح […]

    پ
    پ

    نشست خبری محمدعلی نجفی استاندار گیلان به مناسبت آغاز هفته دولت صبح امروز یکم شهریورماه در استانداری گیلان برگزار شد.

    45204 - افتتاح ۱۱۴۷ پروژه در روزهای آتی|هیچ سخنرانی و برنامه هنری در گیلان لغو نشده است|استفاده از ظرفیت‌های جوانان و اهل سنت -
    افتتاح ۱۱۷۴ در هفته‌ی دولت

    نجفی در این نشست با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در تکمیل و افتتاح بیش از ۸۰۴۰ پروژه در بخش‌های عمرانی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، خدماتی، بندری و گردشگری از افتتاح ۱۱۷۴ پروژه عمرانی کوچک ‌و بزرگ‌ با اعتبار ۱۲۲۶ میلیارد تومان در آستانه هفته دولت از فردا دوم شهریورماه خبر داد.

    استاندار گیلان با تاکید بر شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب‌وکار، اشتغال را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و افزود: در سال ۹۲ نرخ بیکاری در استان زمانی که شاخص کشوری کمتر از ۱۱ درصد بود، ۱۵٫۶ درصد بود و این رقم در پایان سال ۹۵ به ۱۱٫۳ تقلیل پیدا کرده است.

    او ادامه داد: گیلان هم‌اکنون با توجه به شرایط منطقه‌ای مساوی با استان‌های همسایه‌ی خود در شرایط برابر از لحاظ اشتغال رسیده است.

    این مقام مسئول به حضور گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و انتخاب مجدد دولت تدبیر و امید بیان کرد: با اعتماد نزدیک به ۷۰ درصدی مردم استان پای صندوق‌های رای بار مسئولیت ما سنگین‌تر شده است و باید پاسخگوی نیازهای رفاهی و معیشتی مردم باشیم.

    نجفی افزایش سرمایه‌گذاری داخلی در گیلان را از ۱۵۰۰ به ۵۰۰۰ میلیارد تومان از موفقیت‌های استان نامید که عمده‌ی این طرح‌ها توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی شکل‌گرفته است. او در این زمینه به کارخانه جات سلولوزی که گیلان سایت پایلوت آن است اشاره کرد و همچنین از برنامه‌های دولت برای سرمایه‌گذاری در صنایع آلومینیوم و مس خبر داد.

    او در حوزه پروژه های عمرانی به اتمام یازده سد لاستیکی وعده داده شده با پایان سد لاسک در شفت که درگیر مشکلات زیست محیطی است اشاره کرد و همچنین اشافه کرد پروژه های سد شفا رود در غرب گیلان و پل رود در شرق گیلان در زمان اتمام دولت یازدهم و آغاز دولت دوازدهم تکمیل شده اند.

    نجفی با تصریح این نکته که امروز بالای ۹۶ درصد خانوار در روستاها دارای گاز هستند ادامه داد :۹ شهرستان، به عنوان شهرستان سبز معرفی شده اند و بنا است تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شوند.

    دیگر موضوع مطرح‌شده توسط او شکوفایی منطقه آزاد انزلی بود که پیش‌ازاین از بخش‌های فراموش‌شده‌ی کشور بود و امروز رتبه نخست جذب سرمایه‌گذار و توسعه در کشور را همراه خود دارد.  استاندار همچنین بر استفاده از فرصت سواحل در جهت جذب گردشگر و توسعه گردشگری تأکید کرد.

    گیلان رتبه نخست کشور در تکمیل طرح تحول سلامت

    نجفی در بخش بهداشت و درمان از بیمه سلامت و طرح پزشک خانواده یاد کرد که گیلان در بهره‌مندی از آن رتبه نخست کشور را داراست که بیش از ۲٫۵ میلیون نفر جمعیت استان از فرصت بیمه همگانی و تامین اجتماعی برخوردار شدند.

    در حوزه کشاورزی نجفی به خشکسالی ها و برف‌های سنگین در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: باوجوداینکه متوسط باران سالانه ما ۱۲۶۵ میلی‌متر در ۱۵ سال اخیر است اما جزء استان‌هایی هستیم که هرسال در زراعت برنج، چای و محصولات باغی و جالیزی با مشکل آب روبرو است. او بیان کرد که با این وجود ۴ هزار هکتار، سطح زیر کشت صنعت چای افزایش یافته است و درآمد چایکاران از ۷۰ میلیارد تومان به ۲۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

    هیچ سخنرانی و کنسرتی در گیلان لغو نشده است

    نجفی ضمن توجه به افزایش پنجاه‌درصدی تشکل‌های فعال در استان به تعداد احزاب از ۲۲ به ۴۱ و تعداد کانون‌های حزبی که  از ۱۸ به ۳۸ درصد رسیده است گفت: افراد باسلیقه‌ها و اندیشه‌های متفاوت به گیلان آمدند و هیچ‌یک از سخنرانی‌های آن‌ها برهم نخورد.

    استاندار گیلان از تداوم فعالیت‌های هنری در گیلان نیز یاد کرد و افزود: تلاش ما ایجاد محیط شاد و پویا برای جوانان با حفظ حرمت‌ها در امنیت کامل است و می‌کوشیم مردم ازاین‌دست فرصت‌ها استفاده کنند.

    مسئله‌ی تکمیل راه‌آهن، ۸ کیلومتر باقی‌مانده از آزادراه،  استفاده از اهل سنت در مسئولیت‌های اجرایی و … از موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود.

    استفاده از ظرفیت زنان و جوانان در شهرداری ها

    نجفی در این نشست با اشاره به مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهر و روستا و در راستای خدمات آن‌ها، خواست در انتخاب شهرداران مجرب و پاک دست از ظرفیت جوانان و زنان در استان استفاده شود.

    در ادامه جلسه، شماری از خبرنگاران حاضر پرسش‌هایی در خصوص وظیفه استانداری مبنی بر حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی گیلان، منابع جنگلی هیرکانی، صنایع قدیمی غیرفعال، استفاده از مدیران توانمند در استان مطرح کردند و نجفی در پاسخ تشریح کرد که در پروژه‌های جدید توجه به مباحث محیط زیستی و حفظ میراث فرهنگی و گردشگری در اولویت قرار دارد.
    استاندار هم‌چنین افزود: ۸۰ درصد از کارخانه‌های غیرفعال و نیمه فعال احیا شده‌اند و احیای باقی‌مانده‌ی آن هم در برنامه‌های دولت قرار دارد.

    او در پایان اضافه کرد: آینده گیلان با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف به شکوفایی دست خواهد یافت و جزو ۵ استان برتر کشور خواهد بود.

    منبع: گیل نگاه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.