جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هاشمی، آبروی شهریوری های سیاست ایران
    02 شهریور 1396 - 18:41
    شناسه : 79839
    0

    نمی دانم دلیلش چه بود از روزی که سیاست کردم و پیچ رادیو را بر سیاق سیاسیون پیچاندم، صدای با صلابت مردی به گوشم شیرین آمد که آن روزها خیلی محبوب نبود و وقتی در بین دوستان در دفاع از مرد #شهریوری سپهر سیاسی کشور سخنی می گفتم، با استقبال مواجه نمی شد و من […]

    پ
    پ

    نمی دانم دلیلش چه بود از روزی که سیاست کردم و پیچ رادیو را بر سیاق سیاسیون پیچاندم، صدای با صلابت مردی به گوشم شیرین آمد که آن روزها خیلی محبوب نبود و وقتی در بین دوستان در دفاع از مرد #شهریوری سپهر سیاسی کشور سخنی می گفتم، با استقبال مواجه نمی شد و من را به شنا کردن برخلاف جریان آب متهم می کردند!

    شاید یکی از مهمترین دلایل علاقه ام به یار غار امام، همان قدم زدن در کوچه باغ های شهریور بود که هر دو از برکات این فرشته موکل بر آتش و فلزات بهره برده بودیم که ایشان در مقابل تمامی هجمه های پیش و پس از انقلاب و من در مقابل آنان که علاقه ام را نکوهش می کردند، مقاومت کردیم و “فاستقم کما امرت” را صد البته ایشان با تحمل سالها سختی و زندان پیش از پیروزی انقلاب و کمک رساندن به یاران انقلابی خویش ترجمانی رفسنجانی دادند اگر چه بعضی ها دوست داشتند بهرمانی ببینند و پیش از رحلت نیز در برابر طاعنان و بدگویان چون کوهی استوار در مقابل سنگ ریزه های حواله شده قدمی به عقب برنداشتند و همان #علی_اکبر_هاشمی_رفسنجانی ماندند که از نوجوانی در ذهن دارم.
    اگر چه بی مهری هایی از طرف برخی از دوستان امروز در دوران دولت #اصلاحات در حق ایشان شد اما تمامی آنچه که در آن دوران پیش آمد در حد همان بی مهری ها باقی ماند و زعمای قوم در مقابل تخریب های گاه و بیگاه موضع می گرفتند و اجازه ندادند کار به توهین و تخریب خانواده و زیر سوال بردن زحمات ایشان بکشد اما در دوره هشت ساله ای عده ای حد و حدود خود را نشناختند و هویت خود را در مخالفت با بزرگی چون ایشان تعریف کردند و با هجمه ها و حمله های همیشگی سعی در شناساندن خود به مردم داشتند.
    در وجیزه ای دیگر به این نکته اشاره کرده بودم که آیت الله هاشمی رفسنجانی هم برای حامیان خود نکته و تکیه گاه خوبی هستند و هم برای مخالفان خود، زیرا در دوران پس از ریاست جمهوری خودشان سلبا و یا ایجابا در نتیجه انتخابات نقش آفرینی بی بدیل داشته اند و تمامی رؤسای جمهور پس از ایشان با کمک ایشان راهی پاستور شده اند.
    فردا سالروز تولد اسطوره مقاومت و صبر ایران معاصر است و نگارنده با یک روز تاخیر پس از ایشان چشم بر این جهان باز کرده و امیدوار است هرگز یک از صد مشکلات و مشقاتی که ایشان و همراهان ایشان برای آزادی و آبادانی این کشور متحمل شدند، بر دوش او و هم نسلان وی نیافتد که دراز است ره مقصد و ما نوسفریم.
    آیت الله هاشمی همیشه منشا اثر بودند، در دوران مبارزات انقلابی مرکز ثقل نیروهای انقلابی بودند و در روزهایی که امام در تبعید بودند مناسبات داخل کشور را سامان می دادند و در روزهای سخت پیروزی انقلاب، مدیر مورد اعتماد امام در تمامی حوزه ها بودند و از فعالیت حزبی گرفته تا شورای انقلاب، حضوری موثر داشتند تا جایی که ضد انقلاب حذف فیزیکی ایشان را هم پیش گرفتند و چندین گلوله ی سربی نیز خرج ایشان کردند که خوشبختانه موفق نشدند.
    #دولت_سازندگی یکی از موفق ترین دوره های دولت پس از انقلاب اسلامی بوده است که با خرابی های جنگ در حوزه عمران و آبادانی و کمبود بودجه به دلایل تحریمی و هزینه های سرسام آور جنگ، کشور را اداره کرد و در نوع نگاه رئیس جمهور دولت سازندگی به توسعه، یک مدل اداره کشور شد که می توان از آن به دکترین هاشمی یاد کرد.
    دوره های مختلف زندگی ایشان هم آیینه عبرت است برای آنان که مشق سیاست می کنند. از عالیجناب سرخ پوشی که بیش از آنکه خودشان را ناراحت کند، دوستداران ایشان را رنجاند تا مرد حامی اصلاحات در سال های پسین حیاتشان که قاطبه اصلاح طلبان به احترام ایشان پیکر ایشان را تشییع کردند تا نشان دهند که قدرشناس آیت الله زمان شناس بزرگ هستند.
    شهریور امسال نیز به مانند شهریورهای هر سال زیبایی کم ندارد اما یکی از وزنه های بزرگ شهریور هر سال در بین ما نیست. وزن و سنگینی این فقدان را فقط بزرگداشت راه ایشان می تواند قابل تحمل کند.

    سام سکوتی بداغ


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.