شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • استادان دانشگاه ها موضوعات اشتغال، تولید و کارآفرینی را دنبال کنند
    03 شهریور 1396 - 1:17
    شناسه : 79981
    0

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به فراهم سازی زیرساخت های لازم برای تحقق موضوع مهم کارآفرینی توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اهتمام داریم. به گزارش «بامردم»،  محمدباقر نوبخت در نشست با استادان دانشگاه گیلان بیان کرد: در اولین ماموریت سازمان برنامه و بودجه بعد از ابلاغ حکم به اینجانب، راهبری و توسعه […]

    پ
    پ

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به فراهم سازی زیرساخت های لازم برای تحقق موضوع مهم کارآفرینی توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اهتمام داریم.

    96063 - استادان دانشگاه ها موضوعات اشتغال، تولید و کارآفرینی را دنبال کنند - استادان

    به گزارش «بامردم»،  محمدباقر نوبخت در نشست با استادان دانشگاه گیلان بیان کرد: در اولین ماموریت سازمان برنامه و بودجه بعد از ابلاغ حکم به اینجانب، راهبری و توسعه کشور مدنظر بود.

    وی با اشاره به ضرورت کسب جایگاه نخست فناوری ایران اسلامی در افق 1404 افزود: تا زمان مطرح شده، فرصتی باقی نمانده و باید تک تک برنامه ها به طور کامل مشخص باشد تا بتوان، با رویکردهایی مهم، به اهداف پیش بینی شده برسیم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: 30 موضوع بخشی و 15 برنامه فرابخشی در برنامه ششم توسعه قرار دارد و باید به نوعی مدیریت پایش این برنامه ها را انجام دهیم.

    نوبخت به اهمیت توجه به موضوع کارآفرینی اشاره و اضافه کرد: لازم است در یک فضای فراجناحی و اشتراک نظر برای توسعه، برنامه راهبردی تدوین کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت و نیز وضعیت نامناسب پسماندها و زباله در جنگل های سراوان این شهر گفت: در دولت یازدهم، 50 میلیارد تومان به صورت علی الحساب برای احیای رودخانه های یادشده تخصیص یافت و در همان زمان هم اعلام کردم سقفی برای اتمام این پروژه نداریم به شرط آنکه، این اقدام مهم انجام شود.

    نوبخت به اهمیت نقش آفرینی دانشگاهیان در این زمینه اشاره و اضافه کرد: استادان دانشگاه ها به طور عملی و علمی، موضوعات اشتغال، تولید و کارآفرینی را دنبال کنند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی، دوران پرافتخار دفاع مقدس، شهدای دولت بخصوص رجایی و باهنر گفت: باید همچنان پیمان خود را با شهدا به خاطر داشته باشیم و فراموش نکنیم که امروز هم باید در میدان عمل با همان جدیت عمل کنیم.

    وی اضافه کرد: مردم، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، رای کم نظیری به حجت الاسلام روحانی دادند و مسئولیت ما بویژه برای اشتغال زایی سنگین تر است.

    به گزارش ایسنا، در نخستین روز از هفته دولت دانشکده فناوری های نوین عصر امروز با حضور معاون رئیس جمهوری و استاندار گیلان در دانشگاه گیلان افتتاح شد.

    این دانشکده در زمینی به مساحت 6 هزار و 500 مترمربع و زیربنای 2 هزار و 831 متر مربع، با هزینه 6 میلیارد و 500 میلیون تومان احداث شده است. برای ساخت این دانشکده تاکنون 4 میلیارد تومان از اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

    لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه گیلان در اقتصاد دریامحور

     محمدعلی نجفی نیز در جریان نشست استادان دانشگاه گیلان با دکتر نوبخت با بیان اینکه در چهار سال دولت یازدهم برای نزدیک کردن ارتباط دانشگاه و بخش های اجرایی گام های موثر برداشته شد خاطرنشان کرد: از حضور اساتید دانشگاه ها در بخش های مختلف مدیریت اجرایی استان بهره بردیم.

    وی ادامه داد: پیشتر شاهد جدایی بین دانشگاه و حوزه صنعت گیلان بودیم که در بدو آغاز به دولت یازدهم، بخشی از منابع پژوهشی استان برگشت داده شد.

    استاندار گیلان تاکید کرد: باید در اقتصاد دریامحور نگاه به استفاده از فرصت های دریا و ظرفیت خوب ایجاد شده بین دانشگاه ها، پژوهشکده ها و دستگاه های اجرایی استان اهتمامی فزون تر داشته باشیم و حضور اساتید در کنار مدیران اجرایی بیشتر شود.

    وی افزود: در بخش اقتصاد دریامحور و توسعه پرورش ماهی در قفس از ظرفیت دانشگاه گیلان کمال بهره را می بریم.

    نجفی اظهار کرد: با آماده سازی زیر ساخت ها و کمک های موثری که دولت انجام داده، فرصت های جدیدی برای همکاری بیشتر دانشگاه و دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف مدنظر و توسعه استان فراهم شده است.

    استاندار گیلان گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم از حضور دانشگاهیان در بخش های اجرایی بیشتر استفاده شود.

    وی بر لزوم بهره مندی از سند راهبردی و استفاده از فرصت کارآفرینی دانشگاه گیلان تاکید و تصریح کرد: در سفر اخیر به کشور آلمان ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه گیلان را ارائه کردیم که مورد استقبال سفیر و طرف آلمانی برای تعامل با این دانشگاه قرار گرفت.

    ایسنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.