یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اجرایی شدن حذف تدریجی قلیان ها در گیلان
    03 تیر 1395 - 15:56
    شناسه : 8039
    0

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار گیلان از اجرایی شدن حذف تدریجی قلیان ها به عنوان یک معضل جدی اجتماعی در جامعه خبر داد. به گزارش بامردم، یونس رنجکش روز پنجشنبه در کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار استان در رشت گفت: این طرح توسط […]

    پ
    پ

    82123902-70816973

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار گیلان از اجرایی شدن حذف تدریجی قلیان ها به عنوان یک معضل جدی اجتماعی در جامعه خبر داد.

    به گزارش بامردم، یونس رنجکش روز پنجشنبه در کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار استان در رشت گفت: این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اجرای آن در سطح ملی در استان نیز انجام می شود.
    وی یادآور شد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح که در چند فاز انجام می شود، کارگروهی ویژه تشکیل و هماهنگی های لازم صورت می گیرد.
    دبیر کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار استان گیلان ادامه داد: مصرف سیگار و قلیان دروازه ورود به مصرف مواد مخدر است که ضمن ایجاد آسیب های مختلف به شخص مصرف کننده، چالش ها و مشکلات اجتماعی را نیز به بار می آورد که پیشگیری از آن می بایست به صورت جدی دنبال شود.
    وی گفت: در گام اول اجرای طرح حذف تدریجی قلیان ها ، تمامی واحدهای صنفی که اقدام به عرضه قلیان در اماکن عمومی می کنند، جمع آوری خواهند شد.
    رنجکش گفت: در کنار حذف قلیان ها و جمع آوری قلیان سراها ، برنامه های فرهنگی نیز در سطح عمومی پیش بینی شده که با همکاری مردم انجام می شود.
    وی یادآور شد: بسیاری از مردم، از مضرات مصرف قلیان و مشکلاتی که برای آنان در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ایجاد می کند، مطلع نیستند که آگاهی بخشی به مردم نیازمند یک عزم ملی و حرکتی اجتماعی است.
    وی گفت: با پدیده های ناهنجار اجتماعی باید متناسب با رویکرد اجتماعی برنامه ریزی کرد تا واقعیت های آن پدیده برای مردم بهتر تبیین شود.
    رنجکش ضرورت پشتیبانی از این طرح توسط همه دستگاه های اجرایی و همراهی مردم را متذکر شد و خواستار حمایت های لازم در این زمینه شد.
    در این جلسه تصمیماتی در خصوص چگونگی برخورد با متخلفان و مراحل حذف تدریجی قلیان در اماکن عمومی گرفته شد.
    محمدصادق اسلامی کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، اواخر خردادماه گذشته گفته بود: برنامه حذف قلیان با همکاری دستگاه هایی از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، فرمانداری ها، نیروی انتظامی و دادگستری در استان در حال اجراست.
    وی خاطرنشان کرده بود که در اجرای این برنامه، قلیان ها از اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی و اماکن عمومی شامل سفره خانه ها، رستوران ها و چایخانه ها جمع آوری می شود.
    سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان است.
    ایرنا

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.