×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

یکی، دو روزی است خبری غیررسمی اهالی فوتبال را متعجب کرده است. گفته می‌شود محمد مایلی‌کهن و مهدی مهدوی‌کیا به دلیل صحبت‌هایشان در دفاع از احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی ممنوع‌التصویر شده‌اند. محمد مایلی‌کهن هفته گذشته در مصاحبه مفصلش با روزنامه شهروند ضمن دفاع از این دو ملی‌پوش انتقادهایی به مسابقه‌ندادن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی وارد کرد. سرمربی پیشین تیم ملی در گفت‌وگویی با «شرق» درباره موضعش در قبال این اتفاقات توضیحاتی داد.

محمد مایلی کهن به بهمن صالح نیا 25 - اگر ممنوع‌التصویر شده‌ام، خدا را شکر | مگر ٣٠ سال پیش ویدئو ممنوع نبود؟ - مایلی

  آقای مایلی‌کهن شنیده شده شما و مهدی مهدوی‌کیا به دلیل دفاعتان از شجاعی و حاج‌صفی ممنوع‌التصویر شده‌اید. آیا این خبر صحت دارد؟ 
من اطلاعی ندارم. شما که خبرنگارید، باید بروید ببینید من ممنوع‌التصویر شده‌ام یا خیر.

 حالا خود شما اطلاعی در‌این‌باره ندارید. رسمی یا غیررسمی چیزی به شما اعلام نشده است؟
به من چیزی اعلام نشده. اگر این خبر درست باشد و ممنوع‌التصویر شده باشم که خدا را شکر، اگر هم نشده باشم، باز هم خدا را شکر.

  در موضوع حاج‌صفی و شجاعی به غیر از شما و مهدوی‌کیا چندین چهره دیگر هم از آنها دفاع کردند و از نوع برخورد فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با این دو انتقاد کردند. فدراسیون و وزارت ورزش به جای اینکه برای همه توضیح بدهند این دو مجبور به بازی شدند، کاری کردند که این موضوع تبدیل به یک بحران ملی و حتی فراملی شود. 
فدراسیون در واقع خواست با این کار خودش را خلاص کند. خیلی جاها فدراسیون فوتبال می‌آید و می‌گوید این کار دخالت دولت در امور فوتبال است؛ اما اینجا می‌آید توپ را در زمین وزارت ورزش می‌اندازد؛ وگرنه این دو (شجاعی و حاج‌صفی) مگر چه نوع بی‌مبالاتی انجام دادند؟

  دفاع شما از این دو ملی‌پوش با سایر افراد کمی متفاوت بود. شما در کل به نحوه برخورد با ورزشکاران اسرائیلی انتقاد داشتید. 
ما باید تکلیف خود را روشن کنیم. ما تابع قوانین بین‌المللی هستیم یا نیستیم؟ آیا ما عضو سازمان ملل هستیم یا نه؟ وقتی هستیم، طبعا باید به قوانین احترام بگذاریم. مگر در جلسات سازمان ملل نماینده اسرائیل حضور ندارد؟

  بله حضور دارد. 
بنده گفتم مگر در سازمان ملل وقتی نماینده اسرائیل در مجمع عمومی حاضر است، نماینده ما از جلسه خارج می‌شود؟ بنده عرض کردم باید در این موضوع تابع قانون باشیم. ٢٠ سال است ورزش کشور دارد از این موضوع ضربه می‌خورد. چه فرصت‌هایی را از دست دادیم؛ به‌هر‌حال باید این موضوع حل شود. من یک سؤال دارم: ٣٠ سال پیش مگر ویدئو ممنوع نبود؟ الان ممنوع است؟

 نه آزاد است. 
بیشتر از آزاد است. ماهواره چطور؟

  مردم استفاده می‌کنند. 
یک روز داشتن ضبط، داخل ماشین ممنوع بود. آیا توانستیم جلوی ویدئو، ماهواره و ضبط را بگیریم؟ باید تفکرمان عوض شود. چقدر ما در گذشته در این زمینه‌ها مشکل داشتیم. یک نفر اگر ویدئو داشت، پدرش را در‌می‌آوردیم. یک نفر اگر در ماشینش ضبط داشت، ماشینش را می‌خواباندیم، خودش را هم بازداشت می‌کردیم، شلاقش هم می‌زدیم.

 در واقع اعتقاد شما این است که در زمینه رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی نباید این روند ادامه پیدا کند و باید در قواعد کنونی بازنگری بشود؟ آقای علی مطهری هم چند روز پیش چنین صحبتی را مطرح کرده بودند. 
صحبت ایشان را من خواندم. این یک واقعیت است. چقدر باید کشور از این بابت لطمه بخورد. من عرضم این است که ۴٠ سال است از این بابت لطمه خوردیم، دیگر بس است.

 آقای مایلی‌کهن برخی از کارشناسان هم که با شما هم‌نظرند، عنوان می‌کنند وقتی ورزشکاران ما در مسابقات جهانی از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی امتناع می‌کنند، دلیل این مسابقه‌ندادن هم بعضا مصدومیت یا بد‌بودن وضعیت مزاجی اعلام می‌شود تا ورزشکار ما محروم نشود. در واقع ما نمی‌توانیم آرمان‌هایمان را در سطح جهانی مطرح کنیم و فایده ایده‌آلی از این اقدام نمی‌بریم. 
حتی چندین بار عنوان شد که ورزشکار ما مختصر فوتی هم کرده است (خنده). صحبت من در مصاحبه‌های قبلی این بود، الان هم عرض کردم که ادامه این موضوع به ورزش کشور لطمه می‌زند و باید تابع قوانین باشیم.

احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی، دو بازیکن ایرانی تیم پانیونیوس یونان، دوازدهم مرداد در دیدار این تیم مقابل مکابی اسرائیل به میدان رفتند. این اقدام این دو ملی‌پوش با انتقاد برخی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی روبه‌رو شد. در‌حالی‌که معاون وزیر از محرومیت این دو بازیکن از تیم ملی خبر داد، افرادی مثل محمد مایلی‌کهن، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و… به حمایت از این بازیکنان پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.