×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به کسی که برای توافق کف نمی‌زند چه لقبی می‌دهید؟/به سال ۹۴ تا پایان تاریخ افتخار می‌کنیمقهرمانی و عفاف و حجاب زنان در رقابت‌های جهانی برای ما افتخار است.


به گزارش «با مردم»، رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که «موافقم که احزاب در داخل کشور با هم مذاکره کرده و به نقاط مشترک برسند» گفت:‌ با این وجود وقتی شاخص پیشرفت آشکار می‌شود که ما با قدرتی به نام خارجی مذاکره کرده و در آن میدان رقابت سیاسی بزرگ افتخار بیافرینیم.

حسن روحانی صبح روز سه‌شنبه در مراسم تقدیر از ورزشکاران و مدال‌آوران سال ۹۴ اظهار کرد: گاهی با یک تیم معمولی بازی می‌کنیم و گاهی با تیم‌های بزرگی مثل برزیل و آرژانتین و اگر در بازی با این تیم‌ها برنده هم نشویم بازی خوب به اندازه برنده شدن در جامعه تاثیر می‌گذارد اما وقتی با شش تیم قوی دنیا بازی می‌کنیم کار ما بسیار سخت است و کار وقتی سخت‌تر می‌شود که این تیم‌ها بازیکنان‌شان را با هم ترکیب می‌کنند و از میان خود بهترین‌ها را بر می‌گزینند.

وی ادامه داد: شما وقتی به عنوان کشور ایران به مقابله با آن‌ها می‌روید و پیروز می‌شوید برای ملت خود غرور می‌آفرینید اما وقتی کسی برای این موفقیت کف نمی‌زند شما چه لقبی به او می‌دهید یا وقتی گروه یا جناحی پیدا می‌شود که در برابر این پیروزی، لبخند را در چهره او و کف محکم در دست‌های او نمی‌بینید. گاهی هم کفی زده می‌شود ولی گفته می‌شود ای بابا، این همه تلاش کردیم سه گل زدیم ولی یک گل هم خوردیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «بعضی فکر می‌کنند که یک مسابقه از اول تا آخر برای یک نفر برد و برای یک نفر باخت است» تصریح کرد: مربی بزرگ این بازی اعلام کرده که بازی ما برد –برد است و ما هم پیروزیم چون گل بیشتری زده‌ایم. ما در صحنه جهانی و برای منافع ملی بازی کردیم و درّ گرانمایه این ملت را از ته چاه خارج کردیم و در منظر جهانیان قرار دادیم.

رییس‌جمهور در ادامه با طرح این پرسش که «تفاوت سال ۹۴ با سال‌های پیش از آن چیست؟» گفت: سال ۹۴ غنی‌سازی اورانیوم در ایران قانونی شده است اما سال‌های قبل از آن غنی‌سازی غیرقانونی بود. سال ۹۴ خرید و فروش مواد هسته‌ای آزاد شده است و ما توانستیم در این سال UF6 بفروشیم و کیک زرد بخریم. ما در سال ۹۴ آب سنگین فروختیم. قبل از سال ۹۴ هر کس به ما در زمینه هسته‌ای کمک می‌کرد خلاف قانون بین‌المللی بود اما امروز همه کشورهای دنیا باید به ما کمک کنند. قبل از سال ۹۴ روابط بانکی و بیمه‌ای ما با دنیا تعطیل بود و فروش نفت از یک حدی به بالاتر ممنوع بود. ما در پتروشیمی، خرید هواپیما، حمل و نقل، ساخت اتوموبیل تحریم بودیم.

وی خاطرنشان کرد: اما پس از رفع تحریم‌ها هزینه حمل و نقل دریایی ما ۲۵ درصد کاهش یافت که برخی مراجع جهانی این رقم را ۳۰ درصد اعلام کردند. آیا این افتخار ملی نیست؟ ما در زمان تحریم برای نقل و انتقال ارز حداقل باید ده درصد اضافه پرداخت می‌داشتیم اما امروز ما در برابر قدرت‌های جهانی پیروز شدیم و این یک افتخار بزرگ ملی، سیاسی، حقوقی، اجتماعی و فنی برای تاریخ کشور خواهد بود. ما از سال ۹۴ تا پایان تاریخ افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که «افتخار دوم ما اداره کشور در شرایط کاهش بی نظیر قیمت نفت است»، گفت: سال ۹۴ یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای دولت بود. درآمدهای نفتی ما در سال ۹۰ ، ۱۲۰ میلیارد دلار و امسال کمی بیش از ۲۰ میلیارد دلار بود. اکنون باید نوسان بازار در اواخر سال ۹۰ را با سال ۹۴ مقایسه کنیم.

روحانی اظهار کرد: ما در دولت این بحث را داشتیم که در پرداخت حقوق دی، بهمن و اسفند دچار مشکلیم و نمی‌توانیم حقوق را پرداخت کنیم. من هم که با استقراض بانک مرکزی مخالف بودم و معتقدم باید دنبال راه دیگری باشیم. من سختگیرترین رئیس‌جمهور در خصوص قرض گرفتن از بانک مرکزی هستم اما به هر حال خدا کمک کرد و همه مسئولین نیز کمک کردند و حقوق بهمن را بدون استقراض پرداخت کردیم. اما شما ببینید پول ملی و تورم کشورهای تولید کننده نفت چگونه بوده است. در سال ۲۰۱۵ تورم برخی از این کشورها به ۱۵۰ درصد رسید و ارزش پول ملی آن‌ها به کمتر از نصف رسید. به طور مثال هر دلار ۳۵ روبل بود که این عدد به ۷۰ روبل رسید.

وی با اشاره به این‌که «ما توانستیم روند کاهشی تورم را ادامه دهیم و تورم نقطه به نقطه را تک رقمی کرده و تورم سالیانه را به ۱۲ درصد برسانیم» اظهار کرد: شرایط بورس نسبتا خوب است و تناسب خوبی میان ریال و ارز برقرار شد. اکنون باید شرایط اقتصاد ما در رقابت با کشورهای تولید کننده نفت مقایسه شود و وقتی این مقایسه انجام شود موفقیت ما نمود پیدا می‌کند. البته ما مشکلات فراوانی داریم اما سال ۹۵ سال بهتری برای ما خواهد بود و ما شرایط بهتری در اقتصاد خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این‌که «ورزش موجب نشاط روح و بدن می‌شود و در فرهنگ اسلام ورزش کردن نیز توصیه شده است» گفت: امام سجاد(ع) در دعای خود از خدا می‌خواهد که بر او منت بگذارد و او را سرزنده و بانشاط کند. اما من نمی‌دانم بعضی دین را چگونه فهمیدند که فکر می‌کنند فرهنگ دینی با نشاط جامعه در تضاد است.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که «یک خارجی که به ایران می‌آید چهره مردم اولین نکته‌ای است که می‌بیند» افزود: بنابراین مهم است که چهره مردم سرزنده باشد یا گرفته.

وی هم‌چنین افزود: همانطور که می‌گوییم در انتخابات هرچه رقابت بیشتر باشد بهتر است و سخت است که جامعه را به خاطر کاندیدای خاصی پای صندوق ببریم، در ورزش هم رقابت مهم است و اگر فقط دو سه ورزش را برای مردم در نظر بگیریم رغبت مردم به ورزش کمتر می‌شود. ورزش برای دور کردن جامعه از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و دارای آثار اجتماعی متعددی است. رهبر انقلاب هم فرموده‌اند که ورزش برای جوانان مستحب ولی برای میانسالان واجب است.

وی با بیان این‌که «من در دولت تاکید کرده‌ام که شرایط در کشور برای ورزش بانوان باید آماده باشد و باید عدالت ورزشی برقرار کنیم» تصریح کرد: باید فضای ورزشی مناسبی برای بانوان در نظر بگیریم تا آن‌ها راحت باشند و در کمال اطمینان ورزش کنند. همه مسئولان ورزشی باید در این زمینه کمک کنند تا فضای ورزشی سالم و مناسبی برای بانوان در سراسر کشور فراهم شود مخصوصا در مکان‌هایی که به لحاظ امکانات ورزشی محرومیت دارد.

رئیس دولت تدبیر و امید هم‌چنین با بیان این‌که «ما به ورزش قهرمانی هم نیازمندیم و ورزش قهرمانی الگو، محرک و مشوق ورزش همگانی است» گفت:‌ در ورزش قهرمانی افتخارات ملی آفریده می‌شود و ورزش قهرمانی به لحاظ سیاسی و بین‌المللی هم اهمیت دارد. افتخار ملی جایی آفریده می‌شود که پرچم کشور به اهتزاز درآید. غریو نام ایران شنیده شود و هر ایرانی لذت ببرد. یک علامت وطن‌دوستی همین میدان‌های قهرمانی است. یک ایرانی در یک کشوری دیگر صدها کیلومتر را طی می‌کند تا تیم ورزشی کشورمان را تشویق کند این ایرانی شاید حتی ایران را ندیده باشد ولی خود را ایرانی می‌داند. در افتخارات ملی دیگر قومیت این تیم یا آن تیم یا این حزب یا آن حزب و یا مذهب نداریم.

وی تاکید کرد: افتخارات ملی به همه اقوام،‌ ادیان و همه تفکرات سیاسی و همه کسانی که به ایران عشق می‌ورزند تعلق دارد. این افتخار ملی موجب وحدت ملی و غرور ملی می‌شود.

وی گفت: بهترین راه برای شاخص‌گذاری میزان پیشرفت در همه امور رقابت بین‌المللی است و اگر از رقابت بین‌المللی محروم شویم پیشرفت ما متوقف می‌شود. در رقابت‌های بین‌المللی است که ما جایگاه خود را درک کرده، از نواقص آگاه می‌شویم و در صحنه‌های بین‌المللی افتخار می‌آفرینیم.

رئیس دولت یازدهم در ادامه اظهارات خود در جمع ورزشکاران و مدال‌آوران سال ۹۴ با اشاره به این‌که «برگزاری انتخابات پرشور یکی دیگر از موفقیت‌های کشور در سال ۹۴ بود» گفت: در این میدان نیز مدال‌آوران و ورزشکاران کمک کردند و به صحنه آمدند و من از عمق جان خود از شما سپاسگزارم. همیشه ورزشکاران در روزهای مهم و یا سخت ملی حضور داشتند. در جنگ تحمیلی ورزشکاران به صحنه آمدند و در انتخابات نیز مردم را برای حضور تشویق کردند.

وی هم‌چنین تصریح کرد: ورزش میدان مسابقه جهانی است و ورزشکاران از روز اول به رقابت جهانی رفتند. ان‌شاءالله هم در سال آینده اتومبیل ما هم وارد رقابت جهانی می‌شود و از پایان سال ۹۵، ۳۰ درصد اتومبیل تولید شده کشور صادر خواهد شد.

وی خطاب به ورزشکاران گفت: مسئولان از شما ورزش خوب، اخلاقی و جوانمردانه می‌خواهند و مردم هم از شما پیروزی و مدال می‌خواهند. شما این را به هم ضمیمه کنید.

روحانی با بیان این‌که «قهرمانی و عفاف و حجاب زنان در رقابت‌های جهانی برای ما افتخار است»، افزود: همواره اخلاق، بزرگواری و جوانمردی به نمایش هویت دینی و اخلاقی و هم‌چنین آداب و فرهنگ اسلامی با ورزش همراه بوده است.

وی در بخش پایانی اظهارات خود با تاکید بر این‌که «دولت تمام تلاش خود را برای کمک به ورزش انجام می‌دهد» خاطرنشان کرد: معتقدم کار را باید به صاحبان همان حوزه واگذار کرد. ما هرچه در حوزه خصوصی‌سازی قدم برداریم و کار را به مردم، فدراسیون‌ها، کمیته‌ها، مربیان و صاحب‌نظران واگذار کنیم موفق می‌شویم؛ زیرا صاحب نظرها بهتر از دولت عمل می‌کنند. نقش دولت فقط کمک به این حوزه است و دولت هر قدمی که لازم باشد برای کمک به حوزه ورزش برمی‌دارد.

در پایان این مراسم رئیس‌جمهور از ورزشکاران و مدال‌آوران سال ۹۴ تجلیل و تقدیر کرد.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.