سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معتبر‌ترین مسابقات تاریخ شطرنج ایران با حضور ستارگان شطرنج جهان در انزلی
    05 تیر 1395 - 17:52
    شناسه : 8243
    1

    بامردم: جام «ستارگان شطرنج جهان و ایران» معتبر‌ترین مسابقات تاریخ شطرنج کشور به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود. به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای همکاری این سازمان و فدراسیون شطرنج کشور در ادامه روند برگزاری مسابقات بین المللی در این منطقه، رقابتهای جام ستارگان شطرنج […]

    پ
    پ

    جام-ستارگان-شطرنج-جهان-و-ایران-747x498

    بامردم: جام «ستارگان شطرنج جهان و ایران» معتبر‌ترین مسابقات تاریخ شطرنج کشور به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

    به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای همکاری این سازمان و فدراسیون شطرنج کشور در ادامه روند برگزاری مسابقات بین المللی در این منطقه، رقابتهای جام ستارگان شطرنج جهان و ایران معتبر‌ترین مسابقات تاریخ شطرنج کشور به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.
    در این رقابت‌ها که پس از ایام ماه مبارک رمضان در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های منطقه آزاد انزلی برپا می‌شود، ۱۰ شطرنج باز نخبه دنیا که دارای ریتینگ‌های بر‌تر جهان و ده شطرنج باز بر‌تر ایران به روش شونینگن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
    بنابراین گزارش تاکنون حضور نایگل شورت (Nigel short) از انگلستان، الکسی دریوف (Alexey dreev) از روسیه، ایوان سوکولف (Ivan sokolov) از هلند، روماین ادوارد (Romain edouard) از فرانسه، ال یو شانگلی (Lu shanglei) ازچین، گابریل سرگسیان (Gabriel sargsyan) ازارمنستان، یرگن می‌رشنکو (Yergen miroshnychenko) از اوکراین و میخاییل مچیدلی شویلی (Mikheil mchedlishvili) از گرجستان، جان الوست (Jaan ehlvest) و رالف تریمان (Ralf treimann) هر دو از استونی مسجل شده است.
    در مقابل بر‌ترین شطرنج بازان جهان؛ احسان قائم مقامی، امیر رضا‌پور رمضانعلی، پویا ایدنی، پوریا درینی، پرهان مقصود لو، علیرضا فیروز جاء، سید خلیل موسوی، شاهین لرپری زنگنه، آرین غلامی و سارا سادات خادم الشریعه از ایران به رقابت خواهند پرداخت.
    از نکات جالب این مسابقات حضور آناتولی کارپف قهرمان سابق شطرنج جهان در مراسم افتتاحیه مسابقات و داوری ورنر استوبن وول (Werner stubenvoll) داور مطرح بین المللی اتریشی است که بهمراه چهار داور بین المللی فدراسیون شطرنج ایران به امر قضاوت این مسابقات می‌پردازند.
    حمایت از شطرنج بازان بر‌تر کشور، ایجاد انگیزه در نسل جوان، توسعه علاقه عمومی به مسابقات شطرنج، بالا بردن سطح شطرنج کشور از طریق رقابت با بر‌ترین شطرنج بازان جهان، حمایت از گسترش شطرنج استان به عنوان یکی از قطب‌های این رشته در ایران و در ‌‌نهایت انعکاس جایگاه بین المللی منطقه آزاد انزلی در عرصه‌های جهانی با عنایت به جایگاه ورزش شطرنج از مهم‌ترین دلایل برگزاری این مسابقات و همکاری این سازمان با فدراسیون شطرنج کشور است.
    منطقه آزاد انزلی پس از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر که با حضور آناتولی کارپف برگزار شد قدم در عرصه میزبانی مسابقات بین المللی شطرنج گذاشت، مسابقاتی که به زعم برگزار کنندگان و کار‌شناسان شطرنج از بالا‌ترین کیفیت برگزاری در طی دوره‌های برگزاری مسابقات شطرنج خزر برخوردار بوده است.
    گفتنی طی جلساتی که مهندس مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان و مهرداد پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون شطرنج کشور با حضور احسان قائم مقامی کاپیتان تیم ملی شطرنج ایران در خصوص استفاده از ظرفیت این منطقه برای توسعه همکاری‌ها برگزار شد، پیشنهاد میزبانی از مسابقات شطرنج ستارگان جهان و ایران مورد توافق قرار گرفت که با پیگیری هیأت شطرنج استان گیلان و معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری و شورای ورزش این سازمان پس از ماه مبارک رمضان در منطقه آزاد انزلی برپا می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.