شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41462 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بزودی 50 میلیارد تومان طلب چایکاران پرداخت می شود
    06 تیر 1395 - 2:05
    شناسه : 8257
    0

    استاندار گیلان از پرداخت 50 میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده از چایکاران در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش بامردم، محمدعلی نجفی عصر شنبه در جلسه معارفه فرماندار جدید لاهیجان با بیان اینکه کیفیت چای گیلان امروز در کنار برنج از افتخارات ما در جهان است، افزود: تا کنون 65 هزار تن برگ […]

    پ
    پ

    دکتر محمدعلی نجفی

    استاندار گیلان از پرداخت 50 میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده از چایکاران در آینده نزدیک خبر داد.

    به گزارش بامردم، محمدعلی نجفی عصر شنبه در جلسه معارفه فرماندار جدید لاهیجان با بیان اینکه کیفیت چای گیلان امروز در کنار برنج از افتخارات ما در جهان است، افزود: تا کنون 65 هزار تن برگ سبز به ارزش 122 میلیارد تومان برداشت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده افزایش 44 درصدی است.
    وی با یادآوری اینکه قانون بودجه به تازگی ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر 25 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران که پرداخت شده است ،بزودی 50 میلیارد تومان دیگر برای پرداخت بهای چایکاران واریز می شود .
    وی این افزایش را به واسطه احیای صنعت چای توسط دولت دانست و تصریح کرد: در بخش چای کارهای خوبی در دولت شکل گرفته و البته این بخش دغدغه هایی دارند که باید به آن توجه کنیم.
    نجفی ادامه داد: با سیاست های تشویقی دولت ، سه هزار و 500 هکتار از باغ های چای احیا شد و تمام چای خشک پارسال به فروش رسید.
    نجفی تصریح کرد: آبیاری تحت فشار در باغات چای را بعد از سال ها وقفه آغاز کردیم که باعث افزایش تولید می شود.
    استاندار گیلان با بیان اینکه لاهیجان شهرستان بزرگی است و کارهای بزرگ باید در آن انجام شود، اظهار کرد: در حوزه گازرسانی راه روستایی و حوزه شهری و بخش خصوصی در لاهیجان اتفاقات خوبی طی سه سال گذشته اتفاق افتاده است .
    وی ادامه داد: مردم به برنامه ها و شعارها ی دکتر روحانی رای دادند؛ از اینرو از رئیس جمهوری توقعاتی برای تحقق این برنامه ها و شعارها دارند که نشاط، بهبود امنیت داخلی و بین المللی از شعارهای ایشان بود.
    نجفی کنترل و کاهش تورم را یکی از مهمترین اقدامات دولت طی سه سال گذشته دانست و تصریح کرد: دز این مدت ،تورم به زیر 10 درصد رسید که از شعارهای دولت و تاکیدات رهبر انقلاب برای کاهش تورم بود.
    وی ادامه داد: کشور این مسائل سنگین رشد منفی و تورم را سپری کرد و هم اکنون به رشد مثبت رسیدیم.
    استاندار گیلان خاطرنشان کرد:هم اکنون جدی ترین سیاست دولت خروج کامل از رکود است.
    وی به خشکسالی های طی چندین سال اخیر و کمبود منابع آبی برای آبیاری زمین های کشاورزان اشاره کرد و یادآورشد : برخی آن موقع پیشنهاد داده بودند، 30 هزار هکتار برنج زار کشت نشود اما این اجازه را ندادیم و با کمک امامان جمعه و نمایندگان در دو سال گذشته خشکسالی را اداره کردیم .
    وی به ساخت بیمارستان در لاهیجان نیز اشاره و بیان کرد: بیمارستان لاهیجان که از مصوبات سفر رئیس جمهوری است ، 84 درصد پیشرفت دارد .
    نجفی اعتبار لازم برای تکمیل این بیمارستان را 16 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: هشت میلیارد تومان در بودجه آمده است و مابقی نیز از منابع دیگر و فروش اوراق تامین می شود.
    وی گفت: همچنین امسال حدود 10 هزار هکتار تجهیز نوسازی انجام دادیم که از افتخارات استان است که در مدت پنج سال ، 50 هزار هکتار تجهیز و نوسازی اراضی انجام خواهد شد.
    وی با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش مهمی در توسعه دارند، خاطرنشان کرد: قدردان همه رسانه ها هستم حتی آن هایی که انتقاد دلسوزانه می کنند ؛ رسانه های مغرض اندک هستند.
    براساس مصوبه شورای اقتصاد ، امسال قیمت خرید هر کیلو برگ سبز چای درجه یک با رشد 12 درصد به 24 هزار و 400 ریال و درجه دو با رشد 13 درصدی به 13 هزار و 670 ریال افزایش یافته است.
    28 هزار هکتار باغ چای در استان های گیلان و مازندران وجود دارد و بیش از 50 هزار خانوار چایکار در این دو استان، به این کار مهم اشتغال دارند.
    میزان نیاز سالانه کشور به چای خشک، حدود یکصد هزار تن است که سال گذشته در مجموع 87 هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شد که از این میزان، 19 هزار و 600 تن چای خشک استحصال شد.
    در پایان این نشست احمدی به عنوان فرماندار جدید لاهیجان معرفی شد.
    7296/6070

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.