×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انسان‌های والا در راه رسیدن به هدف عالی مصائب بسیار می بینند گفت: برای رسیدن به هدف عالی باید تحمل مشقات کرد.

به گزارش بامردم، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در سیزدهمین جلسه تفسیر سوره عنکبوت با اشاره به آیات ۱۸ تا ۲۱ این سوره اظهار کرد: اکثر مفسرین معتقدند این آیات مربوط به حضرت ابراهیم(علیه السلام) و دلداری به اوست و برخی دیگر معتقدند اینها آیات معترضه وخطاب به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)است.

وی با بیان اینکه انسان‌های والا در راه رسیدن به هدف عالی مصائب بسیار می بینند افزود: در دوران انقلاب نیز امام خمینی(ره) رنج و مصائب فراوان کشید زیرا انجام کار بزرگ توام با مشکلاتی است و برای رسیدن به هدف عالی باید تحمل مشقات کرد.

آیت الله قربانی با بیان اینکه دنیای انسان دنیای انتخاب و اختیار است افزود: وظیفه پیامبران ابلاغ رسالت و فرمان الهی به صورت آشکار است و هرکس خواست ایمان می آورد و اختیار با انسان است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به اجبار مردم را دیندار کرد گفت: آنهایی که مقابل حضرت ابراهیم(علیه السلام) ایستادند به معاد هم عقیده نداشتندو از جمله کارهای ابراهیم تعلیم مسئله معاد به مردمان زمانش بود.

امام جمعه رشت اثبات معاد جسمانی و چگونگی آن را از دیگر مفاهیم مربوط به این آیات دانست و افزود: طبق سیاق این آیات، همانطور که بتها خدا نیستند باید توحید و معاد را قبول داشته باشیم.

وی با اشاره به آیه ۱۳ سوره عنکبوت(أَوَلَمْ یَرَوْا کَیْفَ یُبْدِئُ اللَّهُ الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ إِنَّ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسِیرٌ) تصریح کرد: خداوند بر اساس حکمت تمام مخلوقاتش را آفریده و همه چیز بر اساس نظم و برنامه آفریده شده است.

آیت الله قربانی با تاکید بر بینش علمی در این آیات اظهار کرد: خداوند انسان ها را با نظم و حکمت آفریده است و اگر بخواهد دوباره می تواند این جهان را با تمام مخلوقاتش بیافریند و این نشانه قدرت خداوند متعال است.

وی ادامه داد: کسی که قدرت ایجاد دارد قدرت بر اعاده و معاد هم دارد و خداوند بر همه چیز توانا است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: خداوند بر همه چیز تواناست و قیامت آمدنی است.

شبستان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.