شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شش نشانه کبد سمی که به چاق شدن بی دلیل منجر می شود
    12 شهریور 1396 - 10:37
    شناسه : 83314
    0

    با این شش نشانه تشخیص می دهید آیا کبد سمی شده است؟ کبد عضو حساس و مظلومی است. کارهای زیادی  به عهده دارد و وقتی صدایش در می آید که به آخرین مرحله توانایی خود رسیده است. یکی از کارهای مهم این عضو لطیف تبدیل مواد سمی به مواد زائدی است که خون بتواند آن […]

    پ
    پ

    با این شش نشانه تشخیص می دهید آیا کبد سمی شده است؟

    Screenshot 20170809 134702 - شش نشانه کبد سمی که به چاق شدن بی دلیل منجر می شود - بی دلیل

    کبد عضو حساس و مظلومی است. کارهای زیادی  به عهده دارد و وقتی صدایش در می آید که به آخرین مرحله توانایی خود رسیده است. یکی از کارهای مهم این عضو لطیف تبدیل مواد سمی به مواد زائدی است که خون بتواند آن را از طریق ادرار یا مدفوع دفع نماید. کار سختی است. چون در دنیای ماشینی امروز میزان توکسین ها زیاد است با کمی وقت و دوری از این مواد سمی کبد از این همه کار بیش از ظرفیت و مختل کننده اش رها می شود. اگر کبد نتواند مواد سمی را از بدن دفع کند ناچار است آن ها را به سلول چربی تبدیل کند که بیشتر دور شکم جمع می شود.

    این بار در نت نوشت نشانه های یک کبد سمی و خسته را می شناسید.

    نشانه اول : اضافه وزن بدون دلیل

    ورزش می کنید، رژیم غذایی مناسب دارید ولی وزن تان چندان تغییر نمی کند. حتی احساس می کنید چربی های بدن تان بیشتر هم شده است. بعید نیست چون کبد اگر نتواند سم هایرا  دفع کند آن ها را به چربی تبدیل می کند. کبد در سوخت و ساز سلولی هم نقش بسیار مهمی دارد. اگر کبد خسته شود چربی های اضافه که باید از طریق روده ها دفع شود دوباره به عضوهای بدن برمی گردد.

    نشانه دوم : حساسیت یا آلرژی

    یک کار دیگر کبد ساخت آنتی بادی (Antibodies) برای از بین بردن مواد حساسیت زا است. با ورود موادی که بدن شما به آن حساس است مغز فرمانی برای تولید هیستامین (Histamine) صادر می کند تا به اصطلاح مواد حساسیت زا را علامت گذاری نماید و بدن بتواند آن ها دفع نماید. وقتی کبد خسته باشد مواد حساسیت را نمی تواند دفع کند در نتیجه مواد در کبد ذخیره می شود. مغز هم مدام دستور تولید هیستامین می دهد. وقتی هیستامین زیاد در بدن جمع شود شما علایمی مثل سردرد، خارش پوست و بی حالی دارید.

    نشانه سوم : هر از گاهی بی دلیل احساس خستگی می کنید

    پزشکان اعتقاد دارند خستگی دوره ای از نشانه های متداول کبد سمی است. در واقع این مواد سمی سوخت و ساز سلولی ماهیچه ها را از بین برده و باعث ایجاد درد در نقاط مختلف بدن و خستگی جسمی و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود.
    گاهی این خستگی به صورت تغییرات خلق و خو، افسردگی و عصبانیت فوران می کند.

    نشانه چهارم : تعریق و بوی بدن

    کبد مثل کامپیوتر عمل می کند. وقتی خیلی کار کند داغ می شود. در نتیجه مجبور است مقداری از این گرما را به عضوهای دیگر بفرستد تا با کمی سرد کردن خود بتواند وظایفش را انجام دهد. تعریق زیاد یکی از این روش هاست که بویی شبیه به کپک مانده دارد.

    نشانه پنجم : آکنه مقاوم به درمان

    مواد زائد سمی انباشته شده در کبد باعث به هم خوردن تعادل هورمونی می شود. این عدم تعادل هورمونی مشکلات پوستی را به دنبال دارد. هر چه از درمان های مخصوص آکنه استفاده می کنید با زخم آکنه ها از بین نمی رود. پس باید به سراغ درمان کبد بروید.

    نشانه ششم : بوی بد دهان

    پیش آمده گاهی با وجود استفاده از نخ دندان و مسواک، بازهم دهان تان بوی بد می دهد؟ این نشانه عملکرد نادرست کبد و کبد سمی است. علت این بوی بد انباشته شدن توکسین های بودار در بدن است. بویی شبیه مواد مانده و کپک زده. پیش از این در نت نوشت راه های سم زدایی کبد را برایتان شرح داده ایم ولی اگر نشانه ها ذکر شده بالا را دارید حتما با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم از سلامت کبد خود اطمینان پیدا کنید.

    منابع :
    Dr. Frank Lipman
    Medical Dictionary
    ProHealth.com
    GlobalHealingCenter.com
    LiverDoctor.com
    Shape.com

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “شش نشانه کبد سمی که به چاق شدن بی دلیل منجر می شود”
    1. راهکار درمان کبد بیمار (فیبروز کبد) و رژیم غذایی

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.