پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مراسم احیای دومین شب قدر در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد
    07 تیر 1395 - 13:15
    شناسه : 8382
    0

    مراسم دومین شب از لیالی قدر همزمان با شب شهادت مولای متقیان علی(ع) با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان و اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد. به گزارش بامردم، محبان اهل بیت (ع) از قشرهای مختلف جامعه زنگار از آیینه دل شسته و در زلال معنویت آن محفل […]

    پ
    پ

    82127940-70824634

    مراسم دومین شب از لیالی قدر همزمان با شب شهادت مولای متقیان علی(ع) با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان و اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

    به گزارش بامردم، محبان اهل بیت (ع) از قشرهای مختلف جامعه زنگار از آیینه دل شسته و در زلال معنویت آن محفل ، در احیای دومین شب قدر در غم شهادت امیرالمومنین(ع) اشک ماتم ریختند و برای آن حضرت و فرزندان داغدیده اش به سوگواری پرداختند.
    همچنین در این مراسم که به طور مستقیم از شبکه استانی گیلان پخش می شد، مردمی که برای شان شرکت و حضور در این مراسم مقدور نبود از طریق پخش تلویزیونی با عزاداران همنوا شدند و تضرع کردند.
    دعا و نیایش، سخنرانی ،مرثیه سرایی، قرائت دعای جوشن کبیر و برگزاری آیین قرآن بسر نیز از دیگر برنامه هایی بود که در دومین شب قدر در مصلی امام خمینی رشت برگزار شد.
    همچنین علاوه بر مصلی امام خمینی (ره)، در دومین شب از لیالی قدر و شب شهادت حضرت علی (ع) مساجد، تکایا و حسینیه های گیلان مملو از عزادارانی بود که ضمن عزاداری برای شهادت مولای متقیان ، دست استغاثه و نیاز به آسمان دراز کردند و خواستند تا از ناپاکی ها تطهیر شوند .
    مردم مومن و خداجوی استان همزمان با این شب های پرفیض تا سحرگاه برای عفو و بخشش گناهاشان تضرع کردند و فریاد العفو العفو سر دادند تا مورد اجابت حق قرار گیرد و در این شب های سرنوشت ساز ، تقدیرشان با سعادت عجین شود.
    شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است که در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری می پردازند و برای عظمت و اعتلای اسلام و مسلمانان در سراسر دنیا دست به دعا برمی دارند.
    7296/2007

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.