پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آلودگی هوا، آب و خاک بیداد می‌کند
    09 تیر 1395 - 13:00
    شناسه : 8545
    0

    نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر مدیریت جامع منابع حیاتی کشور، گفت: رواج استفاده‌ شخصی از دریا، تجاوز به حریم رودخانه‌ها و بروز آلودگی‌ هوا، آب و خاک نتیجه نبود مدیریت منابع حیاتی کشور است. به گزارش بامردم، جبار کوچکی‌نژاد درباره مدیریت جامع منابع حیاتی از قبیل هوا، آب، خاک و […]

    پ
    پ

    کوچکی‌نژاد

    نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر مدیریت جامع منابع حیاتی کشور، گفت: رواج استفاده‌ شخصی از دریا، تجاوز به حریم رودخانه‌ها و بروز آلودگی‌ هوا، آب و خاک نتیجه نبود مدیریت منابع حیاتی کشور است.

    به گزارش بامردم، جبار کوچکی‌نژاد درباره مدیریت جامع منابع حیاتی از قبیل هوا، آب، خاک و تنوع زیستی به عنوان یکی از بندهای سیاست‌های کلی محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در راستای مدیریت جامع منابع حیاتی تمام پروژه های عمرانی وشهری باید پیوست زیست محیطی داشته باشند که متاسفانه این موضوع موردتوجه دستگاه‌های اجرایی نیست.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عدم موفقیت به دلیل نداشتن برنامه جامع در مدیریت منابع حیاتی اعم از هوا، آب، خاک و تنوع زیستی آسیب بسیاری به این حوزه‌‌ها وارد کرده، به خصوص در نبود مدیریت منابع آبی در سواحل شمالی کشور تجاوز به حریم رودخانه، ساحل خواری و استفاده شخصی از دریا رواج یافته است.

    وی با بیان اینکه آلودگی آب، هوا و خاک از دیگر نتایج بی‌توجهی به مدیریت منابع حیاتی است، گفت: بی توجهی و عدم مدیریت منابع حیاتی کشور علاوه بر هدر رفت این منابع، موجبات بروز آلودگی هوا، آب و خاک را نیز فراهم کرده که زندگی حیاتی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

    کوچکی‌نژاد آلودگی هوا و بروز بیماری‌های بسیار تنفسی را یادآور شد و گفت: آلودگی هوا پدیده‌ای است که به موجب دخالت‌های انسانی و بی‌توجهی به حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی بروز و ظهور پیدا کرده و در نبود مدیریت جامع حل و فصل نشده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با توجه به خشک‌سالی سال‌های اخیر و کاهش میزان بارش برای مقابله با بحران کم‌آبی هم باید با برنامه‌ریزی منطقی به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و مقابله با بحران ایجاد شده گام برداشت، متاسفانه بهره‌برداری غیرمجاز از سفره‌های زیرزمینی و حفر چاه هم در بحران کم‌آبی و تضییع حقوق مردم تاثیرگذار بوده است.

    نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مدیریت منابع حیاتی با اجرای آبیاری نوین، تعیین متولی دریاها و رودخانه‌های کشور، بهره‌برداری مناسب و کارشناسانه از خاک و کاهش آلودگی هوا محقق خواهد شد البته برای مدیریت جامع، دولت باید برنامه نظام‌مند و مشخصی را پیش از اقدامات مذکور تنظیم کند.

    خانه ملت

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.