×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: استفاده از رنگ و انواع ادویه در جوجه کباب‌های باز فروشگاه‌ها، منجر به افزایش آلرژی و مسمومیت‌های غذایی شده است.

جوجه کباب - این جوجه کباب ها را به هیچ عنوان نخرید! - این

محمد حسین عزیزی در خصوص سلامت جوجه کباب‌های باز قابل فروش در فروشگاه‌های معتبر شهر گفت: در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ تهران شاهد فروش جوجه کباب با طعم‌های مختلف به شکل باز و بدون بسته بندی هستیم که در طعم‌های مختلف عرضه می‌شود.

وی افزود: با اضافه کردن رنگ به محتویات اینگونه جوجه‌ها سعی در ایجاد تنوع و تحریک مردم به خرید آن شده است. این درحالی است که فروش اینگونه مواد غذایی بدون بسته بندی از سلامت کافی برخوردار نبوده و می تواند منجر به ایجاد انواع مسمومیت‌ها در افراد مصرف کننده شود.

رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: به علت تهیه جوجه کباب‌های باز توسط کارگران فروشگاه از تاریخ انقضا و تولید این فرآورده‌های گوشتی خودداری شده است و مصرف کننده نمی‌تواند نسبت به سلامت و انقضای این مواد غذایی اطمینان حاصل کند.

وی در ادامه عنوان کرد: عدم بسته بندی اینگونه مواد غذایی و دست کاری آن از سوی فروشندگان به راحتی می‌تواند آلودگی‌ها را وارد اینگونه مواد غذایی کرده و جنبه بهداشتی و مفید بودن آن را منتفی کند.

عزیزی اذعان داشت: علاوه بررنگ در این گونه مواد غذایی از انواع ادویه‌ها برای طعم دار کردن آن استفاده می‌شود و مصرف کنندگان بدون توجه اینگونه مواد را مصرف وزمینه الرژی را در بدن خود ایجاد می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: وظیفه نظارت و کنترل اینگونه موادغذایی بر عهده ناظران بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت است با این حال به مردم توصیه می‌شود از خرید جوجه کباب‌های باز در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها جلوگیری کرده و برای اطمینان از سلامت آن از محصولات بسته بندی شده و دارای تاریخ تولید و انقضاء استفاده کنند.

منبع سلامت نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.