×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

فرماندار بندر آستارا گفت: محور ‌توسعه روستاهای این شهرستان گردشگری است و دولت در تقویت زیرساخت های آن، گام های موثری برداشته است.

آستارا - دولت به تقویت زیرساخت های گردشگری عزم جدی دارد - آستارا

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به  «بامردم»، یونس رنجکش در بازدید از روستای خلیله سرای بخش لوندویل این شهرستان افزود: طبیعت گردی از مزیت های روستاهای بندر آستاراست و می تواند نقش مهمی در توسعه مناطق روستایی این شهرستان داشته باشد.
وی اضافه کرد: ‌بخش های کشاورزی و دامداری مکمل جاذبه های گردشگری در روستاها محسوب می شوند و باید با تکمیل زیرساخت های این حوزه، به توسعه روستاها اقدام کرد.
وی گفت: در گذشته غفلت هایی در حوزه توسعه و تکمیل زیر ساخت ها در مناطق روستایی شهرستان شده اما در دولت تدبیر و امید، بخشی از این غفلت ها جبران شده است.
وی با اشاره به اینکه افزایش توان تولیدی در روستاها در اولویت کاری قرار دارد، اظهار کرد: در هفته دولت امسال هفت طرح گردشگری با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال در آستارا به بهره برداری رسید و خوشبختانه بیشتر این طرح ها در روستاهای این شهرستان راه اندازی شده است.
رنجکش ادامه داد: به منظور تولید ارزش افزوده در گردشگری روستاها، باید شوراها به عنوان نمایندگان مردم، بیش از پیش همت کنند.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
** گرامیداشت جلال آل احمد در تالش
آئین گرامیداشت جلال آل احمد نویسنده برجسته ایرانی با حضور نویسندگان و چهره های ادبی کشور در بخش اسالم تالش برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مسعود دیانی از نویسندگان و مولفان کشور شامگاه یکشنبه در این آئین در مسجد جامع اسالم گفت: جلال آل احمد مسائل اجتماعی و دغدغه های مردم را در دل داستان های خود جاری می کرد.
وی با اشاره به اینکه زبان هنر نافذ و تاثیرگذار است، افزود: خرافات و غرب زدگی از موضوعاتی است که مخاطب در داستان های جلال آل احمد با آنها مواجه می شود.
در کنار این آئین، دومین کارگاه نویسندگی اسالم نیز با حضور ۳۳ تن از نویسندگان جوان و با سخنرانی حسین دهباشی، جواد جزینی، فاطمه توفیقی، جواد محقق، مهدی قزلی و میثم امیری از نویسندگان و چهره های مطرح ادبی در شهر اسالم تالش برگزار شد.
جلال آل احمد متولد ۱۳۰۲ در تهران از شخصیت های تاثیر گذار در حوزه ادبیات داستانی و مستند نگاری است و از نویسندگان صاحب سبک دوران معاصر به شمار می رود.
شهرستان تالش با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.