پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فاضلاب شهری و صنعتی تهدید جدی آبهای زیرزمینی هستند
    21 شهریور 1396 - 12:34
    شناسه : 86541
    1

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: ورود فاضلاب های شهری و صنعتی بدون استفاده از روش های تصفیه مطلوب موجب آسیب جدی خاک شده و برای انسان و سایر موجودات دردسر ساز خواهد بود. به گزارش «بامردم»، محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت:آلودگی آب، حاصل از افزودن هر جسم خارجی به آن […]

    پ
    پ

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: ورود فاضلاب های شهری و صنعتی بدون استفاده از روش های تصفیه مطلوب موجب آسیب جدی خاک شده و برای انسان و سایر موجودات دردسر ساز خواهد بود.

    محمدپور مرداد - فاضلاب شهری و صنعتی تهدید جدی آبهای زیرزمینی هستند - تهدید

    به گزارش «بامردم»، محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت:آلودگی آب، حاصل از افزودن هر جسم خارجی به آن میباشد؛به طوریکه کیفیت فیزیکی ، شیمیایی و یا بیولوژیکی آن طوری تغییر نماید که برای مصرف انسان و یا سایر موجودات و کشاورزی مضر باشد وانسان نتواند حتی با تصفیه عادی آن آب مورد نیاز مصارف زندگی خود را تامین کند.

    دکترقربانعلی محمدپور در خصوص عوامل آلودگی آب در شهرها افزود : معمولا آلودگی آب در شهرها بعلت ورود فاضلابهای کارخانجات و همچنین فاضلابهای شهری به منابع تامین کننده آب شهر مثل رودخانه ها وچشمه ها آبهای زیرزمینی بوجود می آید و یا ممکن است بعلت شسته شدن آلاینده ها از سطح خاک در اثر ریزش باران و نفوذ آنها به آبهای زیرزمینی و یا ورود آنها به آبهای سطحی حاصل شود.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: اثرات آلودگی برمحیطی که انسان در آن زندگی میکند تفاوتهای بسیار محسوس و چشمگیری داردومثلا می توان از انهدام خطوط ساحلی که تفریحگاه انسان به شمار می رود تا غیرقابل شرب شدن آب و خطرات جسمی شدید آن نام برد.

    قربانعلی محمدپور در خصوص خطرات آبهای آلوده افزود:آلودگی آب منجر به نامساعد شدن شرایط زیستگاهی و کمبود اکسیژن برای موجودات آبزی و در نتیجه باعث مهاجرت یا مرگ آنها می شود.فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و غیره وقتی وارد محیطهای آبی می شوند در بافتهای چربی موجودات دریایی حل شده و مقدار آنها افزایش می یابد و وارد زنجیره غذایی می شوند و از طریق زنجیره غذایی وارد بدن انسان می شوند.

    ایشان در خصوص اقدامات برای پیشگیری از آلودگی آب حاصل از صنایع و کارخانجات گفت: برای پیشگیری از آلودگی آب باید از استقرار صنایع و کارخانجات آلوده کننده در منابع آبی جلوگیری بعمل آید و همچنین اقدام به تصفیه فاضلابهای ناشی از این صنایع با روشهای مطلوب و پیشرفته نمود تا از ایجاد هرگونه آلودگی آب توسظ این صنایع جلوگیری شود و در صورت استقرار صنایع در کنار منابع آبی باید از روشهای تصفیه فاضلاب مطلوبتری استفاده کرد تا قبل از دفع فاضلاب این کارخانه ها در منابع آبی غلظت آلاینده های آن تا سطح قابل قبولی کاهش یابد.

    محمدپور همچنین در خصوص پسابهای کشاورزی افزود:پسابهای کشاورزی نیز قبل از ورود به آب باید کنترل شود و برای جلوگیری از اثر آلاینده های آب بر روی شهروندان باید در ایجاد شهرهای جدید سیستمهای کامل و مطلوب تصفیه آب و آبرسانی طراحی شود تا در صورت وجود آلاینده ها در آب و آب مصرفی شهر، این آلاینده ها از آب شهری حذف شود.

    دکتر قربانعلی محمدپور درپایان افزودند:برای پیشگیری از بروز آلودگی در منابع تامین کننده آب شهر باید سیستمها و تاسیسات مطلوب تصفیه فاضلاب خانگی و صنعتی در شهرها طراحی شود تا هم از ورود آلاینده ها به منابع آب شهری جلوگیری شود و هم با استفاده مجدد بتوان از این آب در تاسیسات صنعتی و آبیاری مزارع و تامین آب آتش نشانی ها و سیستمهای شستشو واستحمام و غیره استفاده نمود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.