×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

دولت اوباما در طرح پیشنهادی خود به روسیه خواستار گسترش همکاریهای نظامی دو جانبه برای اجرای حملات هوایی علیه مواضع تروریستها در سوریه شد

به گزارش بامردم، دولت اوباما به روسیه پیشنهاد داد که در حوزه اجرای حملات هوایی علیه مواضع تروریستها در سوریه همکاریهای نظامی دوجانبه را افزایش دهند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع موثق در دولت آمریکا گزارش داد که در این طرح پیشنهادی که روز دوشنبه به مسکو ارائه شد، تقسیم مواضع تروریستها میان دو کشور و هماهنگی در اجرای عملیات بمباران گروه شبه نظامی «جبهه النصره» پیش بینی شده است.

این روزنامه آمریکایی با ذکر این نکته که این طرح پیشنهادی از حمایت «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و همچنین‌ تأیید شخصی باراک اوباما برخوردار است،‌ خاطرنشان کرد که آمریکا در مقابل از روسیه می خواهد تا دولت سوریه را برای توقف حملات هوایی علیه گروههایی که از نظر دولت آمریکا تروریست نیستند،‌ تحت فشار گذارد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود می نویسد که دولت آمریکا با توجه به مشکلات موجود در شناسایی گروههای مختلف شورشی و تفکیک نمودن «جبهه النصره» از سایر گروهها پیشنهاد داد که ورود نیروی هوایی سوریه به کل این منطقه جغرافیایی ممنوع  شود.

گفتنی است که وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه از هرگونه اظهارنظر در خصوص مذاکرات دیپلماتیک در دست اقدام با روسیه خودداری کرد.

شایان ذکر است که روسیه از زمان آغاز عملیات هوایی خود علیه مواضع تروریستها در سوریه- در ماه سپتامبر- از آمریکا خواسته است تا در سوریه با یکدیگر همکاری نمایند. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز خواستار تشکیل «یک ائتلاف گسترده علیه تروریسم» شد و بر لزوم برقراری تماسهای منظم میان وزرای دفاع هر دو کشور تأکید کرده است.

انتهای خبر/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.