جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • وقتی نماینده رودسر حساب دفتری ندارد
    11 تیر 1395 - 14:55
    شناسه : 8752
    0

    ابوالفضل رضایی * دولت یازدهم در مهمترین پرونده بیست سال اخیر در عرصه جهانی و حاکم کردن آرامش فضای سیاسی ،کنترل تورم سرسام آور وجهش در جذب سرمایه گذاری های خارجی ،تقویت و رشد کشور در مباحث و عرصه های بین الملی ،لغو تحریم ها و خروج از حصار امنیتی و اقتصادی در اثر سو […]

    پ
    پ

    64082_225-1

    ابوالفضل رضایی *

    دولت یازدهم در مهمترین پرونده بیست سال اخیر در عرصه جهانی و حاکم کردن آرامش فضای سیاسی ،کنترل تورم سرسام آور وجهش در جذب سرمایه گذاری های خارجی ،تقویت و رشد کشور در مباحث و عرصه های بین الملی ،لغو تحریم ها و خروج از حصار امنیتی و اقتصادی در اثر سو سیاستهای سابق موفقیت های خوبی بدست آورده است اما در اوج ضعف شدید تیم اطلاع رسانی دولت و اهمیت به این مهم در سه سال اخیر و در نظر گرفتن مصائب به ارث رسیده از اقدامات و سیاست های غلط دولت سابق متاسفانه با کارشکنی هایی مواجه بوده است. اکنون دولت در و ضعیتی قرار گرفه که موفقیت هایش بخوبی و هدفمند از سوی تیم رسانه ای دولت به جامعه تعمیم داده نشده و بحران های رو به افزایشی نیز با آن مواجهه است.

    درچنین فضایی ناگهان از وزیرسابق تیتری توجه را به خود جلب می کند، به یاد برچسب هایی که در داخل مغازه ها و فروشگاهها می چسبانند که «حساب دفتری نداریم» و نگارنده را به خاطره ای که یکی از کاسب های محله حواله می دهد که می گفت: شخصی ۵سال قبل مبلغ قابل توجهی از فروشگاهم خریداری کرده و الان به آن رجوع کردم از من طلبکار هم شده و مدعی ست که حساب را نقدا پرداخت داشتم!!،ماجرای برخی مدعیان فیش های حقوقی از آن جمله اند. هر چند تخلف در هر دولتی و با هر رویکردی غیرقابل اغماض و باید با آن برخورد کرد.

    مصاحبه آقای عباسی نماینده شهرستان رودسر و املش در این بحبوبه با خبرنگار افکارنیوز خواندنی است !که بخشی از آن را با هم مرور می کنیم: «خیلی از وزرا از حقوق هیئت علمی خود استفاده می کردند و از وزارتخانه حقوق نمی گرفتند.ضمن اینکه سطح حقوق آنها با حقوق وزرا تفاوت داشت!» ایشان در بخشی دیگر از مصاحبه یاد شده مربوط به فیش های حقوقی می گوید:« در آن زمان گفتم که باید در این رقم حقوق ها تجدید نظر شود؛و بهتر است دولت آینده که از مرداد ماه همان سال شروع بکار خواهد کرد ،تصمیم گیری کند ». جالب است نماینده ای که با اختلاف ۱۶۰اندی رای و با حاشیه های که در سطح منطقه با خود داشت توانست راهی بهارستان شود و در زمره تندترین طیف اصولگرایی (جبهه پایداری) قرار دارد  در حال حاضر به شکلی ماهرانه دنبال تطهیر اقدامات گذشته و در عین حال تبلیغ دولت آقای احمدی نژاد را در سر دارد!

    به چند نمونه از شاهکارهای دولت سابق بطور گذرا اشاره می کنم.

    ۱-شرکت ملی نفت ایران با جمهوری تاتارستان تا ساعتی دیگر قرارداد طرح توسعه میدان نفت سنگین زاغه را به ارزش تقریبی ۷۰۰میلیون دلار امضاء می کند.(یکشنبه ۲۷آذر ۱۳۹۰خبرگزاری مهر)

    ۲-افغانستان و ایران قرارداد جدید نفتی امضاء کردند .افغانستان و ایران یک قرارداد جدید برای صادرات یک میلیون تن انواع فرآورده های نفتی شامل بنزین ،گازوییل و سوخت هواپیما امضاء کردند.(سه شنبه جولای ۱۳۹۰پایگاه خبری آفتاب)

    ۳-احمدی نژاد دستور داد یک هواپیما ببرید و رییس جمهور کومور را به ایران بیاورید؛رییس جمور کومور مسلمان و شیعه است و در ایران درس خوانده و شاگرد آقای مصباح یزدی بوده،می خواست بیاید ایران، اما چون هواپیما مناسبی برای آمدن به ایران در اختیار نداشت ،دکتر دستور داد یک هواپیما فالکون بفرستند تا او را بیاورند.(ده اردیبهشت ۱۳۸۸خبرگزاری آفتاب)

    ۴-درآمد افسانه ای نفت در طول هشت سال دولت خود بیش از ۷۰۰میلیارد دلار برابر کل فروش نفت و ذخایر نفتی در طول فروش نفت بعد از اکتشاف در ایران تا ابتدای آغاز بکار دولت دولت در سال ۱۳۸۴و سوال های زیادی که از دل و خرج آن دربر داشته که تاکنون پاسخ روشنی به آن داده نشده است.

    ۵-ماجراجویی های سیاست خارجی که منجر به تحریم های بین المللی شد ! را میتوان یک در هزارم شاهکارهای دولت سابق و شرکای آن نام برد .

    ۶-بیشترین آمار اختلاس های مالی و سواستفاده از رانت های پولی کشور،بیشترین محکومیت های حقوقی و کیفری در سطوح مختلف مدیریتی تا سطح کابینه ،کاهش امید به زندگی در جامعه ایرانی،امنیت شغلی و فرارنخبگان از کشور و….

    هرچند بسیاری دیگر از سرمایه گذاری دولت سابق در خارج از کشور سوالات بسیاری را در خود دارد که در مجال نمی گنجد.

    در این بین و در حالی مصاحبه وزیر  دولت سابق و نماینده تندرو که همسویی آن با جبهه پایداری اظهرمن الشمس است ما را بیاد برچسب های داخل فروشگاه ها می اندازد(حساب دفتری نداریم) که انگار  حساب دفتری آن نزد حامیان دولت تدبیر امید فراموش شده است ! زمانی تیتر اول نشریات کشور را تصاحب کرده بود ؛استخدام های غیرقانونی و کارت هدیه و…

    در حالی نماینده رودسر ،در صف تخریبگران دولت تدبیر امید قرار گرفته و به دولت پاکدست احمدی نژاد افتخار می کند که مصوبه هیئت وزیران جلسه ۴/۲/۹۲محاسبه و پرداخت چنین حقوق و مزایای مدیران عامل و هیئت مدیره بانک های دولتی را مجاز شمرده بود!که ایشان بدان اشاره ای نمی کند که خود جزء کابینه ایشان بوده است.!
    و از سویی دیگر با اعمال فشار به انحنای مختلف کسانی را برای تصدی پست های بخشداران مناطق و روسای ادارات معرفی می کند و آن ها را حامیان دولت روحانی می نامد! که سنخیتی با حامیان دولت که در این سه سال اخیر و یا دیگرنیروهای حامی و پشتیبان دولت تدبیرو امید ندارند!

    شاید برای خیلی ها جالب باشد که چندی پیش ایشان طی مصاحبه ای با سایت عصر ایران اعلام داشته بود « من زمانی وزیر دولت احمدی نژاد بودم و الان نماینده مردم هستم» و در ادامه درباره کوشش های انتخاباتی دکتر احمدی نژاد اظهار بی خبری کرده بود. یکی از مطلعین به اینجانب در آن زمان گفته بود که در جلسه ای که با یکی مدیران دولت پرسشی از ایشان داشته مبنی بر نحوه تعامل ایشان با دولت و ارائه چنین طرحی که وی در یک مصاحبه ای سیری را پیش ببرد و ایشان هم با چنین مصاحبه ای سعی بر تنظیم برخی مسائل و راه نفوذ خود در عزل و نصب ها را با ضریب هزینه کمتری به سرانجام برساند!

    بنابراین بدلیل حساسیت موضوع و بالاخره تعیین وضعییت حامیان دولت در شهرستان های رودسر و املش که در کجای این تحولات هستند؟! و اهمیت انتخابات خرداد ۹۶برای دولت برای اقناع مردم در سطح منطقه از نکات مغفول تصمیم گیران در این تغییرات سلبی و یا تغییر ایجابی است که نیازمند حساسیت موضوع و درک بیشتری را از سوی مدیران عالی استان ،استاندار محترم و معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان و فرمانداران محترم شهرستان های رودسر و املش را می طلبد که با تدبیر خویش به مسائل پیرامونی رودسر و املش با حساسیت و دوراندیشی مورد انتظار بنگرند.

    *عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان رودسر و فعال سیاسی


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “وقتی نماینده رودسر حساب دفتری ندارد”
    1. شما اصلاح طلب ها هم فقط تقصیر رو بندازین کول دولت قبل بابا به جای این کارا برین جلوی داداشی رئیس جمهورو بگیرین گندشو در آورده در ضمن کمبود آب هنوز احساس میشه کو این گشایش های برجام نافرجام

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.