به گزارش «بامردم»، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان این سخنرانی در پایگاه نیروهوایی “جویت بیس اندروز” در حومه واشنگتن اعلام کرد که گزینه‌های نظامی آمریکا برای مقابله با بحران کره شمالی کاملا موثر و قوی هستند و در صورت نیاز برای واکنش نشان دادن به تهدیدهای پیونگ یانگ به کار گرفته می‌شوند.

وی خطاب به صدها تن از پرسنل نیروی هوایی این کشور ادامه داد: پس از مشاهده توانایی‌ها و تعهداتمان من بیش از هر زمان دیگری اطمینان دارم که گزینه‌های نظامی ما برای مقابله با این تهدید نه تنها موثر بلکه بسیار قوی خواهند بود.
ترامپ پیش از قرار گرفتن پشت تریبون سخنرانی که در مقابل یک بمب‌افکن بی-۲ موسوم به شبح تعبیه شده بود، از کنار یک جنگنده استراتژیک اف-۳۵ نیز عبور کرد تا گوشه‌ای از توانمندی‌های نظامی کشورش را به رخ کره شمالی بکشد.
این اظهارنظر از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی مطرح شده که برخی کارشناسان و متحدان سابق ترامپ می‌گویند هیچ گزینه خوبی برای رویارویی با بحران کره شمالی در دسترس نیست.
استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید در اوت سال جاری میلادی گفته بود که هیچ گزینه نظامی برای کره شمالی در دسترس نیست.
رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه سخنرانی خود گفت: آمریکا و متحدانش هرگز از اقدامات کره شمالی نمی‌ترسند. ما از مردم، کشور و شهروندانمان در مقابل تمام کسانی که جرات می‌کنند ما را تهدید کنند، دفاع می‌کنیم و این طرف‌ها شامل رژیم کره شمالی نیز می‌شود که بار دیگر دست به اقدامات تحریک آمیز زده است.
برنا