×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

هفته دفاع مقدس - دفاع مقدس فرهنگ پایداری را در کشورمان نهادینه کرد - دفاع

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس گیلان با اشاره به گذشت ۳۷ سال از آغاز جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و پایداری را در کشورمان نهادینه کرد.

به گزارش ایرنا، رسول جلایی روز دوشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه افزود: موفقیت های اعجازگونه و دستاوردهای بی نظیر ما در دفاع مقدس دشمنان را وادار به عقب نشینی کرد.
وی تصریح کرد: ایستادگی مان در دشواری ها و در قدرت مبارزه با مستکبران موجب شد وعده های خداوند محقق شود و با وجود دلاورمردان کشوری مقتدر و توانمند و قدرت بازدارندگی ، توان تجاوز مجدد از دشمنان سلب شود.
وی خاطرنشان کرد: ما پیروزی های مان را مدیون رهبری امام راحل و عظیم الشان ، وحدت رزمندگان ،ایمان بسیجیان ، همگرایی اقوام و مذاهب، اقشار مختلف جامعه، روحیه ولایتمداری، ایثارگری و تاسی به فرهنگ عاشورایی، جهادی و انقلابی هستیم.
جلایی با اشاره به تقارن آغاز ماه محرم و دفاع مقدس گفت: این تقارن نوید بخش این پیام است که اگر می خواهیم حیات مادی و معنوی همچون حسین بن علی داشته باشیم ، باید انقلابی باشیم و تن به ذلت ندهیم.
وی با بیان اینکه در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس حدود ۱۵۰ برنامه برای هر حوزه پیش بینی شده است، گفت: این برنامه ها در بخش های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ادبی ،هنری و ورزشی در استان اجرا می شود.
وی رژه مشترک نیروهای مسلح ، رزمایش فرهنگی ستارگان درخشان، نواختن زنگ مقاومت، اجرای نمایش صحنه ای خیابانی ، برگزاری نمایشگاه های تجسمی و رونمایی از ۱۳ عنوان کتاب را از جمله برنامه های شاخص تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس در استان عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: برگزاری محافل خاطره گویی ، جلسه نقد کتاب، رونمایی از فیلم کوتاه ریحانه، ویزیت رایگان در درمانگان های سازمانهای نظامی و مسابقات ورزش و کوهپیمایی نیز از جمله دیگر برنامه های شاخص پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس در استان می باشد.
استان گیلان حدود هشت هزار شهید ، ۲۲ هزار جانباز را در زمان دوران هشت ساله دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامی کرده است.
هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه مقارن با سالروز حمله عراق به کشور در سال ۵۹ آغاز می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.