جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ثبت شرکت اصلا کار سختی نیست!!!
    28 شهریور 1396 - 12:20
    شناسه : 88629
    0

    انجام کار بصورت گروهی و با شراکت عده ای دیگر به زمان های بسیار دور باز میگردد . اینکه چه زمانی دقیقا مشخص نیست ولی به هر صورت زمانی انسان ها فهمیدند که برای انجام کار بصورت بهتر و با کیفیت بالاتر و با تعداد و میزان بیشتر کار باید بصورت شراکتی صورت بگیرد. این […]

    پ
    پ

    انجام کار بصورت گروهی و با شراکت عده ای دیگر به زمان های بسیار دور باز میگردد . اینکه چه زمانی دقیقا مشخص نیست ولی به هر صورت زمانی انسان ها فهمیدند که برای انجام کار بصورت بهتر و با کیفیت بالاتر و با تعداد و میزان بیشتر کار باید بصورت شراکتی صورت بگیرد. این موضوع بعد ها با توافقاتی انجام شد و در این میان شاهدینی اختیار می شدند تا برای توافق دو تا چند نفر شریک به عنوان شاهد عمل کنند تا اینکه فرایند این کار هر روز پیشرفته تر شد .

    سرانجام با سازماندهی قوانین و مقرراتی توسط حکومت ها و دولت ها تشکیلات تجاری زیر نظر واحد هایی معتبر به ثبت رسیدند و انجام کار ها با این قوانین خیلی ساده تر شد. امروزه در اکثر کشور ها شرکت ها در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسند و برای ثبت این شرکت ها قوانین و مقرراتی تعیین شده که باید رعایت شود.

    این قوانین و مقررات توسط دولت و در قانون تجارت و قانون ثبت شرکت دیده می شود . قوانین ثبت شرکت ها در ایران نیز توسط اداره ثبت شرکت ها به متقاضیان ثبت شرکت اعلام می شود و انها باید مطابق با ان شرکت های خود را به ثبت برسانند. در قانون جمهوری اسلامی ایران هر نهاد و گروهی که به عنوان شرکت در اقتصاد و تجارت ایران نقشی بر عهده دارد باید الزاما شرکت خود را به ثبت برسانند و کد اقتصادی مربوطه را دریافت نمایند.

    قانون تجارت ایران هفت نوع شرکت را برای علاقمندان به ثبت شرکت در قانون منظور نموده که هر  یک بسته به شرایط و خواست متقاضیان با دیگری متفاوت بوده و قوانین و مقررات و ایین نامه های مختص به خود را دارد.

    این هفت نوع شرکت عبارتند از:

    • شرکت های سهامی ( سهامی خاص و سهامی عام)
    • شرکت های تضامنی
    • شرکت های با مسئولیت محدود
    • شرکت های نسبی
    • شرکت های مختلط سهامی
    • شرکت های مختلط غیر سهامی
    • شرکت های تعاونی تولید و مصرف

    البته برخی از تشکیلات شرکتی و حقوقی دیگر نیز در ایران وجهه قانونی دارند که برخی انها را با نام های نهاد ، موسسه، انجمن و … می شناسند. این نوع تشکیلات را موسسه غیر تجاری می نامند.

    موسسات غیر تجاری هم مانند شرکت ها در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسند و کاملا شخصیت حقوقی منحصر به فرد خود را دارند. این موسسات در اصل شرکت هایی هستند که اجازه ندارند فعالیت تجاری انجام دهند و اغلب برای اموری مردمی و عام المنفعه تشکیل می شوند و هدف از انها رسیدن به سود های تجاری و منافع سرمایه ای نیست . هر چند در مواقعی ممکن است برای موسسین و شرکا دارای منافع و سودی هم باشد.

    از این رو موسسات غیر تجاری یا انتفاعی هستند و یا غیر انتفاعی که به اختصار موسسات انتفاعی انهایی هستند که منافعی برای موسسین خود دارند و موسسات غیر انتفاعی انهایی هستند که هیچ منافع مادی و غیر مادی برای موسسین خود ندارند.

    اگر در اساسنامه شرکت اصل شراکت بر اساس سهام بین اعضا باشد شرکت از نوع سهامی خواهد بود. از این رو هر فرد شریک در شرکت تنها به اندازه سهام خود در شرکت مسئولیت دارد. و اگر اساس کار اورده و میزان سرمایه و سهم الشرکه باشد در واقع شرکت از نوع غیر سهامی و یا اشخاص می باشد. این شرکت ها اغلب اعتبار خود را از موسسین می گیرند و هر فرد به اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول است.

    ثبت شرکت

    اما بر خلاف سال های قبل ثبت شرکت کار چندان سختی نیست. قبلا متقاضیان باید پس از مطالعه دستور العمل ها و قوانین ثبت شرکت در قانون تجارت و اداره ثبت شرکت ها خود به دنبال ثبت شرکت می رفتند و اغلب بدون شناخت کافی نسبت به انواع شرکت ها اقدام به انتخاب یکی از قالب های ثبت شرکت و ثبت ان با رفت و امد های زیاد و تلاش بسیار می کردند. این رفت و امد ها و ایراد ها و مشکلات ثبتی شرکت باعث شده بود تا کمتر کسی به فکر ثبت شرکت باشد و وقتی سخن از ثبت شرکت و فعالیت در چارچوب قانون به میان می امد همه به نوعی از ان گریزان بودند.

    اما این روز ها جدای از حمایت های دولتی و قانونی و تسهیل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت با اتخاذ تدابیری نوین مانند ثبت شرکت بصورت انلاین و یا پیش نویس مقدمات اساسنامه و تقاضانامه و روشن سازی مدارک و مستندات و برون سپاری برخی از فعالیت ها، شرکت هایی نیز بصورت تخصصی به وجود امده اند تا کار ثبت شرکت را برای متقاضیان با وکالت انها به راحتی انجام دهند.

    هر چند تسهیلات زیادی برای ثبت شرکت در نظر گرفته شده ولی همچنان متقاضیان ثبت شرکت به دلیل اطلاعات کمی که پیرامون این موضوعات دارند مرتبا به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و مکررا اطلاعات و مدارک ناقص و با اشکال را تحویل کارشناسان ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها می دادند که این موضوع باعث گرفتن وقت زیاد این کارشناسان و اختلال در روند کاری انها می شد و همچنان می شود.

    از این رو خود اداره ثبت شرکت ها هم قویا تاکید می کند تا از شرکت های حقوقی صاحب صلاحیت برای ثبت شرکت استفاده شود. خیلی راحت با هزینه بسیار به صرفه شما وکالتی را به این شرکت ها می دهید و انها تمامی خواسته های شما را دنبال می کنند، سئوالات شما را پاسخگو هستند و نهایتا شرکتی را برای شما ثبت خواهند کرد که فارغ از سرعت انجام و دقت انجام کار به شکل موثری با موضوع فعالیت شما مرتبط بوده و به خوبی شرایط فعلی و اینده شرکت را پوشش خواهد داد. در صورت نیاز به انجام تغییرات شرکت نیز میتوانید بعد از ثبت آن نیز اقدام نمایید.

    موسسات حقوقی مورد صلاحیت که سال ها تجربه و تخصص در رزومه خود دارند مانند موسسه حقوقی ویونا، نه تنها شرکت مورد نظر شما را بسته به خواسته و نیاز شما به ثبت خواهد رساند بلکه به همراه ان شما می توانید از خدمات جانبی این موسسات مانند دریافت کد اقتصادی، تشکیل پرونده مالیاتی ، دریافت دفاتر پلمپ مالیاتی، اخذ رتبه و ثبت برند و علامت تجاری ، دریافت انواع استاندارد های ملی و بین المللی و خدمات کارت بازرگانی از جمله اخذ کارت بازرگانی و صد ها خدمات دیگر را به شما ارائه نماید.

    بنابر این دیگر نیازی به رفت و امد ها و نگرانی های قبلی برای ثبت شرکت وجود ندارد. شرکت یک شخصیت حقوقی قدرتمند به شما خواهد داد که به واسطه  ان می توانید اینده شغلی خود را تضمین نموده و خدمات با کیفیت تر و سریع تری را به مشتریان خود عرضه نمایید.

    هنر موسسات حقوقی همچون ویونا شناخت کامل قوانین و مقررات و سرعت و دقت در ثبت شرکت و پوشاندن جامع حقیقی به رویاهای شما با کمترین هزینه است. اگر به فکر اینده عالی با چشم انداز مناسب برای کسب و کار خود هستید حتما فعالیت خود را در قالب شرکت و با شخصیت حقوقی معتبری دنبال کنید.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “ثبت شرکت اصلا کار سختی نیست!!!”
    1. سعادت اندیشان

      موسسه ثبتی و حقوقی سعادت اندیشان

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.