شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عزاداری امام حسین را جناحی نکنید | بهره بردن از خطیبان و روحانیان فاضل از لازمه های عزاداری سید شهداست
    28 شهریور 1396 - 16:32
    شناسه : 88747
    0

    رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاهیجان و سیاهکل گفت: انقلاب اسلامی ایران مدیون قیام کربلاست همانطور که حضرت امام خمینی فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته» و منظور رهبر کبیر انقلاب خطابه ها و عزاداری درست در ایام محرم و صفر بوده است. به گزارش «بامردم»، حجت السلام سید […]

    پ
    پ

    السلام سید حامد میرحسینی اشکوری - عزاداری امام حسین را جناحی نکنید | بهره بردن از خطیبان و روحانیان فاضل از لازمه های عزاداری سید شهداست - اوقاف لاهیجان

    رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاهیجان و سیاهکل گفت: انقلاب اسلامی ایران مدیون قیام کربلاست همانطور که حضرت امام خمینی فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته» و منظور رهبر کبیر انقلاب خطابه ها و عزاداری درست در ایام محرم و صفر بوده است.

    به گزارش «بامردم»، حجت السلام سید حامد میرحسینی اشکوری در گردهمایی بزرگ هیات امناهای بقاع متبرکه و مساجد شهرستان لاهیجان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام و شهادت سید شهدا ، گفت : هدف دشمن از ابتدا این بوده که مسیر و هدف سید شهدا را منحرف کند که مصداق آن مراسمی همچون قمه زنی ، علم های آنچنانی ، سینه زنی های نامتعارف یا جا انداختن در هیات امناها که مساجد نیاز به روحانی ندارد می باشد.

    رییس اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل با اشارهبه اینکه دشمن تا به امروز بیکار ننشسته است و برای منحرف کردن مسیر درست ما که ثمره آن انقلاب است از هر راهی وارد می شود ، گفت : انقلاب اسلامی ایران مدیون قیام کربلاست همانطور که حضرت امام خمینی فرمودند ” این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته ” و منظور رهبر کبیر انقلاب خطابه ها و عزاداری درست در ایام محرم و صفر بوده است .

    اشکوری با به نفوذ دولت های بیگانه در فرهنگ عزاداری ایران قبل مشروطه اشاره کرد و گفت : دولت های بیگانه چه قبل مشروطه چه امروز به دنبال این هستند که ما را از هدف کربلا دور کنن تا امثال حججی ها و شهدای دفاع مقدس از دل این مراسم بیرون نیایند.

    حجت السلام میر حسینی استفاده از روحانیان فاضل را یکی از لازمه های مراسم عزاداری محرم دانست و گفت : مراسم عزاداری سید شهدا برای یاد گرفتن و درس گرفتن از آن واقعه بزرگ است ، نباید عزاداری امام حسین به واجبات دین صدمه بزند مثلا نماز فراموش شود .

    رییس اوقاف لاهیجان و سیاهکل در ادامه از هیات امناها خواست عزاداری امام حسین را با مسایل جناحی سیاسی نکنید و گفت : برای ضربه نزدن به اخلاص مجلس امام حسین بهتر است به مداحان و روحانیون توصیه شود از بیان مسایل سیاسی و جناحی داخلی خود داری کنند.

    میرحسینی اشکوری در پایان با اشاره به اینکه لاهیجان دارای وقف های خوبی با نیت عزاداری امام حسین دارد بر ترویج فرهنگ وقف در ایام عزاداری محرم تاکید داشتند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.