سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فرود اولین گروه پرندگان مهاجر در تالاب امیرکلایه لاهیجان
    28 شهریور 1396 - 18:14
    شناسه : 88797
    0

    فرمانده پاسگاه محیط بانی تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجان گفت: خوتکای پرسفید به عنوان اولین گروه پرندگان مهاجر از مناطق سردسیری سیبری، مهاجرت خود به این تالاب را آغاز کرده اند. به گزارش «بامردم»،حسن گلپور  اظهار کرد: از دو هفته قبل خوتکاهای پر سفید به عنوان اولین گروه از پرندگان مهاجر به تعداد یکصد تا […]

    پ
    پ

    پرنده مهاجر - فرود اولین گروه پرندگان مهاجر در تالاب امیرکلایه لاهیجان - پرنده

    فرمانده پاسگاه محیط بانی تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجان گفت: خوتکای پرسفید به عنوان اولین گروه پرندگان مهاجر از مناطق سردسیری سیبری، مهاجرت خود به این تالاب را آغاز کرده اند.

    به گزارش «بامردم»،حسن گلپور  اظهار کرد: از دو هفته قبل خوتکاهای پر سفید به عنوان اولین گروه از پرندگان مهاجر به تعداد یکصد تا 200 قطعه و تعدادی مرغابی کله سبز ، وارد تالاب امیرکلایه لاهیجان شده اند.
    وی تصریح کرد: تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجان هر ساله پذیرای پرندگان مهاجر نظیر چنگر و مرغابی سانانی مانند گیلار ، کله سبز ، فیلی واش ، اردک اردی ، قاز ، کله سبز ، خوتکای پرسفید و پرنده قو از مناطق سرد قطب شمال است و این پرندگان تا نیمه اسفندماه این تالاب را به عنوان استراحتگاه و کریدور بین المللی پرواز خود انتخاب می کنند.
    گلپور یادآور شد: امیرکلایه از جمله تالاب های محافظت شده است که با داشتن آب شیرین و زلال ، غذای کافی برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در آن وجود دارد و سومین تالاب بین المللی گیلان پس از تالاب های انزلی و بوجاق محسوب می شود که در بعضی سال ها، تا 70 هزار پرنده به این تالاب مهاجرت کرده اند.
    تالاب بین المللی امیرکلایه در 45 کیلومتری شهر لاهیجان و در 20 کیلومتری شهر لنگرود قرار دارد و علاوه بر داشتن طبیعت زیبا و رویشگاه گل های تالابی، زیستگاه 105 گونه گیاهی و 15 گونه و زیر گونه ماهی از قبیل کولمه ، لای ماهی ، کپور، اسبله ، گاو ماهی، ماهی رفته گر ، سوف و حاجی طرخان است.
    این اکوسیستم آبی در سال 1349 به عنوان منطقه حفاظت شده در شورای عالی محیط زیست کشور تصویب شد و در سال ۱۳۵۴در کنوانسیون رامسر با توجه به جاذبه‌ها و ویژگی‌های اکولوژیکی‌ آن، با نام تالاب امیرکلایه در فهرست تالاب‌های بین‌المللی ایران قرار گرفت.
    این تالاب با یک هزار و ۲۳۲ هکتار وسعت و با توجه به نقش و اهمیت ویژه آن، به‌عنوان یکی از محیط های طبیعی زندگی وحوش و آبزیان، در زمره پناهگاه های حیات وحش است که تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار دارد.
    ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.