پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41446 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 13 تیر 1395 - 14:32
    شناسه : 8882
    0

    «بهبود روابط ترکیه و روسیه موجب تقویت این احساس در ایران شده است که ممکن است روسیه نیز با ترکیه هم نظر شده و خواستار برکناری بشار اسد رئیس جمهور سوریه گردد و از اتحاد با ایران در جبهه سوریه دست بکشد.» به گزارش بامردم، پایگاه صهیونیستی “هاآرتص” (Haaretz) با انتشار گزارشی تحت عنوان “روابط […]

    پ
    پ
    «بهبود روابط ترکیه و روسیه موجب تقویت این احساس در ایران شده است که ممکن است روسیه نیز با ترکیه هم نظر شده و خواستار برکناری بشار اسد رئیس جمهور سوریه گردد و از اتحاد با ایران در جبهه سوریه دست بکشد.»

    به گزارش بامردم، پایگاه صهیونیستی “هاآرتص” (Haaretz) با انتشار گزارشی تحت عنوان “روابط جدید با روسیه، ترکیه را میان ایران و داعش گیر انداخته است” به بهبود روابط ترکیه و روسیه و گمانه زنی درباره نتایج این تحول جدید از جمله آثار آن برای ایران پرداخته است.

    این رسانه صهیونیستی با استناد به خبر منتشر شده توسط برخی پایگاه های داخلی از “پایان روزهای خوش ایران و روسیه” سخن به میان آورده و می نویسد: «مهم‌ترین کانال جدیدی که در این هفته برای ترکیه باز شده است، بهبود روابط این کشور با روسیه است. برای پی بردن به اهمیت این موضوع کافی است مطالبی را که برخی رسانه های ایرانی در رابطه با آن منتشر کردند پیگیری کنیم.

    وب سایت ایرانی آفتاب که از پایگاه های نزدیک به حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور است با انتشار مقاله ای تحت عنوان “پایان روزهای خوش ایران و روسیه” به این موضوع پرداخته است.

    این وب سایت ایرانی می نویسد: سیاست های مسکو در خاورمیانه تک بُعدی یا محدود به جبهه گیری های ایدئولوژیک نیست بلکه بر اساس ملاحظات دیپلماتیک و با هدف بهره برداری از توازن جدید قدرت در جهان پس از خروج ایالات متحده از این عرصه است.»

    هاآرتص در ادامه آورده است: «بهبود روابط ترکیه و روسیه موجب تقویت این احساس در ایران شده است که ممکن است روسیه نیز با ترکیه هم نظر شده و خواستار برکناری بشار اسد رئیس جمهور سوریه گردد و از اتحاد با ایران در جبهه سوریه دست بکشد.»

    این رسانه صهیونیستی تلاش کرده است با استناد به یک خبر، فضای حاکم بر رسانه های ایران را به تصویر بکشد؛ این در حالی است که مطلب منتشر شده در وب سایت آفتاب نیز ترجمه مقاله یک پایگاه عربی بوده و ضمنا به صورت سئوالی و تحت عنوان «پایان روزهای خوش ایران و روسیه؟» منتشر شده است.

    هاآرتص در بخشی دیگری از گزارش خود به روابط ترکیه با تروریست های داعش پرداخته و می نویسد: «حمله به فرودگاه آتاتورک در استانبول در هفته جاری [میلادی]، به روشنی نشان می دهد که ترکیه به جبهه دوم جنگ سوریه تبدیل شده است. این هفتمین حادثه تروریستی بزرگ در سال گذشته در ترکیه بوده و احتمالا آخرین حادثه نیز نباشد؛ چرا که ترکیه از کشورهایی که داعش به عنوان دشمن خود تلقی می کند.

    البته تا زمانی که ترکیه به نیروهای داعش برای عبور از مرزهای این کشور و رفتن به سوریه کمک می کرد، به مجروحان داعش کمک های دارویی ارائه می کرد و -در بهترین حالت- از معاملات نفتی میان داعش و تولیدکنندگان ترکیه ای چشم پوشی می کرد، این کشور از ایمنی نسبی در مقابل داعش برخوردار بود. اما زمانی که ترکیه شروع به حمله به مواضع داعش در سوریه کرد، به هدفی برای حملات داعش در هر فرصت ممکن تبدیل شد.»

    d5d5d5d - رسانه صهیونیستی: پایان روزهای خوش ایران و روسیه - پایان روزهای خوش ایران

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.