شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 85 درصد اراضی شالیزاری لاهیجان بصورت مکانیزه برداشت شد | توسعه در لاهیجان می‌تواند دریا محور هم باشد
    29 شهریور 1396 - 23:41
    شناسه : 89370
    0

    فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: شیلات یکی از محورهای توسعه در گیلان تعیین شده است ولی شهرستان لاهیجان از این ظرفیت باید بیشتر استفاده کند و توسعه در این شهرستان می تواند دریا محور هم باشد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان: سید محمد احمدی در ابتدای جلسه شورای کشاورزی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس افزود: […]

    پ
    پ

    فرماندار لاهیجان - 85 درصد اراضی شالیزاری لاهیجان بصورت مکانیزه برداشت شد | توسعه در لاهیجان می‌تواند دریا محور هم باشد - احمدی

    فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: شیلات یکی از محورهای توسعه در گیلان تعیین شده است ولی شهرستان لاهیجان از این ظرفیت باید بیشتر استفاده کند و توسعه در این شهرستان می تواند دریا محور هم باشد.

    به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان: سید محمد احمدی در ابتدای جلسه شورای کشاورزی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس تجلی عینی درخشش وحدت، اتحاد ملت و نماد کارآمدی ولایت فقیه در عرصه های مختلف و به ویژه عرصه حساس، تاریخی و مهم جنگ 8 ساله است.

    وی اظهار داشت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس در واقع پاسداشت همه خوبی ها و ارزش هایی است که با تکیه بر آنها استقلال و عزت این سرزمین حفظ خواهد شد.

    ایشان افزود: شورای کشاورزی شهرستان برای رفع مشکلات این بخش ایجاد شده است و بهترین مکان برای طرح و رسیدگی به مشکلات کشاورزی می باشد.

    سیدمحمد احمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان لاهیجان افزود: این شهرستان سال زراعی خوبی را در تابستان امسال پشت سر گذاشته است و در برداشت مکانیزه رشد قابل توجهی داشته است.

    فرماندار و رئیس شورای کشاورزی شهرستان لاهیجان در این جلسه که با حضور مدیران ادارات و سازمان های ذیربط با کشاورزی برگزار شد، اظهارداشت: سال گذشته 65درصد اراضی شالیزاری لاهیجان بصورت مکانیزه برداشت شد و این میزان در سال جاری به 85درصد رسیده است.

    وی بر کشت دوم تاکید کرد و خاطرنشان کرد: سه هزارو 250هکتار از اراضی این شهرستان برای کشت دوم (پاییزه ) هدف گذاری شده که هم اکنون در دو هزارو 500هکتار آن اجرایی شده است.

    احمدی گفت: حدود سه هزار هکتار از اراضی این شهرستان نیز برای تجهیز و نوسازی اراضی آماده تسطیح است.

    وی شهرستان لاهیجان را مهد ابریشم و پایتخت چای ایران بر شمرد و با توجه به سابقه این دو محصول توجه ویژه به این دو محصول را خواستار شد.

    وی افزود: باید مسوولان بیش از پیش به این دو محصول در شهرستان لاهیجان توجه کنند و تکلیف خود را نسبت به محصول چای روشن کنند و با توجه به سابقه شهر لاهیجان باید بار دیگر نوغانداری در این شهرستان احیا شود.

    وی اظهارداشت: وزارتخانه جهادکشاورزی اعلام کرده است که ادارات و سازمان های دولتی باید از چای تولید تولید داخلی استفاده کنند که ادارات باید به آن توجه کنند.

    وی یادآورشد: شیلات یکی از محورهای توسعه در گیلان تعیین شده است ولی شهرستان لاهیجان از این ظرفیت باید بیشتر استفاده کند و توسعه در این شهرستان می تواند دریا محور هم باشد.

    فرماندار لاهیجان بر استفاده از توان بخش خصوصی در تولیدات شیلاتی و آبزی پروری تاکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که از ظرفیت های ساحل دریا در شهرستان استفاده شود و این ظرفیت ها به بخش خصوصی واگذار شود.

    وی خواستار توجه بیشتر جهادکشاورزی به بیمه محصلات شد و یادآورشد: جهادکشاورزی باید کشاورزان را به بیمه محصولات ترغیب کند و اعتماد دو طرفه بین بیمه گذار و بیمه شونده را ایجاد نماید.

    در جلسه شورای کشاورزی شهرستان لاهیجان که به ریاست فرماندار این شهرستان تشکیل شد بر احیای دو هزارهکتار باغ چای ، افزایش توزیع تخم نوغان ، توسعه آبزی پروری، ترویج و گسترش کشت دوم ، استفاده از ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی تاکید شد.

    سطح زیرکشت برنج شهرستان لاهیجان 23 هزار و 816 هکتار که حدود 28 هزار خانوار بهره بردار در بخش اشتغال دارند.

    سال گذشته از 102هزار و 346 تن شلتوک در این شهرستان 61 هزار و 407 تن برنج سفید استحصال شد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.