پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاهلیت امروز جامعه بشری بسیار پیچیده تر از جاهلیت مردم صدر اسلام است
    31 شهریور 1396 - 12:02
    شناسه : 89855
    0

      امام جمعه املش تاکید کرد: در سوگواری های عاشورای حسینی با پرهیز از خرافات و استفاده از تجهیزات غیرضرور و مزاحم مردم و سوگواری در زمان و تن صدای مناسب، از ایجاد مزاحمت برای دیگران اجتناب نمود و نباید وهن در دین شویم. حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری امام جمعه املش در همایشی که […]

    پ
    پ

     الاسلام والمسلمین محمد صفری - جاهلیت امروز جامعه بشری بسیار پیچیده تر از جاهلیت مردم صدر اسلام است - امام جمعه املش

    امام جمعه املش تاکید کرد: در سوگواری های عاشورای حسینی با پرهیز از خرافات و استفاده از تجهیزات غیرضرور و مزاحم مردم و سوگواری در زمان و تن صدای مناسب، از ایجاد مزاحمت برای دیگران اجتناب نمود و نباید وهن در دین شویم.

    حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری امام جمعه املش در همایشی که با عنوان طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه محرم روز گذشته در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان املش برگزار شد، اظهار داشت: یکی از فرق های اساسی تشیع با سایر فرقه های دینی در این است که به شور توأم با شعور در تشیع اهمیت داده می شود و ارزش دارد ولی در سایر فرقه این ویژگی اساسی مشاهده نمی شود.
    امام جمعه املش گفت: ابتدا باید امام حسین(ع) و فلسفه ی قیام و نهضت عاشورای حسین(ع) را خوب شناخت سپس به شیوه ای مناسب و بیانی متین و جذاب به معرفی اش پرداخت و در این راه هدف گذاری باید بر روی سنین پائین جامعه انجام شود.
    وی افزود: مداح شور ایجاد می کند و روحانی و مبلّغ شعور را بالا می برد و این دو مکمل یکدیگرند و نباید یکی را فدای دیگری کرد و همین امر باعث شده که در هیچ یک از مکاتب حتی مکاتب الهی به اندازه شیعه که احساس و عقل در کنار هم و با هم دارد؛ نتیجه ای به این حد از شکوفایی را برخوردار شود.
    صفری گفت: جاهلیت همیشه گریبان جامعه بشری را گرفته ولی جاهلیت امروز جامعه بشری بسیار پیچیده تر از جاهلیت مردم صدر اسلام است و مقابله با جاهلیت مدرن امروز هم به شیوه و ابزار مدرن و برنامه ای منظم و منسجم نیاز دارد.
    وی تصریح کرد: یکی از ضرورت های امروز جامعه ی ما رفیق شدن و انس و الفت بیشتر مداحان و مبلغان دینی با قشر نوجوان و جوان جامعه است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و نباید از آن غفلت کرد.
    امام جمعه املش تاکید کرد: در سوگواری های عاشورای حسینی با پرهیز از خرافات و استفاده از تجهیزات غیرضرور و مزاحم مردم و سوگواری در زمان و تن صدای مناسب، از ایجاد مزاحمت برای دیگران اجتناب نمود و نباید وهن در دین شویم.
    صفری اضافه کرد: عزاداری در ایام محرم برای واقعه ی کربلا و آقا امام حسین(ع) با اذیت و آزار دیگران منافات دارد که باید رعایت شود و از سوی دیگر مداحان و مبلعان دینی هم با به روز بودن به خواسته ی بحق مردم را رفع نمایند.

    در ابتدای این همایش حجت الاسلام حسین عزیزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان املش گفت: شهرستان املش 122 مسجد در مناطق مختلف شهری و روستایی دارد و 75 مداح در کانون مداحان این شهرستان عضویت دارند و 80 هیأت مذهبی فعال به ثبت رسیده و 70 روحانی برای محرم امسال ساماندهی شده اند که 55 روحانی بومی و 15 روحانی اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم هستند.
    در پایان مداحی کوتاهی اجرا شد.

    املش خبر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.