شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41555 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2375×
فومن آماده میزبانی از مسافران در تعطیلات عید فطر است
15 تیر 1395 - 16:38
شناسه : 9053
0

فرماندار فومن بر آماده‌باش کلیه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی شهرستان در ارائه خدمات به مسافران در تعطیلات عید فطر تاکید کرد. به گزارش “با مردم”،  میرشمس مومنی‌زاده با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات عید فطر اظهار کرد: برای میزبانی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران باید از کلیه امکانات و ظرفیت‌ها بهره برد. […]

پ
پ

میرشمس-مومنی‌زاده

فرماندار فومن بر آماده‌باش کلیه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی شهرستان در ارائه خدمات به مسافران در تعطیلات عید فطر تاکید کرد.

به گزارش “با مردم”،  میرشمس مومنی‌زاده با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات عید فطر اظهار کرد: برای میزبانی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران باید از کلیه امکانات و ظرفیت‌ها بهره برد.

وی بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، اداری و خدماتی شهرستان جهت ارائه خدمات شایسته و مطلوب به مسافران و گردشگران تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اداری، خدماتی و اجرایی شهرستان فومن باید از آماده‌گی کامل جهت میزبانی از مسافران عید فطر برخوردار باشند.

مومنی‌زاده با بیان اینکه شهرستان فومن دارای حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات ده برابر جمعیت شهرستان، مسافر و گردشگر وارد فومن می‌شود.

وی با بیان اینکه ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان ملزم به آماده‌باش کامل در این ایام می‌باشند، متذکر شد: خدمات‌رسانی به حجم بالایی از مسافران همواره نیازمند آمادگی کامل است.

فرماندار فومن با تاکید بر اینکه لازم است نیروی انتظامی با توجه به وضعیت مساعد هوا و حجم بالای گردشگران طرح‌های ترافیکی را پیش‌بینی کند، گفت: مطلوب است پلیس راه شهرستان نیز اقدامات تشدید کنترل و نظارت جاده‌ها را در این ایام مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه مبادی ورودی و خروجی شهر از زباله پاک‌سازی و ساماندهی شود، تصریح کرد: با توجه به حضور گردشگران، راه و شهرسازی و دهیاران نظارت لازم را نسبت به پاک‌سازی و جمع‌آوری نخاله و زباله‌ها انجام دهد.

مومنی‌زاده کنترل و نظارت دستگاه‌های خدماتی را در حوزه آب، برق، گاز و مخابرات ضروری خواند و یادآور شد: کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی و بیمارستان فومن باید فعال و از آمادگی کامل در این ایام برای ارائه خدمات به مسافران برخوردار باشند.

وی ضمن آرزوی ایام و سفری خوش برای مسافران در تعطیلات عید فطر افرود: لازم است در این ایام بازدیدها و نظارت مستمر بر نرخ کالاها و خدمات و…. توسط تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارتز کرد و… جدی گرفته شود.

مومنی‌زاده با بیان اینکه آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و مساجد سطح شهرستان بویژه در مسیرهای گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد، ابراز کرد: جایگاه‌های سوخت و نانوایی‌ها شهرستان از آمادکی کامل جهت ارائه خدمات به مسافرین برخوردار باشند.

فرماندار فومن در پایان اظهار کرد: تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات دستگاه‌های خودپرداز توسط بانک‌های شهرستان باید در این ایام با توجه به در نظر گرفتن حجم مسافران اندیشیده شود.

در ادامه سرهنگ محمد صالحی نماینده فرمانده پلیس‌ راه استان گیلان با بیان اینکه در سال گذشته شاهد کاهش ۷ درصدی تلفات جاده‌ای در حوزه استحفاظی شهرستان فومن بوده‌ایم، اظهار کرد: تصادفات جرحی و تعداد مصدومین سوانح رانندگی سال گذشته حوزه استحفاظی فومن به ترتیب ۶ و ۹ درصد با افزایش مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سه ماهه نخست سال جاری هشت نفر در محورهای برون‌شهری شهرستان فومن فوت کرده‌اند، افزود: این درحالیست که در سه ماهه نخست سال ۹۴، هفت نفر جان خود را در محورهای برون‌شهری فومن از دست داده‌اند و فوت یک نفر معادل ۱۴ درصد افزایش است.

صالحی با تاکید بر اینکه تعداد تصادفات جرحی در این مدت ۱۱ درصد و تعداد مصدومین تصادفات و سوانح رانندگی در فومن ۳۳ درصد با کاهش روبه رو بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات فوتی حوزه استحفاظی شهرستان فومن مربوط به موتورسیکلت‌ با پنج نفر و سه عابر بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه ناوگان مسافربری وخودروهای سواری‌ فومن تصادفی در این بازه زمانی رخ نداده است، گفت: این آمار بیانگر قانون‌مندی رانندگان ناوگان عمومی و وجود چالش و عدم رعایت قوانین توسط موتورسیکلت‌ سواران است.

صالحی به اندیشیدن تدابیر لازم، اقدامات و همکاری بین پلیس راه منطقه و فرمانده انتظامی شهرستان در بحث قانون‌مندی موتورسیکلت‌ها اشاره و تصریح کرد:  کاهش تلفات و تصادفات موتورسیکلت‌ها همواره نیازمند اقداماتی جدی است.

وی بیشترین تصادفات تابستان سال گذشته فومن را مربوط به موتورسواران و در محور فومن- ماسوله دانست و عنوان کرد: در این مدت بیشترین تصادفات در ساعت  ۱۸ تا ۲۴ رخ داده است.

صالحی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها ۲۳ درصد تصادفات فومن در روز جمعه رخ داده است، گفت: بیشترین علل وقوع تصادفات عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه و عدم رعایت حق تقدم است، این مهم نیازمند نصب سرعت‌گاه‌ها است.

وی به اقدامات قابل رضایت صورت گرفته در خصوص ایمن‌سازی معابر خصوصا پرتگاه‌ها، رودخانه و حاشیه پل‌ها در استان و شهرستان اشاره کرد و متذکر شد: با ایمن‌سازی پرتگاه می‌توان مانع از بروز حوادث شد.

صالحی با تاکید بر نظارت و بازرسی ناوگان عمومی، خدمات، نرخ‌ها و ایمنی وسایل نقلیه در این ایام تصریح کرد: کلاه ایمنی عامل مهار و کنترل ۶۰ درصد تصادفات ضربه به سر است.

وی با بیان اینکه با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی به شدت برخورد می‌شود، افزود: استفاده از کلاه ایمنی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

نماینده فرمانده پلیس راه استان گیلان در پایان،  ۵۸ درصد تصادفات و تلفات موتورسیکلت‌ها را مربوط به رده سنی بالای ۵۰ سال دانست و اظهار کرد: بیش از ۹۳ درصد تلفات جاده‌ای و سوانح رانندگی در شهرستان فومن مربوط به افرادی بومی شهرستان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.