×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

همزمان با هشتمین شب ماه محرم هیات و دسته های عزاداری در سرتاسر شهرستان لاهیجان به عزاداری در غم سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله حسین(ع) پرداختند.

به گزارش «بامردم»، در لاهیجان از اول ماه محرم بطور مداوم تا هفتم امام حسین(ع) که حدود شانزده شب است مراسم عزاداری دایر است.

موضوع جالب این است که مراسم در هرمحله‌ای که جداگانه برگزار می شود عموما شب هنگام است یعنی از ساعت ۹ یا ۱۰ شب هئیت عزاداری محله حرکت می کند و در مسیر خود که بشکل دایره وار در اطراف شهر است به محلات دیگر(هفت محل) می رود و مردم هر محل عموما در محل خود از عزاداران آن محل استقبال می کنند و در کنار هم به عزاداری می پردازند .
هر محله دو یا سه گروه زنجیر زن از محلات و روستاهای اطراف با علم وکتل و سینه زن به حرکت در می آید. و این مراسم تا وقت اذان صبح ادامه دارد.
در چند سال اخیر گروه عزاداری بندری نیز به این مراسم اضافه شده است. یکی از زیباترین مراسم این عزاداری چرخاندن علم و فانوس می باشد.
برنامه عزاداری محلات لاهیجان به ترتیب از شب ۶ تا شب ۱۶ محرم به ترتیب زیر است.
محله پمپ بنزین،محله امیرشهید،محله شعربافان،گابنه،اردوبازار و جیرسر (امیر صادق)،محله پردسر،محله خمیر کلایه،محله غریب آباد،محله کاروانسرابر،محله لاشیدان، سردار جنگل و محله میدان(چهار پادشاهان) هشت محل اصلی عزاداری لاهیجان نیز به ترتیب محله میدان،شعر بافان،خمیر کلایه،اردو بازار،گابنه، پردسر،کاروانسرابر،امیر شهید می باشد.

متن: لاهیجان

در ادامه عکس هایی از مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان را مشاهده می کنید.

تصاویر: آرتین انصاری

مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان 1 - مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان + تصاویر - لاهیجان مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان 2 - مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان + تصاویر - لاهیجان مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان 3 - مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان + تصاویر - لاهیجان مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان 4 - مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان + تصاویر - لاهیجان مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان 5 - مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان + تصاویر - لاهیجان مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان 6 - مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان + تصاویر - لاهیجان مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان 7 - مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان + تصاویر - لاهیجان مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان 8 - مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان + تصاویر - لاهیجان مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان 9 - مراسم عزاداری در هشتمین شب ماه محرم در لاهیجان + تصاویر - لاهیجان

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.