×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

 دکتر احمد مرادی - فعالیت مراکز خونگیری گیلان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی | مسابقه عکاسی نگاه سرخ - اهدا خون

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: پایگاه‌های انتقال خون استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ برای خونگیری از عزادارای حسینی فعال هستند.

دکتر احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه گیلان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: پایگاه‌های انتقال خون استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ برای خونگیری از عزادارای حسینی فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به پویش «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین»، افزود: این پویش با هدف دعوت تدریجی مردم به اهدای خون راه اندازی شده است زیرا مردم نوعدوست گیلان در این ایام بیشترین اهدای خون را انجام می دهند که در این ایام حجم زیاد خون وارد می شود و با محدودیت فضای نگهداری در یخچال ها مواجه می شویم لذا مردم خیرخواه می توانند در روزهای بعد از تاسوعا و عاشورا هم برای اهدای خون مراجعه کنند.

مرادی گفت: در این طرح عزاداران حسینی می‌توانند برای مشارکت در کار نوعدوستانه اهدای خون از طریق سامانه http://www.nobatdehi.ibto.ir  نسبت به گرفتن نوبت اقدام کنند و در زمان مشخص برای اهدای خون مراجعه نمایند و فقط اهدای خون را به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند؛ تاسوعا تا اربعین حسینی بهترین فرصت برای اهدای خون عزاداران حسینی است.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای پویش «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین»، مسابقه عکاسی «نگاه سرخ» برگزار می‌شود، عکاسان و علاقمندان می‌توانند با ثبت تصاویری با مضمون «محرم و اهدای خون» در این مسابقه شرکت کنند، عکس‌ها باید با دوربین عکاسی ثبت شوند زیرا برترین تصاویر با نام عکاس در کتابی تحت عنوان «نگاه سرخ» چاپ می‌شوند و به برترین تصاویر هم جوایز ارزنده‌‌ای اهدا می‌شود.

گفتنی است؛ پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، تالش، انزلی و آستارا برای خونگیری از عزاداران حسینی فعال هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.