پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ساحل دریا و طبیعت سر سبز گیلان با شور و نشاط گردشگران درآمیخت
    18 تیر 1395 - 0:52
    شناسه : 9291
    0

    پس از یکی دو ماه حضور کم فروغ گردشگران در سواحل و چشم اندازهای طبیعی گیلان زمین ، دگر بار طبیعت سر سبز و آبی دریای این استان زیبا با شور و نشاط و هیاهوی مسافران در آمیخته شد . به گزارش “بامردم”، طی دو روز اخیر حضور گردشگران و شهروندان در تفرجگاه های استان […]

    پ
    پ

    پس از یکی دو ماه حضور کم فروغ گردشگران در سواحل و چشم اندازهای طبیعی گیلان زمین ، دگر بار طبیعت سر سبز و آبی دریای این استان زیبا با شور و نشاط و هیاهوی مسافران در آمیخته شد .

    به گزارش “بامردم”، طی دو روز اخیر حضور گردشگران و شهروندان در تفرجگاه های استان نشاط خاصی را به طبیعت زیبای گیلان بخشیده است.
    در هرکجا که سر سبزی و نشانی از طبیعت دیده می شود، مردم آنجا را مامنی برای استراحت شان قرار داده اند ؛کودکان شادی کنان در طبیعت و یا کنار سواحل جست و خیزمی کنند، بزرگترها هم بساط غذا ،تفریحات و نشاط خود و کودکان را مهیا می کنند.
    این روزها در این سرزمین ، مردم دیگر شهرها به ویژه شهرهای بزرگ از دود و زندگی ماشینی فاصله گرفته تا ساعات و یا چندین روز از هوای با طراوت و پر اکسیژن گیلان استشمام کنند ؛ امروز آسمان استان نیز با گردشگران یار شده و هوای مطبوع و ابری را برای آرامش و آسایش آنها در نخستین ماه فصل تابستان به ارمغان آورده و لذت از طبیعت را دو چندان کرده و خستگی ساعت ها در ترافیک بودن را از تن ها زدوده است.
    شهرستان رشت نیز چشم اندازهای منحصر بفردی دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست ، از اینرو ، گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.
    مکان های زیارتی فاطمه اخری و بقعه دانای علی ، سواحل دریا، جاذبه های روستاها از جمله سد سقالکسار و روستاهای اطراف تالاب ، پارک های این شهرستان از قبیل پارک ها و مجموعه تفریحی جنگل سراوان از جمله جاذبه های این شهرستان است.
    همچنین پارک جنگلی سراوان، باغ محتشم، استخر عینک ، منطقه ساحلی حاجی بکنده ، خانه و آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، موزه رشت ، موزه میراث روستایی و دریاچه سد سنگر از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان رشت به شمار می روند.
    فرماندار شهرستان رشت درباره فراهم کردن تمهیدات لازم برای ورود مسافران و گردشگران گفت: قبل از آغاز موج دوم سفرهای تابستانی ،ستاد سفر و سلامت دریا را در این شهرستان برگزار کردیم و تمامی امکانات لازم برای ورود گردشگران و مسافران پیش بینی و مشکلات و کمبودها بر طرف شد؛ از اینرو، در حال حاضر، مشکل و کمبودی در این شهرستان وجود ندارد.
    سید عیسی مهدوی با اشاره به ذخیره کافی ارزاق از افزایش سهمیه نانوایی ها خبر داد و گفت: به منظور آسایش شهروندان و گردشگران سهمیه آرد نانوایی ها افزایش یافته تا مشکلی در خدمات رسانی بوجود نیاید .
    وی اظهار کرد: علاوه بر تمامی امکانات فراهم شده، جشنواره ها و برنامه های متنوعی نیز برای نشاط بیشتر در حال برگزاری است.
    وی با اشاره به 22 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان رشت از اجرای هشت طرح سالمسازی دریا در نوارساحی این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: مردم برای ایمنی خود و خانواده شان و جلو گیری از تلخ شدن سفرشان برای شنا از طرح های سالمسازی دریا استفاده کنند و به هشدارهای مسئولان درباره وضعیت جوی و ناجیان غریق گوش دهند .
    مهدوی اظهار امیدواری کرد که گردشگران با رعایت هشدارها سفری خوش را در گیلان تجربه کنند.
    وی یادآورشد: نوار ساحلی شهرستان رشت واقع در منطقه آزاد انزلی از پل کیاشهر تا بعد از ساحل طالب آباد ادامه دارد.
    شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60 درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند./ایرنا

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.