×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان به ریاست استاندار گیلان با موضوع بررسی آخرین اقدامات برای بازگشت مسافران از تعطیلات عید فطر در استانداری برگزار شد.

به گزارش “بامردم”، دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه ضمن تبریک ایام عیدسعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه ی مردم شریف استان با خداقوت به مدیران دستگاه های اجرایی گفت : اگر حجم ورودی بالای خودروها در تعطیلات عید فطر بویژه بامداد چهارشنبه مدیریت نمی شد شاهد مشکلات بسیار بزرگتری می شدیم. وی حضور فرمانداران در شهرستان ها را بسیار پررنگ و قابل قدردانی عنوان کرد و گفت: راه و شهرسازی استان نیز باید در ورودی و خروجی شهرستان ها حضور جدی تری داشته باشد.

وی با قدردانی از تمامی دستگاه های خدمات رسان در ایام تعطیلات عیدفطر که به صورت شبانه روزی حضور موثر دارند افزود: این حضور جدی که باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد باعث می شود تا مسافران با کمترین مشکل مواجه باشند.

وی با اشاره به ترافیک سنگین در روزهای گذشته در محور منجیل به رودبار  افزود: تمام تلاش ما این است مردمی که با وجود بسیاری از مشکلات عزم سفر کرده و به استان ورود می کنند در کمال رفاه از مواهب الهی بهره مند شوند .

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار خودور تا بامداد جمعه وارد گیلان شدند خاطرنشان کرد: در طی ۳ سال گذشته به صورت مستمر از وزارت راه و شهرسازی قدردانی نمودم اما در حال حاضر بواسطه ی کندی ساخت باقیمانده آزادراه قزوین رشت از شرکت توسعه زیرساخت و پیمانکار پروژه گله مندم.

وی با بیان اینکه باتوجه به اهمیت موضوع بیش از صدبار به رودبار برای تشکیل جلسات مکرر درخصوص بررسی وضعیت آزاد راه و راه آهن، سفر داشتم گفت: ترافیک  پر حجم روزهای گذشته نشان داد که این آزادراه صرفاً برای استان گیلان و گیلانی ها نیست.

وی اظهار داشت: باید استان گیلان را که در چنین ایامی پذیرای بیش از ۵ میلیون مسافر است را همچون استان های گردشگرپذیر و زیارتی ببینند و امکانات و اعتبارات آن را به نسبت دو برابر جمعیتش اختصاص دهند.

دکتر نجفی همچنین از  سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور خواست به عنوان رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان متناسب با ماموریتهایی که برای استانها تعیین می کنند منابع اعتباری نیز اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه  اطلاع رسانی بیشتر به مسافران در کاهش حجم تصادفات و ترافیک سنگین موثر است گفت: اداره راهداری و نیز شهرداریها موظف هستند به صورت جدی این مشکل را برطرف نمایند.

استاندار گیلان بر لزوم رعایت نظافت و جمع آوری زباله ها در شهرهای استان تأکید و تصریح کرد: متأسفانه مساجد بین راهی و سرویس های بهداشتی استان در شأن مردم شیک پوش گیلان نیست.

دکتر نجفی اداره کل اوقاف استان را موظف به خدمات رسانی بیشتر در محدوده ی امام زاده هاشم دانست و تصریح کرد: در جمع آوری زباله ها در روستاها باید از ظرفیت دهیاران بهره مند شویم.

وی افزود: کارکردن و خدمات رسانی به مردم باید در شرایط سخت بصورت ویژه باشد.

دکتر نجفی همچنین از مردم خواست نسبت به مدیریت زمان برگشت سفر اقدام کنند.

وی همچنین از تلاش ویژه ی دستگاه ها برای مهار آتش سوزی بوجود آمده در منطقه آزاد قدردانی کرد و گفت: اگر حضور موثر دستگاه های خدمات رسان در ابتدای وقوع حادثه نبود این آتش سوزی می توانست به بحران عظیمی تبدیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.