پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گزند فضای مجازی و نقاب های بر باد رفته
    11 مهر 1396 - 0:42
    شناسه : 93545
    1

    شاید خیلی بهتر می شد که فرد مورد توجه به بیان ریشه نقابی بپردازد که بر چهره می زده و سال ها بواسطه دارا بودن تریبون های مختلف در راستای اهدافی خاص تبلیغ می کرده است. ایمان رنجکش: فضای مجازی و فعالیت در رسانه های اجتماعی در کنار ده ها مزیت مختلف برای انجام تعاملات […]

    پ
    پ

    رنجکش 2 - گزند فضای مجازی و نقاب های بر باد رفته - ایمان رنجکش
    شاید خیلی بهتر می شد که فرد مورد توجه به بیان ریشه نقابی بپردازد که بر چهره می زده و سال ها بواسطه دارا بودن تریبون های مختلف در راستای اهدافی خاص تبلیغ می کرده است.

    ایمان رنجکش: فضای مجازی و فعالیت در رسانه های اجتماعی در کنار ده ها مزیت مختلف برای انجام تعاملات فردی و گروهی، بی رحم ترین نوع سرخوردگی اجتماعی را هم در دل خود جای داده است. بطوریکه ممکن است حتی یک کلیک اشتباه به تباه شدن زندگی یک فرد و از دست رفتن اعتبار اجتماعی او منجر شود. موضوعی که این روزها با فراگیری بیش از پیش فضای مجازی شاهدش هستیم که نوک پیکان این مهم بیشتر متوجه اهالی تلویزیون بوده است و برای مثال نمونه های آن میتوان به مجری جنجالی تلویزیون و اخیرا هم بازیگر سرشناس سینما اشاره کرد که با یک اشتباه، مهر باطلی بر سال ها فعالیت حرفه ای و زحمات خود در این عرصه زدند و آبرو و حیثیت خود در جامعه را به چالش کشاندند بطوریکه دیگر مردم آن ها را با صفاتی که موجب سرشناسیشان شده است نمی شناسند و تا آخر از آنان با لکه ای که ناخواسته به خود چسبانده اند یاد می کنند.
    اما نکته قابل بحث درباره این مقوله، رفتار این افراد در مواجه با گزند رسانه های اجتماعی است به نوعی که در جامعه ایرانی پس از وقوع رخدادهایی همچون انتشار تصاویر خصوصی و متحیر شدن فرد مشهور و عموم جامعه از این اتفاق، بلافاصله شاهد انکار اصل واقعه از سوی فرد مورد توجه هستیم و بجای آنکه با یک عذرخواهی ساده و قبول کردن اشتباهات گذشته به تلطیف افکارعمومی بپردازد، بیشتر با وارونه جلوه دادن واقعه و القای حقیقت های غیرقابل پذیرش، خود آتشی دیگر در شعله حواشی روشن می کند.
    شاید خیلی بهتر می شد که فرد مورد توجه به بیان ریشه نقابی بپردازد که بر چهره می زده و سال ها بواسطه دارا بودن تریبون های مختلف در راستای اهدافی خاص تبلیغ می کرده است. اهدافی که شاید فقط در مقابل آنتن تلویزیون بدان پایبند بوده و در خلوت خود هیچ اعتقادی به ظاهر و اهدافی که افکارعمومی را به سوی آن هدایت می کرده، نداشته است.
    آسیب این نوع بهره برداری ابزاری برای رسیدن به اهداف خاص این است که در صورت ارتکاب اشتباهی از سوی آن فرد و زیرسوال رفتن اعمال او در گذشته، افکارعمومی آن اعمال را نه فقط برتابنده دوگانگی یک شخص بلکه یک تفکر و هدف پشت پرده می بینند. اهدافی که گاها ریشه مقدسی دارند و دون شان است که برخی کج سلیقه برای اثبات آن در جامعه دست به دامن چنین رویکردهایی می شوند که جز ضربه زدن به باورهای اعتقادی و قلبی مردم، ماحصل دیگری در پی نخواهد داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.