جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • توضیحات دکتر فیاض زاهد در خصوص تحریف سخنرانی وی در شب تاسوعای حسینی
    11 مهر 1396 - 9:58
    شناسه : 93614
    0

    دکتر فیاض زاهد در خصوص تحریف سخنرانی و سخنان ایشان در شب تاسوعای حسینی توسط یکی از سایت های خبری استان توضیحاتی را منتشر کرد. به نام خدا در انتشار بخشهایی از سخنرانی ام در شب تاسوعای حسینی نکاتی حذف شده و یا تقطیع گردیده که ارائه توضیحاتی کوتاه خالی از فایده نیست: موضوع سخنرانی: […]

    پ
    پ

    زاهد - توضیحات دکتر فیاض زاهد در خصوص تحریف سخنرانی وی در شب تاسوعای حسینی - فیاض زاهد

    دکتر فیاض زاهد در خصوص تحریف سخنرانی و سخنان ایشان در شب تاسوعای حسینی توسط یکی از سایت های خبری استان توضیحاتی را منتشر کرد.

    به نام خدا
    در انتشار بخشهایی از سخنرانی ام در شب تاسوعای حسینی نکاتی حذف شده و یا تقطیع گردیده که ارائه توضیحاتی کوتاه خالی از فایده نیست:
    موضوع سخنرانی: چه نیازی همچنان به عاشورا داریم؟ بوده است.
    در این جلسه بصورت فشرده به کارکرد و تاثیرات مثبت عاشورا در طول تاریخ و در احیا و قوام جنبش های اجتماعی و سیاسی در ایران سخن رفت.
    عاشورا یک تابلوی انسانی و تراژیک و نشانکر اراده حسین برای مقابله با ظلم بود و این نهضت همچنان می تواند العام بخش باشد.
    ٢- مانند همه جنبش ها و نهضتهای تاریخی، عاشورا می تواند در معرض تهدید و تحریف باشد. از نظر شکلی و از نظر محتوا. از نظر شکلی مراسم عاشورا از کنش های مسیحی تاثیر گرفته است. از نظر محتوا هم می تواند تحریف شود. آیت الله مطهری و مقام معظم رهبری در این حوزه تلاش هایی کرده اند.
    هر نهضتی مانند عاشورا می تواند کارکرد آیینی داشته باشد. برای بسیاری از ایرانیان مراسم عزاداری به مراسم آیینی و شناسنامه هوبت ایرانی بدل شده است. این امر محاسن و معایبی دارد. مثلا در سالهای اخیر نسل جوان و جدید به حوزه هایی ورود کرده که با اساس نهضت همراهی ندارد.
    در بخش پایانی به این مهم اشاره شد که تا زمانی که تعارض و جنگ میان حقیقت و واقعیت، ایده ها و آرمان ها وجود دارد ما به عاشورا و پیام آن نیاز داریم.
    بخش های کوتاه آن سخنان در کانال اینجانب انتشار یافته است.
    والعاقبه للمتقین

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.