پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تلاش می‌کنیم فرآیند برقراری روابط دو کشور هرچه بیشتر تسهیل شود | راه‌اندازی راه‌آهن ایران – آذربایجان می‌تواند هزینه حمل‌ونقل،گردشگر و کالا را تا حد زیادی کاهش دهد
    13 مهر 1396 - 10:27
    شناسه : 94482
    0

    استاندار گیلان در دیدار با سفیر کشور جمهوری آذربایجان در ایران گفت: تلاش می‌کنیم فرآیند برقراری روابط دو کشور هرچه بیشتر تسهیل شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست اظهار کرد: با توجه به میزان ارتباط اقتصادی و گردشگری و مراودات متفرقه ۲ کشور ایران و آذربایجان و بنا […]

    پ
    پ

    IMG 8785 747x498 - تلاش می‌کنیم فرآیند برقراری روابط دو کشور هرچه بیشتر تسهیل شود | راه‌اندازی راه‌آهن ایران – آذربایجان می‌تواند هزینه حمل‌ونقل،گردشگر و کالا را تا حد زیادی کاهش دهد -

    استاندار گیلان در دیدار با سفیر کشور جمهوری آذربایجان در ایران گفت: تلاش می‌کنیم فرآیند برقراری روابط دو کشور هرچه بیشتر تسهیل شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست اظهار کرد: با توجه به میزان ارتباط اقتصادی و گردشگری و مراودات متفرقه ۲ کشور ایران و آذربایجان و بنا به پیشنهاد واصله، پیگیری لازم جهت حصول موافقت مراجع قانونی جمهوری اسلامی ایران برای باز کردن ۲۴ ساعته مرز ایران را خواهم کرد.

    دکتر سالاری با تأکید بر لزوم سهولت دسترسی به ویزا برای سفر به کشور آذربایجان و بالعکس، خاطرنشان کرد: هرچه صدور ویزا و فرآیند رفت‌وآمد برای مردم، بازرگانان و گردشگران ۲ کشور راحت‌تر شود، به‌تبع آن باز بودن ۲۴ ساعته مرز ۲ کشور نیز توجیه‌پذیر خواهد بود.

    سالاری - تلاش می‌کنیم فرآیند برقراری روابط دو کشور هرچه بیشتر تسهیل شود | راه‌اندازی راه‌آهن ایران – آذربایجان می‌تواند هزینه حمل‌ونقل،گردشگر و کالا را تا حد زیادی کاهش دهد -

    استاندار گیلان اتاق بازرگانی را موظف به پیگیری امورات اقتصادی فی‌مابین دانست و گفت: دولت آماده هرگونه همکاری، بخصوص همکاری اقتصادی با کشور آذربایجان است و تلاش می‌کنیم فرآیند برقراری روابط دو کشور هرچه بیشتر تسهیل شود.

    وی برگزاری نمایشگاه‌های فصلی را فرصتی برای عرضه‌ی محصولات ۲ کشور به یکدیگر قلمداد کرد و بابیان اینکه می‌توانیم از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق این امر استفاده کنیم، اظهار داشت: می‌توانیم به‌مرور نمایشگاه‌های دائمی را نیز دایر کنیم.

    استاندار گیلان احداث راه‌آهن ایران- آذربایجان را ازلحاظ ملی پراهمیت عنوان کرد و بابیان اینکه راه‌اندازی این راه‌آهن می‌تواند هزینه حمل‌ونقل، گردشگر و کالا را تا حد زیادی کاهش دهد، خاطرنشان کرد: انشاء ا… تا پیش از پایان سال جاری پروژه راه‌آهن رشت- قزوین به سرانجام می‌رسد و در ادامه نیز روند اجرایی پروژه مذکور را تا آستارای ایران خواهیم داشت.

    وی ادامه داد: البته به‌صورت مقطعی نیز می‌توانیم با رساندن راه‌آهن به انزلی، بخشی از مبادلات اقتصادی دو کشور را رونق دهیم تا بحث اتصال راه‌آهن ۲ کشور به یکدیگر نیز در ادامه‌ی این روند محقق شود؛ ایران آمادگی کامل برای انجام تعهدات خود را دارد.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان، منطقه آزاد انزلی را به لحاظ آماده بودن بسیاری از زیرساخت‌ها و روان بودن بروکراسی اداری، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه روابط اقتصادی ۲ کشور قلمداد کرد و گفت: برای پذیرش سرمایه‌گذاران، تجار و به‌طورکلی بخش خصوصی آذربایجان آمادگی کامل داریم.

    وی گفت: منطقه آزاد انزلی به لحاظ قانونی امکان پذیرش شعب بانک‌های خارج کشور را دارد و توصیه می‌کنیم برای توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی شعباتی از بانک‌های خود را در منطقه آزاد انزلی دایر کنید.

    IMG 8717 0 747x498 - تلاش می‌کنیم فرآیند برقراری روابط دو کشور هرچه بیشتر تسهیل شود | راه‌اندازی راه‌آهن ایران – آذربایجان می‌تواند هزینه حمل‌ونقل،گردشگر و کالا را تا حد زیادی کاهش دهد -

    وی توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی را پراهمیت دانست و اظهار داشت: آماده‌ایم ظرفیت‌ها را به اشتراک بگذاریم.

    استاندار گیلان با اشاره به برخی محصولات ویژه اقلیم گیلان نظیر چای و برنج اظهار کرد: شرایط برای همکاری با بخش خصوصی آذربایجان جهت برقراری روند عرضه این محصولات فراهم است.

    وی با اشاره به ارتباط گردشگری و اقتصادی خودجوش مردم کشور، تصریح کرد: بایستی این ارتباط توسط دولت‌های دو کشور تقویت و ساماندهی شود.

    دکتر سالاری استان گیلان را ازلحاظ تولید برخی محصولات نظیر برنج، چای و بادام‌زمینی در کشور سرآمد عنوان کرد و بابیان اینکه در حوزه پرورش محصولات شیلاتی نظیر پرورش ماهی در قفس و نظایر آن نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در زمینه کشت فرا سرزمینی محصولات نیز با کشور آذربایجان وارد همکاری شویم.

    اعلام آمادگی برای تقویت روابط ایران و آذربایجان

    بنیاد حسینف سفیر کشور آذربایجان در ایران 747x498 - تلاش می‌کنیم فرآیند برقراری روابط دو کشور هرچه بیشتر تسهیل شود | راه‌اندازی راه‌آهن ایران – آذربایجان می‌تواند هزینه حمل‌ونقل،گردشگر و کالا را تا حد زیادی کاهش دهد -

    بنیاد حسینف، سفیر کشور آذربایجان در ایران نیز در این گفتگو ضمن تبریک انتصاب دکتر مصطفی سالاری به‌عنوان استاندار گیلان، خاطرنشان کرد: انگیزه‌ی بسیار زیادی برای توسعه روابط بین دو کشور دارم و البته بخش زیادی از این انگیزه ناشی از روابط رهبر و رئیس‌جمهوری کشور شما با رئیس‌جمهور کشور آذربایجان است چرا که انسان‌های بسیار بزرگی هستند و شخصیتی ارزشمند برای دو کشور محسوب می‌شوند.

    سفیر کشور آذربایجان در ایران با تأیید سخنان دکتر سالاری و اشاره به علاقه سران کشور آذربایجان برای تقویت روابط دو طرفه، اظهار کرد: با تمام ظرفیت برای تحقق این امر آماده هستم.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.